30 نکته خواندنی درباره زندگی و کارنامه سینمایی نیکلاس کیج بازیگر سینمای هالیوود

نیکلاس کیم کاپولا با نام هنری نیکلاس کیج هنرپیشه، تهیه‌کننده و کارگردان مشهور آمریکایی است که در کارنامه بازیگری او حضور در فیلم‌های عالی، متوسط و ضعیف زیادی دیده‌ می‌شود.

نیکلاس کیج 6 8

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: نیکلاس کیم کاپولا هنرپیشه، تهیه‌کننده و کارگردان مشهور آمریکایی است که در کارنامه او فیلم‌های عالی، متوسط و ضعیف زیادی دیده‌می‌شود. در مطلبیش رو نگاهی دازیم به 30 حقیقت جالب درباره نیکلاس کیج که احتمالا برایتان جالب است بخوانید.

1. نیکلاس کیج در لانگ بیچ در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش آگوست کوپولا، استاد دانشگاه در رشته ادبیات و مادرش جوی فوگلزانگ، رقاص و طراح حرکات موزوون بود.

2. نام اصلی او نیکلاس کیم کاپولا بود که در 12 سالگی به دنبال طلاق پدر و مادرش سرپرستی او به پدرش داده شد و با او به سانفرانسیسکو رفت.

نیکلاس کیج 5

3. پدر نیکلاس کیج ایتالیایی‌‌تبار و مادرش اصالت آلمانی- لهستانی دارد. پدر پدر بزرگ نیکلاس کیج از مهاجران ایتالیایی است که به آمریکا مهاجرت کرده بود. دو برادر نیکلاس کیج دو برادر دارد که با نام های«مارک کوپولا» و«کریستوفر کوپولا» در نیویورک مجری برنامه های رادیویی هستند.  

نسبت نیکلاس کیج و فرانسیس فورد کاپولا

4. فرانسیس فورد کاپولا کارگردان مجموعه فیلم های پدرخوانده عموی نیکلاس کیج است. بنابراین «رومن کوپولا» پسرعموی او و سوفیا کوپولا دخترعموی او هستند. نیکلاس کیج به این دلیل نام خانوادگی خود را از کاپولا به کیج تغییر داد که از شهرت خانواده کاپولا به‌خصوص فرانسیس فورد کاپولا در مسیر موفقیت استفاده نکند.

ورود نیکلاس کیج به عالم سینما

 5. نیکلاس که علاقه شدیدی به بازیگری داشت از عموی کارگردانش فرانسیس فورد کوپولا (کارگردان مشهور فیلم پدر خوانده) خواست او را وارد عرصه بازیگری کند. او سال 1982 در  18 سالگی بود برای اولین بار در نقش کوچکی با فیلم fast time مقابل دوربین قرار گرفت. یکسال بعد نیز با فیلم سینمایی بیگانگان به کارگردانی عمویش فرانسیس فوردکاپولا بازی کرد. به این ترتیب فعالیت حرفه ای او در هالیوود آغاز شد.

6. از فیلم‌های اولیه نیکلاس کیج که باعث شهرت او شد می‌توان به این فیلم‌ها اشاره کرد: دختر دره (۱۹۸۳)، مسابقه با ماه (۱۹۸۴)، بردی (۱۹۸۵)، پگی سو ازدواج کرد (۱۹۸۶)، دیوانه (۱۹۸۷)، بوسه خون‌آشام (۱۹۸۹)، از ته دل وحشی (۱۹۹۰)، ماه عسل در وگاس (۱۹۹۲) و غرب رد راک (۱۹۹۳).

جایزه اسکار نیکلاس کیج

7. نیکلاس کیج توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول و یک جایزه انجمن بازیگران فیلم را بخاطر ایفای نقش در فیلم ترک لاس وگاس بدست آورد. بعد از این اتفاق بود که با بازی در در فیلم‌های پرطرفداری همچون صخره (۱۹۹۶)، تغییر چهره (۱۹۹۷)، هواپیمای محکومین (۱۹۹۷)، شهر فرشته‌ها (۱۹۹۸) و گنجینه ملی (۲۰۰۴) به شهرت و محبوبیت فراوانی دست یافت.

نیکلاس کیج

دومین نامزدی اسکار نیکلاس کیج

8. نیکلاس برای ایفای نقش در فیلم اقتباس موفق شد برای دومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شود. وی همچنین در سال ۲۰۰۲ فیلم خود را با نام سانی کارگردانی کرد که به همین علت نامزد دریافت جایزه‌ از جشنواره فیلم آمریکایی دوول (در فرانسه) شد.

9. از دیگر فیلم‌های موفق او سال‌های اخیر می‌توان به نقشش در فیلم‌های مرد خانواده (۲۰۰۰)، هواشناس (۲۰۰۵)، ارباب جنگ (۲۰۰۵) و کیک-اس (۲۰۱۰)، اشاره کرد که هم مورد توجه تماشاگران و هم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

مهم‌ترین فیلم‌‌های نیکلاس کیج

10. فیلم هواپیمای محکومین همراه با جان کیوزاک، فیلم تغییر چهره در کنار جان تراولتا، فیلم شهر فرشته ها در کنار مگ رایان، چشمان مار، 8 میلیمتری در کنار خواکین فینیکس، احیای مردگان، سرقت در 60 ثانیه در کنار آنجلینا جولی، مرد خانواده، ماندولین کاپیتان کارولی در کنار پنه لوپه کروز و اقتباس در کنار مریل استریپ از دیگر فیلم های موفق نیکلاس کیج به شمار می‌روند.

نیکلاس کیج و فیلم پیشگویی

11. پیشگویی از جنجالی‌ترین فیلم‌های نیکلاس کیج است که با واکنش بسیار منفی مردم و منتقدین روبه‌رو شد. گفته می‌شود این فیلم گاف‌ها و اشتباه‌های متعدد سینمایی دارد. با این حال، راجر ایبرت، منتقد سینمایی مشهور به این فیلم 5 ستاره کامل داد و موضوع این فیلم در زمینه جبر و اختیار را مورد تحسین قرار داد.

نیکلاس کیج 6

12. نیکلاس کیج مالک یک شرکت تولید فیلم به نام «سترن فیلمز» است. از فیلم‌های ساخته شده در این شرکت می‌توان به شاگرد جادوگر، رانندگی جنون و چند فیلم دیگر که خود نیکلاس کیج نیز در آن‌ها بازی کرده اشاره نمود.

13. نیکلاس کیج باعث ورود یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های سینمای آمریکا یعنی جانی دپ به دنیای سینما شد و دوستی این دو بازیگر قدرتمند باعث موفقیت جانی دپ در سینمای شد.

نیکلاس کیج و کارگردانی

14. کیج در سال‌های اخیر در چندین فیلم بازی کرد که عموما ضعیف بودند و به همین دلیل مورد انتقاد فراوانی قرار گرف. این موضوع باعث شد او اخیرا در فیلمهای کمتری به ایفای نقش بپردازد. او اعلام کرده که  تصمیم دارد از بازیگری به کارگردانی روی بیاورد. او در مصاحبه با یکی از شبکه‌های مطرح آمریکایی چنین گفت که سینمای هالیوود با تمامی ستاره‌هایش استوار و ماندگار مانده‌ است و هر بازیگری زمان و دوره‌ای دارد که با گذشت زمان و بالارفتن سن جایگزینی برای جوان هاست.

15. نیکلاس کیج علاقه فراوانی به جک نیکلسون دارد و همواره از نیکلسون به یکی از بهترین ستاره‌های هالیوود یاد می‌کند.

جوایز و افتخارات نیکلاس کیج

16. در کارنامه بازیگری نیکلاس کیج افتخارات متعددی به شرح ذیل وجود دارد.:

  • جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، یک جایزه گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران فیلم و چندین جوایز دیگر در سال ۱۹۹۵ بخاطر بازی در فیلم ترک لاس وگاس.
  • جایزه ام‌تی‌وی بهترین اجرای دونفره در فیلم تغییر چهره مشترکا با جان تراولتا
  • کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم ترک لاس وگاس
  • کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم اقتباس
  • وی همچین در سال ۲۰۱۹ جایزه ویژه یک عمر فعالیت برای سینما را بدست آورد.
  • نامزد جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر سال برای فیلم‌های گوست رایدر ، گنجینه ملی: کتاب رمز و آینده

17. نیکلاس کیج که در طی دوران فعالیت بازیگری خود در نقش‌های عجیب زیادی ایفای نقش کرده و هم اکنون نیز برای نقش آفرینی در فیلم «PIG» مورد تحسین قرار گرفته، اعلام کرده بنا نداردد در نقش «جو اگزوتیک» معروف به «تایگر کینگ» در سریال برنامه ریزی شده کمپانی آمازون حضور پیدا کند.

نیکلاس کیج 7

«جو اگزوتیک» کسی است که زندگی عجیبش با پخش مستند سریالی «تایگر کینگ» از شبکه نتفلیکس مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت و کمپانی آمازون قصد داشت یک سریال داستانی درباره همین شخصیت بسازد که گفته می شود با کناره گیری «نیکلاس کیج» ساخت این پروژه از دستور کار شبکه نتفلیکس خارج شده است.

18. نیکولاس در سال 1988 با یک بازیگر بنام کریستینا فولتن وارد رابطه شد که در نهایت منجر به تولد یک فرزند پسر بنام وستون کوپولا کیج شد که حالا خواننده و نوازنده موسیقی است.

ازدواج اول نیکلاس کیج

19. نیکلاس کیج به‌صورت رسمی اولین بار در سال 1995 با پاتریشا آرکت بازیگر ازدواج کرد که زندگی ‌آن دو از همان سال اول به اختلاف کشیده شد اما در نهایت بعد از 6 سال به طلاق انجامید.

ازدواج دوم نیکلاس کیج

20. او برای دومین بار با خواننده‌ای بنام لیسا مری پرسلی در سال 2002 ازدواج کرد اما کمتر از 4 ماه کارشان به اختلاف ختم شد اما این زندگی هم 2 سال بعد در سال 2004 به طلاق رسید.

ازدواج سوم نیکلاس کیج

21. نیکلاس برای بار سوم در سال 2004 با دختری با نام آلیس کیم ازدواج کرد، این زندگی هم پس از تولد فرزندشان در سال 2005 به اختلاف منجر شد اما طلاق آنها در سال 2016 نهایی شد.

ازدواج چهارم نیکلاس کیج

22. آقای بازیگری در ماه سوم سال 2019 در 55 سالگی با اریکا کویک 36 ساله در لاس وگاس ازدواج کرد، اما دوام این زندگی یک رکورد بود و 4 روز بعد به جدایی ختم شد. علت طلاق این بود که همسر نیکلاس کیج در مورد روابط گذشته اش به او دروغ گفته بود.

نیکلاس کیج 4

ازدواج پنجم نیکلاس کیج

23. نیکلاس کیج در ۵۶ سالگی برای پنجمین بار ازدواج کرد و این بار قرعه عروس به نام ریکو شیباتا ۲۶ ساله افتاد. این مراسم عروسی کوچک در لاس وگاس و با حضور همسر سابق و پسر نیکلاس کیج برگزار شد. این بازیگر برنده جایزه اسکار در هتل و کازینو واین در سین سیتی با ریکو ازدواج کرده و تاریخ ۱۶ فوریه برای بزرگداشت تاریخ فوت پدر کیج برای روز عروسی انتخاب شده بود. کیج که چهارمین ازدواجش با اریکا کویکه در سال ۲۰۱۹ تنها پس از ۴ روز به شکست منجر شد، ازدواجشان را تایید کرده و گفته که از بودن در کنار همسر جدیدش لذت می برد.

فعالیت های خیریه نیکلاس کیج

24. نیکلاس کیج یکی از خیرترین و نیکوکار ترین بازیگران هالیوود به شمار می‌رود. نیکلاس کیج در سال 2013 ابتدا 2 میلیون دلار برای حمایت و توانبخشی کودکان سراسر جهان به سازمان عفو بین الملل اهدا کرد. او همین سال 1 میلیون دلار هم برای کمک به قربانیان طوفان کاترینا هدیه کرد.

او اولین هنرمندی است که به منظور آگاهی بخشی درباره حقوق اساسی و جلوگیری از بهره‌کشی و کار اجباری کودکان فعالیت دارد و از سال 2009 به عنوان سفیر سازمان ملل برای عدالت جهانی به فعالیت مشغول است.

نیکلاس کیج 3

25. نیکلاس کیج از طرفداران پروپا قرص الویس پریسلی است.

26. او قبر در گورستان سنت لوئیس، نیواورلئان در لوئیزیانا برای خودش خریداری کرده است.

27. کیج در سال 1998 یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در بلوار هالیوود به نام خود دریافت کرد.

28. او یکی از پردرآمدترین بازیگران مرد هالیوود محسوب می شود. ثروت نیکلاس کیج حدود 25 میلیون دلار تخمین زده می شود.

29. نیکلاس یک خانه در باهاما، یک جزیره شخصی در جرج تاون باهاما، یک قلعه در انگلستان و یک خانه ی اشرافی بزرگ در رود آیلند دارد.

نیکلاس کیج 2

30. نیکلاس کیج برای بازی در نقش یک مرد الکلی در فیلم ترک لاس وگاس واقعا به الکل اعتیاد پیدا کرده بود تا بتواند بهتر این نقش را ایفا کند. ،می‌گویند او پیش از خواندن دیالوگهایش مقدار زیادی مشروب می‌نوشیده سپس به کارگردان اجازه فیلمبرداری میداده است! او در نهایت برای همین فیلم جایزه اسکار را توانست به دست آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها