43 حقیقت خواندنی درباره زندگی و کارنامه بازیگری جولیا رابرتز

داستان زندگی جولیا رابرتز این بازیگر زیبای هالیوود به‌اندازه خود او جالب و جذاب است. بی‌دلیل نیست که او به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های آمریکایی شناخته می‌شود.

جولیا رابرتز 6

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: «من بلندقدتر از آن هستم تا دختر باشم، هرگز لباس کافی برای بانو بودن نداشتم، خودم را زن نمی‌نامم.».

بیشتر مردم می‌گویند این ستاره هالیوود که اکنون سه دهه است که به شهرت رسیده است، زیبا و بااستعداد است و به نظر می‌رسد شخصیتی بسیار جالب نیز دارد. جای تعجب نیست که او به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین آمریکایی‌ها ظاهر شده است که به‌اندازه همتایان مرد خود - مانند جرج کلونی، تام کروز و تام هنکس – موردتوجه قرار گرفته است.

«جول»، آن‌طوری که نزدیکانش صدایش می‌زنند در سال 2010 پس از فیلم‌برداری «بخور دعا کن، عشق بورز» مذهبش را از باپتیست / کاتولیک به هندوئیسم تغییر داد و می‌گوید هرگز بوتاکس نمی‌کند: «من می‌خواهم بچه‌هایم بدانند که چه موقع به‌هم‌ریخته‌ام، چه موقع خوشحالم و چه موقع گیج می‌شوم. چهره شما داستانی را تعریف می‌کند و نباید داستانی باشد مثلاً درباره رانندگی تا به مطب دکترتان.»

نگاهی داریم به 42 حقیقت جالب درباره زندگی جولیا رابرتز.

جولیا رابرتز 2

فیلم «زن زیبا» سکوی پرتاب جولیا رابرتز بود

1. در سال 1988، این تازه‌وارد هالیوود نقش مکمل «جاستین بیتمن» را در فیلم «رضایت» بازی کرد که درنهایت منجر به «پیتزای عاشقانه» شد. جولیا رابرتز سپس نقش اصلی در فیلم «ماگنولیاهای پولادین» بازی کرد. نقش بعدی فیلم او «زن زیبا» که رابرتز در آن نقش ویوین وارد را بازی می‌کند که در آن 3000 دلار دریافت کرده تا یک هفته را با یک میلیونر تاجر در هتل بورلی ویلشر سپری کند.

2. جولیا رابرتز در ابتدا به دامپزشکی علاقه داشت و پیش از اینکه به بازیگری روی بیاورد روزنامه‌نگار بود.

او همچنین در گروه مدرسه خود ساز کلارینت می‌نواخت. او پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان کمبل اسمیرنا، به دانشگاه ایالتی جورجیا رفت اما فارغ‌التحصیل نشد. او به شهر نیویورک رفت تا در حرفه بازیگری شانس خود را آزمایش کند. پس از حضور، او با آژانس مدل‌سازی کلیک قرارداد بست و در کلاس‌های بازیگری ثبت نام کرد.

3. جولیا رابرتز به طور معمول چپ‌دست است اما برای بازی در فیلم «ارین برکوویچ» مجبور شد نوشتن با دست راست را نیز تمرین کند یاد بگیرد.

4. او اولین بازیگر زن هالیوودی است که توانست برای بازی در یک فیلم به درآمد 20 میلیون دلاری دست پیدا کند، اولین بازیگر مردی که توانست چنین درآمدی را برای بازی در یک فیلم دریافت کند جیم کری است.

5. جالب است بدانید یکی از سرگرمی‌های جولیا رابرتز بافتنی است.

6. از گفته‌های جالب جولیا رابرتز این جمله است: «به هر شکلی که به زندگی بیندیشی همان در صورتت نیز هویدا می‌شود.»

جولیا رابرتز

فعالیت‌های خیریه جولیا رابرتز

7. جولیا از نامش برای کمپین جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای توسعه و پیشرفت در مداوای سندرم رت استفاده کرد. سندرم رت (Rett syndrome) از اختلالات نادر پسرفت رشد نوزادان است که از مشکلات رشد مغزی ناشی می‌شود.

8. جولیا رابرتز مدتی را با کیفر ساترلند در نامزدی گذراند اما تنها یک هفته پیش از ازدواج رسمی در سال 1991 از او جدا شد.

9. جولیا رابرتز یکی از حامیان سازمان یونیسف به شمار می‌رود و به‌عنوان سفیر آن سازمان مرتباً برای کمک به کشورهای مختلف از جمله هند سفر می‌کند.

10. یک خواننده و ترانه‌سرای اهل کانادا کانادایی پس از آنکه اتفاقاً با جولیا رابرتز در یکی از رستوران‌های لس‌آنجلس مواجه شد ترانه‌ای نوشت که نام آن را «جولیا» گذاشت.

11. اصالت جولیا رابرتز به چند ملیت مختلف بازمی‌گردد. اجداد او اصالت انگلیسی، آلمانی، سوئدی و اسکاتلندی داشته‌اند.

12. او از طرفداران پروپاقرص آیشواریا رای باچان بازیگر زن سینمای بالیوود است. رابرتز در این بار می‌گوید: «آیشواریا زیباترین زن دنیاست، او از هر بازیگر هالیوودی هم زیباتر است.»

ازدواج اول جولیا رابرتز

13. در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۳، او با خواننده آمریکایی لایل لاوت ازدواج کرد. عروسی آن‌ها در کلیسای سنت جیمز لوتران در مریون، ایندیانا برگزار شد. آن دو در مارس ۱۹۹۵ به دلیل آنچه مشغله کاری عنوان شد به‌صورت توافقی طلاق گرفتند و اما تصمیم گرفتند تا ابد بهترین دوستان یکدیگر باقی بمانند.

14. می‌گویند جولیا رابرتز در زندگی عادی‌اش صدای آرامی دارد و به آرامی حرف می‌زند.

بدل جولیا رابرتز

15. جولیا رابرتز هنگامی‌که برای ضبط دیالوگ فیلمی آمادگی نداشته باشد به جایش «ایمی لندکر» صحبت می‌کند که صدایی شبیه او دارد. این اتفاق بارها در تریلر فیلم‌های مختلف پیش آمده است.

دوست صمیمی جولیا رابرتز

16. او با «شرلی مک لین» بازیگر رابطه‌ای صمیمی و دوستانه دارد. به‌طوری‌که گفته می‌شود او بهترین دوست جولیا رابرتز است.

17. او مصاحبه‌ای چنین گفته: «داشتن یک معلم خوب به‌تنهایی نمی‌تواند به زندگی‌ات شکل و مسیر بدهد، گاهی نداشتن معلم باعث شکل‌گیری زندگی انسان می‌شود درست مثل وقتی‌که بجای تشویق مورد بی‌توجهی قرار بگیری.»

جولیا رابرتز عشق فوتبال

18. رابرتز از علاقه‌مندان پروپاقرص فوتبال است. تیم موردعلاقه او منچستریونایتد است.

19. او طی سال‌های 1997 تا 2001 با بنجامین برت در یک رابطه عاشقانه بود.

جولیا رابرتز 4

شوخی کلونی و پیت با جولیا رابرتز

20. وقتی جرج کلونی و برد پیت خبردار شدند که قرار است همبازی جولیا رابرتز در فیلم «یازده یار اوشن» (Ocean's Eleven) باشند نامه‌ای به همراه یک 20 دلاری برایش فرستادند که به شوخی در آن نوشته‌شده بود «شنیده‌ایم که برای بازی 20 دلار می‌گیری، این هم 20 دلار». چرا که جولیا رابرتز اعلام کرده بود که برای بازی در هر فیلم 20 میلیون دلار دستمزد می‌خواهد.

21. برادر او اریک رابرتز (بازیگر نامزد جایزه اسکار) و خواهرش لیزا رابرتز گیلان است.

22. پدر او «گردی رابرتز» نام داشت که یک فروشنده بود و مادرش «بتی لو بردموس» که بازیگر و منشی بود.

23. جولیا رابرتز و دنزل واشنگتن از سال 1993 که در فیلم «پرونده پلیکان»(The Pelican Brief) با یکدیگر همبازی بودند تاکنون با یکدیگر دوستان نزدیک و صمیمی یکدیگر هستند.

ثروت جولیا رابرتز

24. در سال 2004 دارایی جولیا رابرتز حدود 212 میلیون دلار برآورد شد. مجله فوربس، در میان 20 زن پولدار دنیا نام او را در رتبه هشتم قرار داد.

25. در سال 2004 باستان شناسان آنکه اسکلت زنی 9000 ساله را در بلغارستان کشف کردند. این اسکلت آن‌چنان دندان‌های زیبایی داشت که نامش را جولیا گذاشتند، چون به نظرشان دندان‌های زیبای زن شبیه جولیا رابرتز بود.

لبخند جولیا رابرتز

26. گفته می‌شود جولیا رابرتز لبخندش را به قیمت 30 میلیون دلار بیمه کرده است.

27. جولیا رابرتز در جایی گفته: «من باهوش و بلندقامتم، اگر نترس و پرانرژی باشی مردم نه‌چندان باهوش، از تو خواهند ترسید.»

28. او برای بازی در فیلم «بخور، عبادت کن، عشق بورز» (Eat Pray Love) برای اینکه وزنش 10 پوند افزایش پیدا کند پاستا می‌خورد.

29. جولیا از نیکول کیدمن درخواست کرد تا در فیلم «راز در چشمانشان» (Secret in Their Eyes) نقش مقابل او را بازی کند.

30. جولیا رابرتز مدتی با «دیلان مک درموت» که در فیلم «ماگنولیاهای فولادی» (Steel Magnolias) همبازی بود در رابطه نامزدی بود.

31. در سال 2007 فیلم‌های جولیا رابرتز بیش از دو میلیارد دلار در گیشه سینماها فروش داشت و این موضوع باعث شد او در آن زمان به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران زن تبدیل شود.

32. جولیا رابرتز قرار بود در سال 1998 در نقش اصلی فیلم «شکسپیر عاشق» (Shakespeare in Love) بازی کند که این موضوع منتفی شد.

33. در سال 2005 مجله پریمیر جولیا رابرتز را هفتمین بازیگر زن برتر سینما نامید.

34. جولیا رابرتز در مصاحبه‌ای گفته که دوست دارد با جانی دپ همبازی شود. چون مدت‌زمان زیادی است که او را می‌شناسد و می‌داند که شباهت زیادی باهم دارند.

جولیا رابرتز 3

ازدواج دوم جولیا رابرتز

35. او در سال 2002 با دنیل مدر فیلم‌بردار سینما ازدواج کرد. نتیجه این ازدواج دوقلوهایی به نام‌های هیزل مودر و فین مودر است.

36. سیزده فیلم از فیلم‌هایی جولیا رابرتز در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده حداقل در یکی از بخش‌های اسکار نامزد شده است.

37. او یکی از شانزده بازیگر زنی است که برای بازی یک فیلم توانسته هم‌زمان جوایز بفتا، گلدن گلوب، جایزه انجمن منتقدین فیلم، اسکار و جایزه انجمن بازیگران فیلم را دریافت کند. او همچنین در سال 2007 جایزه فیلم امریکا را نیز دریافت کرد.

38. جولیا رابرتز به همراه اسکارلت جوهانسون و آنجلینا جولی، یکی از اعضای انجمن فیلم و تئاتر لی استراسبرگ است.

39. او از طرفداران پروپاقرص کاترین هپبرن بازیگر افسانه‌ای سینمای کلاسیک به شمار می‌رود.

40. رابرتز در سال 2018 در سریال «بازگشت به خانه» (homecoming) به ایفای نقش پرداخت. فصل دوم این سریال نیز در سال 2019 ادامه پیدا کرد.

42. پنج بار در سال‌های 1990، 1991، 2000، 2002، 2005 و 2006 جولیا رابرتز در لیست پنجاه زن زیبای دنیا به انتخاب مجله پیپل جای گرفت.

42. هنگامی‌که جولیا به دنیا آمد، والدین او یک مدرسه بازیگری برای کودکان داشتند. جالب است بدانید در این مدرسه بازیگری، دختران مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نیز در این کلاس‌ها شرکت داشتند و هزینه به دنیا آوردن جولیا به‌عنوان هدیه از طرف لوتر کینگ در ازای جبران حضور فرزندانش در کلاس پرداخت شد.

جوایز و افتخارات جولیا رابرتز

43. فهرست جوایز جولیا رابرتز:

  • کاندیدای بفتا برای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «زن زیبا»
  • گلدن گلوب: بهترین بازیگر نقش اول زن (در سال ۲۰۰۰) در نقش ارین برکوویچ
  • برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن (در سال ۲۰۰۰) در نقش ارین برکوویچ
  • برنده بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم ارین برکوویچ در سال ۲۰۰۰
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها