نگاهی به 10 نقش پردرآمد تاریخ سینما که بازیگرانش را میلیونر کرد

نقش‌هایی در تاریخ سینما وجود دارند که فارغ از موفقیت آن‌ها از نظر تماشاگران از لحاظ مالی نقش‌هایی بسیار موفق برای بازیگرانشان بوده‌اند. نگاهی داریم به 10 نقش پردرآمد در تاریخ سینما.

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: در سال 2020، دواین جانسون در صدر فهرست پردرآمدترین بازیگران به انتخاب مجله فوربس قرار گرفت. این انتخاب تا حد زیادی مدیون دستمزد 23.5 میلیون دلاری او از نتفلیکس برای فیلم آینده "اعلان قرمز" بود. گرچه چنین درآمدی در مقایسه با درآمد بازیگران بزرگ تازیخ سینما چیزی شبیه شوخی است - حتی در بین 10 نقش پردرآمد بازیگران سینمای تمام دوران‌ها هم قرار ندارد – با این حال برخی از بازیگران موفق شده اند از بازی در یک نقش دستمزدی 9 رقمی را به خانه بیاورند.

در مطلب حاضر مروری داریم بر نقش‌هایی ماندگار که باعث شده بازیگرانش از نظر دستمزد رکورددار شوند.

آدام سندلر

10. آدام سندلر: «شش مضحک»

  • میزان درآمد: 62.5 میلیون دلار

مجله فوربس گزارش داد در سال 2017، آدام سندلر قراردادی به ارزش 250 میلیون دلار برای چهار فیلم با نتفلیکس امضا کرد. این رقم حدودا 62.5 میلیون دلار برای هر فیلم خواهد بود. اولین فیلم از این مجموعه با نام «شش خنده‌دار» امتیاز بسیار کمی را در سایت معتبر Rotten Tomatoes کسب کرد، اما این میلیون‌ها دلار درآمد آدام سندلر مطمئناً پاسخ خوبی برای این نقدهای بد محسوب می‌شود.

هریسون فورد بازیگر پردرآمد

9. هریسون فورد: "ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه بلورین"

  • میزان درآمد: 65 میلیون دلار

هریسون فورد قبلاً در حال بازنشستگی بود که کمپانی پارامونت از او خواست در قسمت چهارم سری فیلم های ایندیانا جونز، «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین» محصول سال 2008 بازی کند. بنابراین استودیو فیلم پیشنهادی به داد که او نمی‌توانست رد کند. مجله فوربس گزارش داد که پارامونت موافقت کرده تقریباً تمام درآمد فیلم را (پس از اینکه استودیو هزینه‌های تولید و تبلیغات خود را درآورد) بین هریسون فورد، استیون اسپیلبرگ و جورج لوکاس تقسیم کند. این معامله باعث شد فورد 65 میلیون دلار ثروتمندتر شود.

جانی دپ بازیگر پردرآمد

8. جانی دپ: «آلیس در سرزمین عجایب»

  • میزان درآمد: 68 میلیون دلار

جانی دپ میلیون‌ها دلار برای به تصویر کشیدن کلاه‌دوز دیوانه در «آلیس در سرزمین عجایب» به دست آورد. او حتی کار سختی هم برای چنین درآمدی پیش رو نداشت.  بر اساس تحلیل 24/7 وال استریت، جانی دپ تنها 661 کلمه را در فیلم به زبان آورده است که او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران به نسبت میزان کمترین دیالوگ گفته شده تبدیل می کند.

ساندرا بولاک بازیگر پردرآمد

7. ساندرا بولاک: "جاذبه"

  • میزان درآمد: 70 میلیون دلار

ساندرا بولاک برای بازی در نقش فضانورد رایان استون در فیلم «جاذبه» با برادران وارنر قراردادی منعقد کرد که شامل 20 میلیون دلار پیش پرداخت، 15 درصد از سهم استودیو از باکس آفیس ناخالص، 15 درصد از سهم استودیو از اجاره فیلم ناخالص بود. به علاوه هالیوود ریپورتر گزارش داد که او همچنین درصدی از پخش تلویزیونی و درآمدهای جانبی را دریافت می کند. این همه دستمزد حداقل 70 میلیون دلار درآمد را برای ساندرا بولاک به همراه داشت.

درآمدهای فرازمینی بولاک او را به تنها زنی تبدیل کرده است که توانسته در این لیست قرار بگیرد.

تام کروز بازیگر پردرآمد

6. تام کروز: "ماموریت غیرممکن 4: پروتکل شبح"

  • میزان درآمد: 75 میلیون دلار

فوربس گزارش داد اگرچه «مأموریت غیرممکن 3» یک شکست نسبی در باکس آفیس بود، تام کروز همچنان برای بازگشت به سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن برای قسمت چهارم، « ماموریت غیرممکن 4: پروتکل شبح» پول زیادی دریافت کرد. درآمد او از این فیلم باعث شد کروز در سال 2012 به عنوان شماره 9 در فهرست 100 نفره پردرآمدترین ستاره‌های سینما به انتخاب مجله فوربس تبدیل شود.

رابرت داونی جونیور

5. رابرت داونی جونیور: «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت»

  • میزان درآمد: 75 میلیون دلار

بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر، رابرت داونی جونیور با کوین فایگی، رئیس استودیو مارول در مورد یک توافق مالی منحصربفرد مذاکره کرد که طی سال‌ها به دستمزدهای هنگفتی برای این بازیگر منجر شد. داونی به عنوان بخشی از قراردادش برای ایفای نقش مرد آهنی، درصدی از تمام فیلم‌های انتقام‌جویان باطنی دریافت می‌کند. منابع مطلع به هالیوود ریپورتر گفتند که او احتمالاً حداقل 75 میلیون دلار از «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» در سال 2018 به دست آورده است. فیلمی که بیش از 2 میلیارد دلار فروش داشت.

 

4. کیانو ریوز: «ماتریکس»

  • میزان درآمد: 83 میلیون دلار

هالیوود ریپورتر گزارش داد که کیانو ریوز از سه فیلم «ماتریکس» در مجموع حدود 250 میلیون دلار به درآمد به دست آورده است که تقریباً 83 میلیون دلار برای هر فیلم خواهد بود.. ریوز برای هر فیلم 15 میلیون دلار به‌علاوه درصدی از سود خالص فیلم دریافت خواهد کرد.

کیانو ریوز بازیگر پردرآمد

3. جانی دپ: «دزدان دریایی کارائیب»

  • میزان درآمد: 90 میلیون دلار

مجله فوربس گزارش داد که کمپانی دیزنی به جانی دپ برای بازی در هر یک از مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» مبلغ 90 میلیون دلار پرداخت کرده است. با وجود پنج فیلم در این مجموعه، این مبلغ در مجموع به 450 میلیون دلار دستمزد می رسد.

حتی دپ نیز گفته است که برای ایفای نقش کاپیتان جک اسپارو به او دستمزد زیادی پرداخت شده است.

او درباره دستمزدش در «دزدان دریایی کارائیب» به مجله ونیتی فیر گفت: «واقعا خنده‌دار است.»

ویل اسمیت بازیگر پردرآمد

2. ویل اسمیت: «مردان سیاه پوش 3»

میزان درآمد: 100 میلیون دلار

ویل اسمیت برای سومین فیلم از مجموعه محبوب «مردان سیاه پوش» 9 چهره متفاوت از خودش ارائه داد. منبع مطلعی به هالیوود ریپورتر گفت که اسمیت از این فیلم 100 میلیون دلار درآمد داشته است بعلاوه درصدی از درآمد 624 میلیون دلاری فیلم در باکس آفیس.

بروس ویلیس بازیگر پردرآمد

1. بروس ویلیس: "حس ششم"

  • میزان درآمد: 115 میلیون دلار

بازی در نقش یک مرده برای بروس ویلیس چندان هم دردناک نبود. این بازیگر زمانی که برای بازی در «حس ششم» قرارداد امضا کرد، یک قرارداد بسیار پرسود برای دست و پا کرد. تریلیست گزارش داد که علاوه بر دستمزد 20 میلیون دلاری، او برای 17 درصد از باکس آفیس جهانی فیلم به اضافه حقوق اضافی برای فروش ویدیوی خانگی آن توافق کرده است. این ارقام تنها برای یک فیلم به دستمزد 115 میلیون دلاری ویلیس اضافه شده است.

منبع: Yahoo! Finance

ترجمه و تنظیم: سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها