یک مدیر توئیتر در ازای پول، اطلاعات کاربران را به عربستان می‌داد

جاسوسی توئیتر برای عربستان

دادگاه آمریکا ابوعمو یکی از مدیران سابق توئیتر را به اتهام تجسس برای عربستان، مجرم شناخت. مشاور نزدیک محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، از ابوعمو برای دستیابی به اطلاعات حساب‌های کاربران توئیتر به خصوص مخالفان استفاده کرده است.

جاسوسی توئیتر برای عربستان

دادگاهی در امریکا یک مدیر سابق شرکت توئیتر را به اتهام تجسس برای عربستان سعودی مجرم شناخت.

 

به گزارش CNN، دادگاه سانفرانسیسکو، پس از محاکمه‌ای که دو هفته و نیم طول کشید، «احمد ابوعمو»، شهروند امریکایی ـ لبنانی را که از مدیران توئیتر بود در 11 پرونده که یکی از آن‌ها همکاری با عربستان بوده محاکمه و در 6 پرونده محکوم شد.

 

ابوعمو در زمان همکاری با توئیتر مسئول روابط با روزنامه‌نگاران و چهره‌های مشهور خاورمیانه و شمال آفریقا بوده و از هیئت حاکمه عربستان اموالی دریافت کرده بدون آنکه آن را اطلاع بدهد.

 

توئیتر و وکلای ابوعمو حاضر به توضیح درباره این پرونده نشده‌اند.

 

اما نماینده مدعی‌العموم تأکید کرد که بدر العساکر، مشاور نزدیک محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، از ابوعمو برای دستیابی به اطلاعات حساب‌های کاربران توئیتر به خصوص مخالفان استفاده کرده است.

 

برخی حدس زده‌اند که این حساب‌ها شامل حساب مشهور «مجتهد» که اسم مستعار یک نیروی مخالف افشاگر است نیز بشود.

 

نماینده مدعی العموم تأکید کرده که ابوعمو دست‌کم 300 هزار دلار و یک ساعت قیمتی به ارزش 20 هزار دلار از العساکر دریافت کرده و این اموال را در حساب یکی از نزدیکانش در لبنان سپرده گذاری کرده و سپس آنها را به حساب خودش در امریکا منتقل کرده است.

 

ابوعمو همچنین به اتهام پول‌شویی محکوم شده است.

منبع میدل ایست نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها