مشکل جمعیت را در جای دیگری جستجو کنید؛ هزینه بهداشت سرسام آور است و شخص نمی‌تواند فرزندی داشته باشد

مشکل جمعیت را باید در محل دیگری جستجو کنیم؛ خانه‌های ۴۵ متری و ۶۵ متری نمی‌توانند بیش از یک فرزند را در خود جای دهند؛ هزینه بهداشت سرسام آور است و شخص نمی‌تواند فرزندی داشته باشد.

مشکل جمعیت را در جای دیگری جستجو کنید؛ هزینه بهداشت سرسام آور است و شخص نمی‌تواند فرزندی داشته باشد

محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی روز سه‌شنبه، ۲۲ آذر ماه مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: ایرادی که بر این طرح وارد است این است که همه استان‌ها یکسان در آن دیده نشده است به طور مثال در حوزه انتخابیه ما شهرستانی وجود دارد که می‌تواند از مزایای این قانون برخوردار شود، اما شهرستان دیگر نمی‌تواند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل جمعیت را باید در محل دیگری جستجو کنیم؛ خانه‌های ۴۵ متری و ۶۵ متری نمی‌توانند بیش از یک فرزند را در خود جای دهند؛ هزینه بهداشت سرسام آور است و شخص نمی‌تواند فرزندی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در برخی شهرستان‌ها تعداد فرزندان زیاد است چرا که مشکلات مذکور وجود ندارد، اما افرادی که در تهران و شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند نمی‌توانند بیش از یک فرزند داشته باشند، زیرا هزینه‌ها سرسام آور است بنابراین باید اصل مشکل حل شود.

صباغیان تصریح کرد: هر چند با این طرح برخی امتیازات داده می‌شود، اما اهداف محقق نمی‌شود؛ تاکنون آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون ابلاغ نشده و حتی برخی از دستور‌العمل‌های آن تهیه نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مشکل مسکن باید حل شود، هزینه آموزش و بهداشت نیز باید کاهش یابد. مشکل اصلی به این موضوعات برمی‌گردد که باید رفع شود./خانه ملت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها