35 حقیقت جذاب درباره متیو مک کانهی که جالب است بدانید

متیو مک کانهی بازیگر آمریکایی ابتدا به عنوان یک کمدین مشهور شد اما بعد با حضور در فیلم هایی چون وکیل لینکلن و میان ستاره ای جایگاه معتبری در سینمای هالیوود پیدا کرد.

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: 

متیو مک کانهی در کودکی
متیو مک کانهی در کودکی

1- متیو مک کانهی برای اولین بار در فیلم «مات و مبهوت» درخشید و نامش سر زبان‌ها افتاد. او حدوداً یک دهه ستارۀ بی‌رقیب فیلم‌های کمدی-رومانتیک در هالیوود بود اما در حوالی 40 ‌سالگی، با تغییری اساسی در انتخاب نقش‌هایش، به‌سرعت به یکی از بازیگران مطرح و درجه‌یک سینما تبدیل شد.

2- متیو در دوران دبیرستان گلف و تنیس بازی می‌کرد، او پسری باعرضه و همه‌فن‌حریف بود و موردتوجه و احترام تمام هم‌مدرسه‌ای‌هایش قرار داشت و حتی از سوی دانش‌آموزان مدرسه به‌عنوان خوش‌تیپ‌ترین دانش‌آموز دبیرستان انتخاب شد. دلیلش هم کاملاً مشخص است، کافی است به عکس‌هایش نگاه کنید و علتش را بفهمید!

3- مک‌کانهی دلش می‌خواست قاضی بشود. او هیچ‌وقت فرصت قاضی یا وکیل شدن پیدا نکرد اما در عوض سال 1996 در نقش یک وکیل جوان در فیلم «زمانی برای کشتن» بازی کرد.

4- متیو مک کانهی زمانی که 21 سال داشت یک روز صبح از خواب بیدار شد و با خود فکر کرد که دیگر نمی‌خواهد تا 30 سالگی همۀ وقتش را با درس خواندن و مدرسه و دانشگاه رفتن هدر بدهد تا به او یاد بدهند چگونه می‌تواند شخص موفقی در زندگی باشد. او دوست داشت که در این سال‌های ارزشمند جوانی واقعاً تأثیرگذار باشد. به همین خاطر همه‌چیز را رها کرد و به سمت بازیگر شدن حرکت کرد تا در تاریخ ماندگار شود.

ماجرای بازیگر شدن متیو مک کانهی

5- علاقه مک کانهی به بازیگری در دوران جوانی به حدی بود که در فیلم‌های مختلف تبلیغاتی حضوری هرچند کوتاه‌مدت داشت و درعین‌حال فیلم‌های کوتاهی هم برای کسب تجربه می‌ساخت تا اینکه به‌طور اتفاقی با دان فیلیپس استعدادیاب آشنا شد و این آشنایی باعث شد به ریچارد لینکلتر که در آن زمان به دنبال جذب بازیگر برای فیلم «مات و مبهوت» بود، معرفی شود. لینکلتر در ابتدا قصد نداشت از مک کانهی استفاده کند چراکه فکر می‌کرد برای بازی در یک نقش منفی زیادی خوش‌پوش و جذاب است! اما درنهایت استعداد مک کانهی، لینکلتر را مجاب کرد که از او در نقش موردنظر استفاده کند و اتفاقاً سکانس‌های بیشتری هم به او اختصاص پیدا کند.

6- اولین بار در 38 سالگی، دومین بار در 40 سالگی و سومین بار در 42 سالگی پدر بودن را تجربه کرده است.

متیو مک کانهی 7

7- این بازیگر موفق در نگه‌داری از فرزندانش مهارت زیادی دارد. او دربارۀ مراقبت از بچه‌ها چنین گفته است: «مراقبت از این بچه‌ها عین نگاه کردن به آینه است، من در بچه‌هایم شیطنت‌ها و شوخ‌طبعی‌های خودم را می‌بینم و می‌دانم چگونه از آن‌ها نگه‌داری کنم، به‌هرحال من همۀ این راه‌ها را رفته‌ام!»

ماجرای لاغر شدن متیو مک کانهی

8- متیو مک‌کانهی در فیلم «باشگاه مشتریان دالاس» نقش یک فرد مبتلا به ایدز را بازی می‌کند. او به خاطر بازی در این فیلم تقریباً ۲۳ کیلو لاغر شد و برای این‌که تنها و رنگ‌پریده به نظر برسد، به منطقه‌ای رفت که از نور خورشید دور باشد و به‌تنهایی زندگی می‌کرد. لاغری و ضعف شدید، سلامت جسمی او را به خاطر انداخته بود. برای بازی در این فیلم، دو جایزه اسکار و گلدن‌گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، نصیب مک‌کانهی شد.

9- او به حیوانات بسیار علاقه دارد و بارها به آن‌ها کمک کرده است، او پس از طوفان کاترینا کمک کرد که برای تعداد بی‌شماری از حیوانات خانگی سرپناه ساخته شود. 

متیو مک کانهی 6

متیو مک کانهی و جایزه اسکار

10- او در بیش از ۵۰ فیلم بازی کرده که «گرگ وال‌استریت» و «کلوپ خریداران دالاس» از جمله آن‌هاست که برای دومی یک جایزه اسکار و یک گلدن گلوب برای نقش اصلی دریافت کرد.

متیو مک کانهی و فیلم تایتانیک

11- او یکی از گزینه‌های اصلی برای بازی در نقش «جک» در فیلم «تایتانیک» بود اما این نقش را به دست نیاورد و سرانجام نقش به لئوناردو دی کاپریو رسید.

12- متیو مک کانهی یک مزرعه به مساحت 1600 متر مربع در تگزاس دارد که آن را به قیمت 500 هزار دلار خریده کرده.

متیو مک کانهی 8

13- پدرش در سال 1992 بر اثر سکته قلبی درگذشت.

14- در سال 2005 به همراه پنه لوپه کروز در مراسم «گِرمی» شرکت کرد. مشخص شد که آن دو در رابطه‌اند. آشنایی آن‌ها سر صحنه فیلم "Sahara" شکل گرفت.

15- مادر متیو مک کانهی معلم مدرسه بوده.

16- متیو مک کانهی مدتی در استرالیا زندگی کرد و در آن مدت در یک رستوران به ظرف‌شویی مشغول بود تا امورات زندگی‌اش را بگذراند.

ماجرای بازداشت متیو مک کانهی

17- در سال 1999 گزارشی با موضوع مزاحمت به پلیس رسید از صداهای زیادی که از یک خانه شنیده می‌شد اشاره داشت. وقتی‌که پلیس به خانه مذکور رسید صدای موسیقی کرکننده‌ای شنیده می‌شد. زمانی که آن‌ها وارد خانه شدند متیو مک کانهی را یافتند که در حالت عریان در حال نواختن بنگو درام بود و به نظر می‌رسید تحت تأثیر مواد مخدر بوده باشد و به همین خاطر توسط پلیس بازداشت شد

18- اسم سگ متیو مک کانهی «آقای هود» است! او این اسم را وقتی روی سگش گذاشت که به تماشای فیلم «هود» نشست.

19- بازیگر محبوب متیو مک کانهی پل نیومن است.

20- او به مدت 8 ساعت مشغول نواختن موسیقی برزیلی بود تا به همسرش در به دنیا آمدن فرزندشان کمکی کرده باشد.

21- از دوستان غیرسینمایی و صمیمی او لانس آرمسترانگ را می‌توان نام برد که قهرمان سابق مسابقات دوچرخه‌سواری بود.

22- شهر اووالد که او متولد آنجا بوده، تنها نزدیک به 16 هزار سکنه دارد.

23- او تباری انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، سوئدی و آلمانی دارد!

متیو مک کانهی 4

24- بازی در فیلم «سرعت 2» به او پیشنهاد شده بود اما او رد کرده بود.

25- متیو مک کانهی گفته که سرلوحه زندگی‌اش این جمله هست: «فقط زندگی کردن رو ادامه بده»

26- متیو مک‌کانهی به‌عنوان استاد به دانشگاه تگزاس ملحق شد. او قرار است پاییز امسال با دپارتمان رادیو-تلویزیون-فیلم این دانشگاه همکاری کند.

27- مک‌کانهی مدرس مهمان دانشگاه آستین از سال ۲۰۱۵ بوده و دانشگاه در بیانیه‌ای دیروز اعلام کرد که او را به‌عنوان معلم و راهنمایی عالی می‌شناسد.

28- او قرار است به آموزش از فیلم‌نامه‌نویسی تا تولید فیلم در کلاس بپردازد. دانشگاه گفته مک‌کانهی برای تمایلش با همکاری با دانشجویان فراتر از کلاس درس، خیلی مورداحترام است.

29-متیو مک کانهی در هر دو فیلم Killer Joe و Interstellar با نام Joseph Cooper ایفای نقش کرده است.

30- او برای بازی در نقش رن روودراف در فیلم باشگاه خریداران دالاس حدود 19 کیلوگرم وزن کم کرد.

متیو مک کانهی 2

31- مک کانهی دانش‌آموخته دانشکده ارتباطات دانشگاه تگزاس در آستین است و در بهار ۱۹۹۳ با مدرک کارشناسی رادیو-تلویزیون-سینما از آنجا فارغ‌التحصیل شده‌است.

32- او از درب‌های گردان وحشت دارد.

33- او در خانه‌اش سه تخت خواب دارد و به‌نوبت بر روی آن‌ها می‌خوابد.

متیو مک کانهی و سریال کارآگاه حقیقی

34- در سال ۲۰۱۴ او با بازی در سریال «کارآگاه حقیقی» ساخته شبکه «اچ‌بی‌او» جایزه «منتخب منتقدین تلویزیون» برای «بهترین هنرپیشه مرد» در سریال درام تلویزیون را به دست آورد و همچنین نامزد دریافت جایزه «امی» ساعات پربیننده برای «بهترین هنرپیشه نقش اول مرد» در مجموعه درام شد.

متیو مک‌کانهی و کریستوفر نولان

35- وقتی‌که کارگردان این فیلم، کریستوفر نولان و نقش اصلی آن یعنی متیو مک‌کانهی برای شروع مراحل ساخت فیلم به محل فیلم‌برداری رسیدند، هرکدام از آن‌ها درباره‌ی شخصیت دیگری در اشتباه بودند. در مصاحبه‌ای که هردوی آن‌ها در آن حاضر شدند، متیو مک‌کانهی گفت که فکر می‌کرد که نولان یک شخص به‌شدت ایده‌آل‌گرا باشد و نولان نیز درباره‌ی مک‌کانهی گفت که در تصورات او مک‌کانهی یک فرد بسیار آرام و با آرامش است. هردوی آن‌ها سخت در اشتباه بودند و این موضوع باعث شد تا در اوایل مراحل ساخت فیلم بسیار غافل‌گیر شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها