امیرعبداللهیان: برجام را به هر قیمت و هر توافقی را نمی‌خواهیم

توافق را به هر قیمت و هر توافقی را نمی‌خواهیم، ما به دنبال توافقی خوب ، پایدار و قوی هستیم.

امیرعبداللهیان: برجام را به هر قیمت و هر توافقی را نمی‌خواهیم

وزیر امور خارجه کشورمان در یک مصاحبه زنده تلویزیونی گفت: توافق را به هر قیمت و هر توافقی را نمی‌خواهیم، ما به دنبال توافقی خوب ، پایدار و قوی هستیم.

در دولت سیزدهم تلاش کردیم که بخش های خاموش دیپلماسی همسایگی را فعال کنیم.

امیرعبداللهیان در مورد پنچ دور گفت و گوهای انجام شده بین  ایران و عربستان در عراق و ادامه این گفت‌وگوها در آینده گفت: در هفته گذشته پیامی از وزیر امور خارجه عراق دریافت کردیم که طرف سعودی این آمادگی را دارد که گفت وگوها بین ایران و عربستان از فاز امنیتی وارد فاز سیاسی و علنی شود .

وی با اشاره به آمادگی ایران برای این که گفت وگوها بین تهران و ریاض وارد فاز سیاسی شود گفت: امیدواریم این گفت وگو ها در نهایت منجر به بازگشت روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان به «حالت عادی» شود.

 وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این گفت وگوی تلویزیونی گفت: شعار ما در دستگاه دیپلماسی تعامل با شرق و غرب است. وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگوی  تلویزیونی در پاسخ به سوالی در مورد روند مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم‌ها خاطرنشان کرد: سیاست خارجی دولت سیزدهم در نگاه به برجام این گونه است که دولت باید برنامه توسعه اقتصادی پایدار را بدون نگاه به برجام دنبال کند و وزارت خارجه برای توسعه اقتصادی پایدار باید همه ظرفیت مطلوب خود را به کار بگیرد و از طرف دیگر برای لغو تحریم‌ها بر سر میز مذاکره حضور داشته باشد که این یک «کارزار مذاکراتی» است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ما الان در نقطه‌ای هستیم که متن آماده‌ای پیش روی ماست که در مورد بیش از ۹۶ درصد آن در محتوا بین طرفین اتفاق نظر وجود دارد ولی در این متن همچنان یک نقص مهم وجود دارد و همان طور که بارها اعلام کرده‌ایم، ما (ایران) باید از مزایای اقتصادی این توافق«برجام» به صورت کامل برخودار شویم.

امیر عبداللهیان در این ارتباط افزود: ما نمی‌خواهیم از یک روزنه دوبار گزیده شویم برای برخورداری ایران از منافع اقتصادی این توافق به صورت کامل، آمریکایی ها باید تعهدات و تضمین‌هایی را بپذیرند.

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: ما برای رسیدن به توافق خوب، ‌قوی و پایدار جدی هستیم. توافق را به هر قیمت و هر توافقی را نمی‌خواهیم، ما به دنبال توافقی خوب ، پایدار و قوی هستیم. وی با بیان این که برای رسیدن به توافق پیام‌ها و رایزنی ها ادامه داد: هنوز  آمریکایی‌ها  ما را مطمئن نکرده‌اند که می توانیم از منافع اقتصادی برجام به صورت کامل برخوردار باشیم. وزیر امور خارجه افزود: در حال تماس و تبادل پیام هستیم که شاخص‌های مورد نظر ما در این زمینه  به صورت ملموس  و دقیق روی کاغذ بیاید تا سپس اعلام کنیم که در نقطه خوب توافق قرار داریم./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها