بیشترین رکورد جایزه اسکار متعلق به کیست؟

رکورد جایزه اسکار بعنوان یک فستوال بزرگ سینمایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب نگاهی می اندازیم به هنرمندانی که در شاخه های گوناگون رکوردداران اسکار هستند.

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: نامزدهای نود و دومین دوره اسکار معرفی شدند (هیجان‌انگیز است که بدانید از سال 1929 تا اکنون چه کسی بیشترین اسکار را از آن خود کرده است. اگرچه هرکسی دوست دارد بازیگر مورد علاقه‌اش این جایزه معتبر را بدست آورد اما هستند کسانی که با جوایز زیادی آکادمی را ترک کرده‌اند.)

رکورد جایزه اسکار
والت دیزنی

ظاهرا انیمیشن‌های آمریکایی در مجموع 26 رکورد جایزه اسکار را در شاخه‌های متفاوت به خود اختصاص داده‌اند. کمپانی دیزنی 59 بار نامزد شده و بیشترین جایزه اسکار را دریافت کرده است. البته این کمپانی بیشتر در بخش بهترین فیلم کوتاه انیمیشن حضور موفقی داشته است.

رکورد جایزه اسکار سدریک گیبونز کارگردان
سدریک گیبونز 

 بعد از اینکه سال 1972 آکادمی بخش علوم و هنرنمایشی در بخش تصاویر متحرک را تاسیس کرد، سدریک گیبونز کارگردان فیلم  hulton ARCHIVE / STRINGERGETTY IMAGES جزو یکی از اعضای اصلی این شاخه شد. یک سال بعد یعنی 1973 سدریک برای این بخش اسکار یک جایزه طراحی کرد. بعد از آن او 11 بار موفق به کسب جایزه اسکار در بخش تصاویر متحرک شده است.

 رکورد جایزه اسکار بخش موسیقی فیلم

آلفرد نئومن مدعی اصلی جایزه بخش موسیقی فیلم بود. 43 بار در این شاخه نامزد شده است و نه بار ان جایزه را دریافت کرد و رکورد جایزه اسکار را در دست دارد. او در طول 40 سال زندگی خود موسیقی بیش از 200 فیلم از جمله  Wuthering Heights and The Diary of Anne Frank را ساخته است. او بیشتر به خاطر ساخت موسیقی تولیدات فاکس در قرن 21 شهرت دارد.

رکورد جایزه اسکار آلفرد نئومن
آلفرد نئومن

رکورد جایزه اسکار بخش جلوه‌های ویژه

کسی که در بخش جلوه‌های ویژه بیشتر از همه کاندید شده و رکورد جایزه اسکار را دارد دنیز مورن 72 ساله است، که نه بار موفق شده این جایزه را کسب کند. او کار موفقیت‌آمیز خود را در جنگ‌ستارگان و همکاری با جورج لوکاس شروع کرد. مورن از جمله کسانی است که برای تکنولوژی گرافیک رایانه‌ای بسیار تلاش می‌کند. این تکنولوژی قبلا در ترمیناتور و پارک ژوراسیک استفاده شده است.

رک.رد جایزه اسکار دنیز مورن
دنیز مورن

رکورد جایزه اسکار بخش بهترین طراحی لباس

ادیث هد هشت‌بار جایزه اسکار را برای بهترین طراحی لباس از آن خود کرده است. این طراح به لطف طراحی‌های دقیق و عالی که در سینمای هالیوود انجام می‌داد کم‌کم تبدیل به یک برند شد. ادیث وقتی در پارامونت کارش را شروع کرد فردی بی‌تجربه بود. اما بواسطه همکاری نزدیک با گریس کلی، پل نیومن، الیزابت تیلور توانست به سرعت شناخته شود. اکثریت او را شخصی  صادق می‌شناسند.

رکورد جایزه اسکار ادیث هیود
ادیث هیود

رکورد جایزه اسکار بخش بهترین ترانه 

جایزه بخش بهترین ترانه یا آهنگ هشت‌بار به پیانیست و آهنگساز آمریکایی الن منکن رسیده است. بدون آنکه بدانیم بسیاری از ما نام الن را در بهترین‌های اسکار شنیده‌ایم. سابقه عالی او در آثاری مانند The Little Mermaid , Beauty and the Beast , Aladdin , and Tangled باعث شده است که نام‌اش ماندگار شود. کاهای او در برادوی نیز نمایش داده شده و به همین خاطر جای تعجب نیست که جایزه گرمی یازده بار نصیب‌اش شده است.

رکورد جایزه اسکار الن منکن
الن منکن

رکورد جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی

هفت‌بار جایزه بهترین چهره‌پرداز به ریک بیکر رسیده است. او چهره‌پرداز آثاری همچون /Makeup DAN MACMEDAN CONTRIBUTOR GETTY IMAGES بود. او در فیلم‌های آمریکایی بخاطر جلوه‌های ویژه‌ای که انجام می‌داد بسیار درخشید. از هنر او در فیلم‌های همچون famous faces in Star Wars ,How the Grinch Stole Christmas ,Planet of the Apes استفاده شده است. باوجود اینکه بیکر بازنشسته شده است اما همچنان نمونه کارهای خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد.

رکورد جایزه اسکار ریک بیکر
ریک بیکر

رکورد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن

به گزارش سرویس فرهنگی مستقل آنلاین کاترین هپبورن با شش دهه سابقه و پیشینه خوبی که در بازیگری دارد تعجب‌آور نیست که چهار بار موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن شده و هشت باردیگر نامزد دریافت این جایزه و درنتیجه رکورد جایزه اسکار را شکسته است. اما با وجود این شناخت او حاضر نشد تا جایزه‌اش را دریافت کند. کاترین گفت: جایزه کار من است. بعد از کاترین، مریل استریپ و اینگرد برگمن بیشترین جایزه در این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.

رکورد جایزه اسکار کاترین هپیورن
کاترین هپیورن

رکورد جایزه اسکار بهترین کارگردانی

سرباز کهنه‌کار نیروی دریایی آمریکا جان فورد، در حالی که سال‌ها در جنگ جهانی دوم به‌عنوان فرمانده حضور داشت، چهار بار موفق شده جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص بدهد. به جز فیلم ویژه وسترن، جان 139 فیلم دیگر را کارگردانی کرده است که تنها سه فیلم اسکار برده‌اند.

رکورد جایزه اسکار جان فورد
جان فورد

رکورد جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری

لئون شمروی 18 بار برای تصویربرداری JEAN HOWARD / CONTRIBUTORGETTY نامزد دریافت جایزه اسکار شده است که 4 بار آن را موفق شده دریافت کند. او بیشتر به خاطر استفاده از فنون روشنایی شهرت دارد. تقریبا حدود سی سال با شرکت فاکس در قرن بیست‌ویک همکاری کرده است. اولین کار حرفه‌ای او مربوط به سال 1946 است که اولین تصویر بازیگر نقش مریلین مونرو را گرفت.

رکورد جایزه اسکار لئون شمروی
لئون شمروی

رکورد جایزه اسکار بهترین عکاس فیلم

جوزف روتنبرگ چهار بار به‌عنوان عکاس برتر انتخاب شد و رکورد جایزه اسکار را به خود اختصاص داده است. او اوایل دهه ۱۹۰۰ ابتدا به عنوان یک عکاس انتخاب شد ولی در نهایت تصمیم گرفت تا زندگی هنری خود را به یک سمت جدید هدایت کند. این تصمیم در نهایت به همکاری با شرکت فاکس، Paramount و MGM منجر شد.

رکورد جایزه اسکار جوزف روتنبرگ
جوزف روتنبرگ

منبع: سایت goodhousekeeping 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها