مجلسی که در راس امور است نه از قرارداد چین خبر دارد نه توافق برجام!

مجلسی که در امور است نه از قرارداد چین خبر دارد نه از توافق برجام. نمی‌دانیم این قراردادها شامل چه چیزهایی هستند؟

مجلسی که در راس امور است نه از قرارداد چین خبر دارد نه توافق برجام!

به گزارش مستقل آنلاین محمدرضا صباغیان نماینده ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز و نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در جلسه روز سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: برجام و مذاکرات ماه ها است که در حال انجام است اما متاسفانه مجلس در جریان حداقلی از آن نیز نیست؛ مردم از ما سوال می کنند اما ما هیچ پاسخی نداریم که بدهیم و نمی دانیم که چه خبر است و چه می‌گذرد؟

وی افزود: امروز اکثر نمایندگان اطلاعاتشان از یک شهروند نیز بیشتر نیست در حالی که این حق نمایندگان است که بدانند مسیر و جریان مذاکرات به کدام سمت در حال حرکت است و قرار است به کجا ختم می‌شود.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که چرا مجلس را در بی خبری می گذارید؟ خطاب به هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: این مجلس در راس امور کجای امور است؟ ما از قرارداد چین بی خبر هستیم چه کسی در مجلس می داند که قرارداد چین چیست و دارای چه موادی است و قرار است که چه کنند؟

صباغیان ادامه داد: امروز از مذاکرات برجام کدام یک از نمایندگان می دانند که چه اقداماتی در حال انجام است و قرار است که چه امتیازی داده شود و چه امتیازی گرفته شود؟

وی با بیان اینکه «این مجلس نیست و ما نماینده نیستیم اما باید پاسخگوی مجلس با مردم باشیم»، اظهار کرد: مردم از ما می‌خواهند و بد و بیراه و ناسزای آنها برای ماست اما ما از امور بی خبر هستیم. ما خودمان مجلس را بی اختیار کردیم.

این نماینده مجلس گفت: جدیداً نیز مدل جدیدی پیدا شده که اعضای هیئت رئیسه و روسای کمیسیون ها با دولت بنشینند و بگویند که آقای رئیس جمهور و آقای وزرا ما همه کاره مجلس هستیم؛ این در حالی است که تاکنون چنین موضوعی باب نبوده است. آقای محسن رضایی و معاونان آقای رئیسی باید بیایند در مجلس و پاسخگو باشند و بگویند که چه خبر است و در برجام چه می کنند امروز مردم در سخت ترین فشارهای اقتصادی قرار دارند اما یک نفر نمی آید به مجلس پاسخ دهد؛ در این شرایط نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه خود باید پاسخگوی مردم باشند؛ این چه مجلسی است؟

صباغیان با انتقاد از عملکرد هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه هر روز در حال ضعیف کردن مجلس هستند خاطرنشان کرد این چه بدعتی است که هیئت رئیسه در حال گذاشتن آن است تا تعدادی خاص با دولت بنشینند؟ مگر ما نماینده نیستیم؟ ما این وضعیت را از چشم هیئت رئیسه مجلس می بینیم و معتقدیم که این هیئت رئیسه در حال تضعیف و تحقیر نمایندگان هستند.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها