55 حقیقت خواندنی درباره اما واتسون بازیگر جوان سینمای هالیوود که جالب است بدانید

اما واتسون بازیگر بریتانیایی با بازی در نقش هرمیون گرنجر در فیلم های هری پاتر مشهور شد و تا سال 2010 پردرآمدترین زن جهان بوده است. اما واتسون فعال حقوق زنان و یکی از سفرای صلح سازمان ملل است.

اما واتسون 10

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: 

1.اسم کامل اما شارلوت دوئر واتسون است.

2. اما واتسون اصالتا  ترک و بریتانیایی‌تبار است.

3. با وجود اینکه اما واتسون شهروند بریتانیایی است در ۱۵ آوریل ۱۹۹۰ در پاریس فرانسه متولد شده است.

4. پدر و مادر اما واتسون ژاکلین لوسبی و کریس واتسون نام دارند و هردو وکلایی اهل بریتانیایی هستند.

5. زمانیکه اما واتسون۵ ساله بود والدینش از یکدیگر جدا شدند و اما به همراه با مادر و برادرش به آکسفوردشایر انگلستان بازگشت.

6. اما واتسون برادری کوچک‌تر به نام الکساندر، برادری ناتنی به نام توبی و دو خواهر دوقلوی ناتنی از پدرش به نام‌های نینا و لوسی دارد.

7. اما واتسون در مدرسه‌ی هنرهای تئاتری استیج‌کوچ شهر آکسفورد تحصیل کرد. او خوانندگی، بازیگری و رقص فراگرفت و در نمایش‌های مدرسه ایفای نقش کرد.

اما واتسون 11

اما واتسون و ورزش

8. اما واتسون به ورزش‌های هاکی روی چمن، تنیس، راندرز، و نت‌بال علاقمند است. هم‌چنین رقص‌های بریک و مدرن را انجام می‌دهد و دوست دارد در کلاس‌های هنری مختلف شرکت کند.

9. درس‌های مورد علاقه‌ی اما واتسون در مدرسه شامل هنر، تاریخ و زبان انگلیسی بود. او به ریاضی و جغرافیا کمتر از بقیه علاقه داشت.

10. تا پیش از اینکه که اساتید تئاترش برای فیلمی در زمینه مجموعه رمان‌های پرفروش هری پاتر او را را به آژانس‌های انتخاب بازیگر معرفی کردند، او هرگز به صورت حرفه‌ای بازی نکرده بود.

11. اما واتسون برای بازی در نقش هرمیون گرنجر که او را به شهرت جهانی رساند، مجبور شد هشت بار در تست بازیگری شرکت کند.

12. جی کی رولینگ، نویسنده‌ی مجموعه رمان‌های هری پاتر، از همان اولین تست بازیگری اما واتسون را برای بازی در نقش هرمیون پسندید.

اما واتسون و مجموعه فیلم‌های هری پاتر

13. زمانی که اولین فیلم این مجموعه به نام هری پاتر و سنگ جادو در نوامبر ۲۰۰۱ اکران شد اما واتسون فقط ۱۱ سال داشت. این فیلم بیش از ۹۷۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و در اولین روز پخش در ایالات متحده، به رقم بی‌سابقه‌ی ۳۳.۳ میلیون دلار دست یافت.

اما واتسون

14. اما واتسون پس از بزرگ شدن در کنار دنیل رادکلیف و روپرت گرینت، همکاران بازیگرش در هری پاتر، همچنان با آن‌ها دوست صمیمی است و آن‌ها را برادر صدا می‌کند.

15. اما واتسون در ۱۲ سالگی عشق زودگذری نسبت به تام فلتون بازیگر همکارش در هری پاتر که نقش دارکو مالفوی را بازی می‌کرد پیدا کرد.

16. به غلط چنین گزارش شد که مچ دست اما واتسون در حین فیلم‌برداری هری پاتر و تالار اسرار «۲۰۰۲» شکست اما این خبر تکذیب شد.

17. اما واتسون شخصیت هرمیون گرنجر در هری پاتر را بعنوان الگوی مناسبیبرای دختران جوان و یک قهرمان اکشن زن بی‌نظیر می‌داند.

18. به گفته‌ی اما واتسون احتمال آن‌که زمانی در پروژه‌ی دیگری به موفقیت هری پاتر بازی کند، بسیار کم هست.

19. کتاب مورد علاقه‌ی اما واتسون از سری هری پاتر، هری پاتر و زندانی آزکابان است.

اما واتسون 9

20. اما واتسون مجبور بود  تا ۱۵ سالگی صبر کند تا بتواند گوش‌هایش را سوراخ کند.

21. در ۲۰۰۴ اما واتسون به پیرس برازنان، کنت برانا، و سامانتا مورتون پیوست تا بعنوان هیئتی، فیلم‌سازان نوجوان مراسم “جوایز فیلم نخستین روشنایی” را انتخاب کنند که در میدان لستر شهر لندن برگزار می‌شد.

22.  در ۲۰۰۵ اما به مدت چهار ماه دندان‌هایش را سیم‌کشی کرد، و گفت اینکار بسیار اهمیت دارد چرا که لبخند چیزی است که تا آخر عمر با شما می‌ماند.

 اما واتسون بازیگری پول‌ساز

23. در ۲۰۰۷ مجله‌ی فوربس درآمد سالانه‌ی اما واتسون را حدود ۴ میلیون دلار تخمین زد. در آن زمان او ۱۷ سال داشت. هم‌چنین از سوی کتاب رکوردهای گینس، او پرفروش‌ترین بازیگر زن دهه نام گرفت. در دهه‌ی قبل فیلم‌های او در سراسر جهان بیش از ۵.۴ میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

24. در ۲۰۰۵، اما واتسون وقتی ۱۵ سال داشت، جوان‌ترین فردی بود که تصویرش بر روی جلد مجله‌ی ووگ نوجوان ظاهر شد.

اما واتسون 8

 اما واتسون و صداپیشگی

25. در ۲۰۰۸ اما واتسون در انیمیشن افسانه‌ی دسپرو صدایش را به شخصیت شاهزاده پی بخشید.

 26. اما واتسون در نخستین امتحان رانندگی‌اش در ۲۸ ژانویه‌ی ۲۰۰۸ قبول شد و توانست گواهینامه بگیرد.

27. اما واتسون علیرغم سپری کردن روزهای نوجوانی‌اش سر صحنه‌ی فیلم‌برداری، روزی ۵ ساعت به طور خصوصی مشغول تحصیل بود و با نمرات بالا فارغ‌التحصیل شد.

28. اما واتسون  تا حدودی به زبان فرانسه  مسلط است.

29. اما واتسون ۱ متر و ۶۷ سانتی‌متر قد دارد.

30. واتسون سخت تلاش کرده از قالب یک ستاره‌ی کودک که نامش با مجموعه فیلم‌های هری پاتر گره خورده خارج شود. او در گفت و گو‌ با مجله ووگ گفت «من در یک حباب کامل زندگی کرده‌ام. من را پیدا کردند و برای نقش انتخاب کردند. حالا به شدت در تلاش هستم راه خودم را در آن پیدا کنم.»

اما واتسون 7

31. اما واتسون دائما در صدر فهرست خوش‌پوش‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. او می‌گوید «من عاشق مد هستم. به نظرم مهم است، چون از این طریق است که خودتان را به جهان نشان میدهید.”

32. اما بعنوان چهره‌ی کلکسیون پاییز/زمستان ۲۰۰۹ و بهار/تابستان ۲۰۱۰ بربری انتخاب شد.

33. در ۲۰۱۰ اما واتسون طرفدارانش را با مدل موی پیکسی بامزه‌اش شوکه کرد. این مدل مو باعث شد بالغ‌تر به نظر برسد.

34. در جولای ۲۰۱۱ تصویر او دوباره بر روی جلد مجله‌ی ووگ ظاهر شد.

35. اما واتسون در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه براون ثبت نام کرد، یکی از دانشگاه‌های آیوی لیگ کشور آمریکا که در آن به تحصیل در رشته‌ی ادبیات مشغول شد.

36. وقتی از اما واتسون سوال شد چرا به جای یک موسسه‌ی تحصیلات بینظیر بریتانیایی یک دانشگاه آمریکایی را انتخاب کرده پاسخ داد به علت اینکه که سیستم ایالات امریکا به دانشجویان اجازه می دهد همزمان چندین رشته را مطالعه کنند.

اما واتسون 6

هنرپیشه محبوب اما واتسون

37. یکی از هنرپیشه‌های محبوب اما واتسون جانی دپ است.

38. اما واتسون در فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن «۲۰۱۲» بازی کرد.

39. اما واتسون عاشق است و دو گربه به نام‌های بابلز و دومینو دارد.

40. اما  واتسون ازطرفداران پروپاقرص جولیا رابرتز است.

41. اما واتسون ناتالی پورتمن و رنه زلوگر را به دلیل اشتیاق به بازی کردن نقش‌های چالش‌برانگیز تحسین می‌کند، حتی اگر شخصیت‌های زیبایی نباشند.

42. رنگ مورد علاقه اما واتسون آبی هست.

اما واتسون 5

43. اما واتسون با افتخار خودش را فمینیست و اهل رقابت اعلام می کند.

44. در سال ۲۰۱۱ اما  واتسون در رده‌ی ۶۹ لیست زیباترین زنان مجله‌ی ماکسیم قرار گرفت.

45. فیلم مورد علاقه اما واتسون «ناتینگ هیل» «۱۹۹۹» است. سریال تلویزیونی محبوبش “دوستان” «۱۹۹۴» است.

46. خوانندگان محبوب اما واتسون آلانیس موریست و جاستین تیمبرلیک می‌باشند.

47. دوستان نزدیک اما واتسون او را ام صدا می زنند.

 48. ارزش خالص دارایی‌های اما واتسون ۶۰ میلیون دلار برآورده شده است.

اما واتسون 3

 49. نویسنده‌ی موردعلاقه‌ اما واتسون کارلوس رویز زافون و عاشق “سایه‌ی باد” و پیش درآمد آن “بازی فرشتگان” است.

50. اما واتسون در فوریه ۲۰۱۱ موفق شد عنوان «استایل آیکون» توسط دیم ویویان وستوود از طرف بریتیش اله دریافت کند. فعالیت او در زمینه فشن و مدلینگ با انتخاب او به عنوان چهره لنکوم در مارس ۲۰۱۱ ادامه یافت.

فعالیت‌های فرهنگی اما واتسون

51. اما واتسون فعالیت‌های بسیاری در راستای ارتقای تحصیل دختران انجام داده‌است. در ژوئیه سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر حسن نیت زنان سازمان ملل انتخاب شد. او در کمپین he for she فعالیت‌های زیادی انجام داده‌است. در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱ میلیون پوند‌‌ در‌جریان ‌جنبش ‌دیگر بس است برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی پرداخته ‌است‌.

52. طرفداران هری پاتر درباره ی نحوه ی بازیگری اما واتسون در نقش هرمیون گرنجر نظرات متفاوتی داشتند. عده ای عقیده داشتند که او برای بازی در این نقش گزینه ای بسیار مناسب است، اما عده ای دیگر اعتقاد داشتند که اما نمی تواند سستی ها و عیب های گرنجر را به خوبی نشان دهد. و نظر عده ای دیگر به خاطر زیبایی او بود، به این دلیل که جی کی رولینگ نویسنده داستان، چهره ی هرمیون را کاملا ساده، نه زشت و نه زیبا توصیف کرده بود.

اما واتسون 2

53. در ماه ژوئن ۲۰۱۲ اعلام شد که اما واتسون برای ایفای نقش «ایلا» در فیلم «نوح» به کارگردانی دارن آرونوفسکی انتخاب شده است. چند ماه بعد از انتخاب او، فیلم برداری از این اثر آغاز شد و در ماه مارس ۲۰۱۴ به اکران عمومی درآمد.

اما واتسون در یک نقش کمدی

54. اما واتسون در سال ۲۰۱۳ در فیلم «حلقه بلینگ» که فیلمی جنایی و درام بود، در نقش «نیکی» بازی کرد. این فیلم برگرفته از حوادث واقعی گروه سارقین حلقه ی بلینگ ساخته شده است. پس از آن فیلم «این پایان است» با نقش آفرینی اما واتسون در قالب یک نقش مکمل روی پرده ی سینما رفت. این فیلم یک کمدی آخرالزمانی بود که در آن بازیگرانی همچون جیمز فرانکو و ست روگن نیز حضور داشتند و یک نقش اغراق آمیز از خود به نمایش گذاشتند. خود اما واتسون اعلام کرده که به خاطر تجربه ی حضور در یک فیلم کمدی در کنار بهترین کمدین های سینما بسیار خوشحال و خرسند است.

زندگی شخصی اما واتسون

55. اما واتسون مجرد است. او علاقه فراوانی به ورزش و رقص دارد، بازی های تنیس و راکی را دوست دارد و از ماهی گیری لذت می برد. وی غالبا اوقات فراغت خود را با تنیس روی میز و بازی های رایانه ای سپری می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها