40 نکته جذاب از زندگی و کارنامه بازیگری پنه لوپه کروز بازیگر آمریکایی اسپانیایی هالیوود

پنه لوپه کروز مدل و بازیگر اسپانیایی-آمریکایی است که هم در کشورش اسپانیا و هم در سینمای هالیوود شهرت فراوانی دارد. او اولین بازیگر زن اسپانیایی است جایزه اسکار را دریافت کرده است.

پنه لوپه کروز

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: 

1- پنه لوپه کروز درباره خودش چنین می‌گوید: «من یک‌دنده هستم. از کودکی این ویژگی باعث ایجاد مشکلاتی می‌شد. می‌گفتم موافق نیستم و با دیگر کودکان دعوا می‌کردم. این بخشی از کنجکاوی‌ام در مورد زندگی است.»

خانواده پنه لوپه کروز

2- پنه‌ لوپه کروز در شهر الکوبنداز واقع در بخش خودمختار مادرید در اسپانیا در یک خانواده مسیحی کاتولیک به دنیا آمد. پدرش ادورادو کروز، تاجر و مادرش یک آرایشگر بود. یک خواهر او با نام ادورادو کروز خواننده است. خواهر دیگرش مونیکا کروز مانند خود او بازیگر است.

3- علاقه پنه ‌لوپه کروز به رقصیدن در نوجوانی، بالاخره به ورودش به هنرکده ملی هنرهای زیبای اسپانیا انجامید. کروز به مدت ۹ سال در آنجا به آموختن باله کلاسیک مشغول بود. پنه پس از آن به مدت سه سال با آنجلا گاریدو، آموزش باله اسپانیایی دید؛ سپس برای چهار سال در آموزشگاه کریستینا روتا در نیویورک، با آموزگاریِ رائول کابالِرو، رقص جاز آموخت.

4- پنه لوپه کروز الگوی خود در بازیگری را مریل استریپ می‌داند.

5- مدتی شایعه شده بود که کروز تمام دستمزدش از فیلم The Hi-Lo Country را به معبد مادر ترزا که در شهر کلکته‌ی هند واقع است بخشیده است. هرچند گفته می‌شود که او بعداً این خبر را تکذیب 5- کرد.

پنه لوپه کروز و جانی دپ

پنه لوپه کروز و جانی دپ

6- پنه لوپه کروز در جوانی به نیویورک آمد تا رقص باله و انگلیسی یاد بگیرد. او می‌خواست یک رقاص ماهر باله شود. او می‌گوید وقتی به امریکا آمدم فقط دو جمله انگلیسی بلد بودم: «حالتان چطور است؟» و «می‌خواهم با جانی دپ کار کنم». زمانی که در سال 2001 در فیلم کوکائین با او همبازی شدم این جمله را هم یاد گرفتم که بگویم «می‌خواهم دوباره با جانی دپ کار کنم!». او در سه فیلم کوکائین (2001) دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته در سال 2011 و «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» (2017) با جانی دپ همبازی بوده و او را بسیار تحسین می‌کند.

7- پنه ‌لوپه کروز در کنار بازیگری مدل شرکت‌هایی چون منگو، اورال و رالف لورن است و همچنین به همراه خواهر کوچک‌ترش مونیکا کروز طراحی‌هایی برای منگو انجام داده‌اند. او دراین‌باره گفت: «این همکاری بسیار خوبی بود، چراکه آن‌ها یکی از شرکت‌های بزرگ اسپانیا هستند و دست ما را برای طراحی باز گذاشتند. من و خواهرم نیز زمان زیادی را صرف انجام این طراحی‌ها کردیم.»

8- در سال 2006 اعلام شد که پنه لوپه کروز از طریق تبلیغ محصولات آرایشی اورال سالانه 2 میلیون دلار درآمد دارد.

9- اگرچه پدر و مادر پنه ‌لوپه کروز از یکدیگر جدا شده‌اند، بااین‌وجود او در سال ۲۰۰۸ میلادی گفت که به همه اعضای خانواده خود نزدیک است و رابطه صمیمانه‌ای با آنان دارد.

10- نام مستعار پنه لوپه کروز «په» است.

11- در سال ۱۹۸۹ میلادی، پنه ‌لوپه در ۱۵ سالگی برای اولین بار با بازی در کلیپ موسیقی نیروی سرنوشت (به اسپانیایی) که کاری از گروه پاپ اسپانیایی مسانو بود، جلوی دوربین رفت.

پنه لوپه کروز و فعالیت‌های خیریه

12- او مؤسس یک سازمان غیردولتی به نام Sabera Foundation بود که کارش حمایت از دختران بی‌سرپرست و افرادی که در کلکته مبتلا به سل هستند بود؛ اما به دلیل مشکلاتی که با سایر شریک‎هایش پیش آمد موسسه منحل شد.

دلیل بازیگر شدن پنه لوپه کروز

13- تماشای بازی «ویکتوریا ابریل» در فیلم «منو ببند» ساخته 1989 باعث شد تا تصمیم بگیرد که بازیگر شود.

14- در زمان فیلم‌برداری فیلم «دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته» چون پنه لوپه باردار بود از خواهرش که خیلی شبیه اوست به‌عنوان بدل او استفاده کردند.

15- کروز زمانی که حامله بود، در حمایت از مبارزه با ایدز، در اول دسامبر ۲۰۱۰، ساختمان امپریال استیت در شهر نیویورک را با چراغ‌های قرمز روشن کرد. به‌عنوان جزئی از کمپین جدید آگاهی‌بخش ایدز با شعار «نسل بدون ایدز در ۲۰۱۵» که هدف آن‌ها ریشه‌کن کردن انتقال ایدز از مادران باردار به نوزادانشان است. در سال ۲۰۱۲ هم وی در تبلیغی برای کمپین ضد استفاده از خز PETA، ظاهر شد.

16- در سال 2004 چون نقشش را در فیلم «تکان نخور» را خیلی دوست داشت شروع به آموختن زبان ایتالیایی کرد. او درباره فرهنگ و زبان ایتالیایی چنین گفته: به فرهنگ ایتالیایی عشق می‌ورزم، بسیار زیباست، عاشق زبان ایتالیایی، مردم ایتالیا، موسیقی ایتالیایی و برخوردشان هستم. گاهی احساس می‌کنم که یک ایتالیایی هستم که در جسم زنی اسپانیایی گیر افتاده است.

17- او در سال 2000 و پس از بازی در فیلم «تمام اسب‌های زیبا» گیاه‌خوار شد، او در حال حاضر رژیم غذایی مدیترانه‌ای را رعایت می‌کند.

پنه لوپه کروز و مت دیمون
پنه لوپه کروز و مت دیمون

18- پنه لوپه کروز در سال 2000 مدتی با مت دیمون در رابطه عاشقانه بود.

19- او به سه زبان انگلیسی، ایتالیایی و اسپانیایی به‌خوبی صحبت می‌کند؛ اما قادر به حرف زدن به زبان فرانسوی نیست و برای بازی در فیلم Fanfan در سال 2003 یک معلم زبان فرانسه او را همراهی می‌کرد.

20- پنه لوپه کروز درجایی گفته سخت‌ترین چیزی که در دنیا وجود دارد این است که حرفه‌ای را آغاز کنی و تنها به خاطر چهره‌ات در آن شناخته شوی.

پنه لوپه کروز و بالیوود

21- پنه لوپه کروز از علاقه‌مندان پر و پا قرص سینمای هند است و آرزو دارد یک روز با شاهرخ خان هم‌بازی شود.

22- پنه لوپه کروز درجایی گفته: «اگر در حرفه‌ای فقط با عنوان یک زن زیبا شناخته شوید کسی شما را جدی نمی‌گیرد.»

پنه لوپه کروز و تام کروز
پنه لوپه کروز و تام کروز

23- پنه لوپه کروز از سال 2001 تا 2004 با تام کروز در رابطه عاشقانه بود. آن دو پس از جدایی دوستی خود را حفظ کردند و در حال حاضر دوستان صمیمی همدیگر هستند. او جزو اولین نفراتی بود که به دیدن دختر تازه متولدشده تام کروز که سوری نام داشت رفت.

24- پنه لوپه کروز قرار بود در فیلم مالیخولیا بازی کند اما این نقش را به خاطر بازی در چهارمین قسمت از دزدان دریایی کارائیب رد کرد و بجایش کریستین دانست جایگزین او شد.

25- پنه لوپه کروز تنها بازیگر زنی است که توانسته از 5 آکادمی فیلم اروپا جایزه دریافت کند.

26- پنه لوپه کروز یکی از 25 بازیگر زنی است که تابه‌حال برای بازی در یک فیلم کمدی توانسته اسکار بگیرد

27- پنه لوپه کروز یکی از 27 بازیگر زنی است که تابه‌حال برای بازی در یک فیلم موزیکال برنده اسکار شده است. او هنگام دریافت اسکار از پدر و مادرش، برادر و خواهرش، وودی آلن، پدرو آلمودوار، بیگاس لونا، هاروی وینستن، فرناندو تروئبا و رابرت گارلوک قدردانی کرد.

28- پنه لوپه کروز در سال 2005 مدتی هم با متیو مک کانهی رابطه عاشقانه داشت.

29- پنه لوپه کروز درجایی گفته: «اگر از دیدگاه فرد دیگری به خودتان نگاه کنید هرگز نمی‌توانید زندگی کنید.»

پنه لوپه کروز  و فرزندانش
پنه لوپه کروز  و فرزندانش

زندگی خانوادگی پنه لوپه کروز

31- همسر فعلی پنه لوپه کروز خاویر باردم برادرزاده کارگردان معروف خوان آنتونیو باردم و پسرعموی نویسنده و کارگردان میگل باردم است. او اولین بار خاویر باردم را در سال 1992 و سرصحنه فیلم‌برداری فیلم «خامون خامون» دید. در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» ساخته وودی آلن و محصول 2007 با خاویر باردم همبازی بود که بعدازآن رابطه عاشقانه این دو شروع شد. آن دو در سال 2010 در یک مهمانی خانوادگی با هم ازدواج کردند. ثمره ازدواجشان دو فرزند بهنام‌های لئوناردو و لونا است.

32- پنه لوپه کروز دومین بازیگر اسپانیایی است که تابه‌حال توانسته جایزه اسکار را دریافت کند. اولین بازیگر همسرش خاویر باردم است.

33- پنه لوپه کروز مدتی با ناچو کانو خواننده اسپانیایی زندگی می‌کرد.

34- پنه لوپه کروز درباره رقص باله چنین گفته: «وسواس یکی از لازمه‌های رقص باله است و تنها کسی در آن موفق می‌شود که زندگی‌اش را وقف آن کند.»

پنه لوپه کروز و اصغر فرهادی

35- او در سال 2017 با خاویر باردم در فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی بازی کرد.

36- او اخیراً بازی در فیلم درد و افتخار ساخته پدرو آلمودوار را به پایان رسانده است و در حال بازی در سه فیلم دیگر نیز هست.

37- به گفته پنه لوپه کروز بازی در فیلم «خامون خامون» از نظر روحی لطمه زیادی به او وارد کرد

38- او در سال 2008 در لیست صد زن جذاب از نگاه مجله ماکسیم رتبه 89 را کسب کرد؛ و توسط مجله امپایر به‌عنوان یکی از ۱۰۰ ستاره جذاب سینما انتخاب شد. او همچنین در رتبه‌بندی وب‌سایت اسک‌من. دات‌کام در فهرست جذاب‌ترین زنان سال ۲۰۰۸ میلادی رتبه ۲۶، در سال ۲۰۰۹ میلادی رتبه ۲۵ و در ۲۰۱۰ میلادی رتبه هفتم را بدست آورد

39- پنه لوپه کروز و همسرش می‌گویند در قالب یک کار خلاقانه مجسمه‌های اسکارشان را به آباژور تبدیل کرده‌اند و هر بار با زدن یک کلید، اسکارشان روشن می‌شود و می‌توانند با نور آن کتاب بخوانند. او افزود: «ما وقتی آن‌ها را روشن می‌کنیم با آن‌ها کتاب می‌خوانیم و خیلی هم کتاب خوانده‌ایم و این اسکارهای همیشه روشن بهترین راه برای ماست که به یادمان بیاورد چقدر خوبیم. برای همین همیشه با هم کتاب می‌خوانیم.»

40- پنه ‌لوپه کروز یک فروشگاه لباس‌فروشی و یک خانه در مادرید در نزدیکی خانه پدری‌اش دارد و خانه‌ای دیگر نیز در لس‌آنجلس. پنه ‌لوپه معمولاً در دو شهر مادرید و لس‌آنجلس زندگی می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها