46 حقیقت جذاب درباره زندگی لئوناردو دی کاپریو که احتمالا نشنیده‌اید + تصاویر

کمتر علاقمند سینمایی وجود دارد که لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر آمریکایی را نشناسد.او بازیگر فیلم‌های مشهور و موفق هالیوود همچون دار و دسته‌های نیویورکی، تلقین، تایتانیک، و گرگ وال استریت است.

لئوناردو دی کاپریو

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: در مطلب پیش رو نگاهی داریم به 46 حقیقت جذاب از زندگی و کارنامه بازیگری لئوناردو دی کاپریو.

1- لئوناردو دی کاپریو در لس‌آنجلس به دنیا آمده است و نام کاملش لئوناردو ویلهلم دی کاپریو است. او می‌گوید که مادرش این نام را بر او گذاشته است. دلیل این نام‌گذاری هم جالب است زیرا وقتی باردار بوده هنگام تماشای یکی از آثار لئوناردو داوینچی در یک گالری هنری در فلورانس، فرزندش که در آن هنگام یک جنین محسوب می‌شده به شکم او لگد می‌زند و در نتیجه پدر و مادرش تصمیم می‌گیرند نام او را لئوناردو بگذارند.

 

لئوناردو دی کاپریو در کودکی در کنار پدر و مادرش
لئوناردو دی کاپریو در کودکی در کنار پدر و مادرش

والدین لئوناردو دی کاپریو

2- پدرش «جورج دی کاپریو»، تهیه‌کننده و نویسنده کمیک بوک‌ها بود که اصالتاً ایتالیایی و آلمانی است و مادرش «ایرملین دی کاپریو» منشی و بازیگر بود و نژاد آلمانی و روسی داشت.

3- مادرش یک سال پس از به دنیا آمدن لئوناردو دی کاپریو از پدرش طلاق گرفت و آن دو در کودکی در یکی از محله‌های فقیرنشین لس‌آنجلس زندگی می‌کردند. اسم پدربزرگ مادری لئوناردو دی کاپریو ویلهم است. مادرش در سال 2008 در سن 93 سالگی از دنیا رفت.

 

لئوناردو دی کاپریو در نوجوانی
لئوناردو دی کاپریو در نوجوانی

کشف استعداد دی کاپریو در کودکی

4- لئوناردو دی کاپریو در کودکی در چند تبلیغ تلویزیونی بازی کرد و آن موقع بود که پدر و مادرش به استعداد بازیگری‌اش پی بردند.

5- زمانی که دی کاپریو ۱۱ سال داشت یکی از اهالی سینما به او گفت: تلفظ نامش طولانی و سخت است به همین خاطر بهتر است نام خود را به لنی ویلیامز تغییر دهد تا بیشتر آمریکایی به نظر برسد. خوشبختانه، لئوناردو با این پیشنهاد مخالفت کرد و تصمیم گرفت نام خود را که ریشه‌ای ایتالیایی دارد حفظ کند.

علاقه‌ لئوناردو دی کاپریو به بازی در نقش‌های سخت

6- لئوناردو دی کاپریو علاقه خاصی به بازی در نقش‌های پیچیده و متفاوت دارد و حتی بار‌ها از تهیه‌کنندگان فیلم‌هایش خواسته نقش‌های سخت و پر چالش را به او پیشنهاد کنند که از نظر محتوایی منحصربه‌فرد و چالش‌برانگیز باشند. او سعی کرده از کلیشه‌های دنیای بازیگری دور باشد و همین یکی از دلایل موفقیت اوست.

7- سال‌ها پیش جرج لوکاس تصمیم داشت در یکی از فیلم‌های جنگ ستارگان از لئوناردو دی کاپریو به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی استفاده کند، اما درنهایت آن دو به توافق نرسیدند.

 

لئوناردو دی کاپریو براد پیت و تارانتینو
لئوناردو دی کاپریو براد پیت و تارانتینو

تارانتینو و لئوناردو دی کاپریو

8- کوئنتین تارانتینو همیشه از طرفداران پروپاقرص سرسخت دی کاپریو به شمار آمده است و همیشه منتظر فرصتی بوده تا با او همکاری کند. او اخیراً در مصاحبه‌ای گفته به نظرش دی کاپریو بااستعدادترین بازیگری است که او تابه‌حال در سینما دیده است.

 

لئوناردو دی کاپریو و مریل استریپ
لئوناردو دی کاپریو و مریل استریپ

9- دی کاپریو طرفدار سرسخت مریل استریپ است و بار‌ها گفته زمانی که در فیلم اتاق ماروین با او همبازی بوده این حس را داشته که بزرگ‌ترین شانس زندگی خود را تجربه می‌کند. او همچنین در جایی دیگر گفته که به نظرش مریل استریپ بزرگ‌ترین بازیگر سینما در جهان است. در میان بازیگران مرد او از طرفداران رابرت دنیرو و جک نیکلسون است.

10- در سال ۲۰۰۲ قرار بود لئوناردو دی کاپریو نقش مرد عنکبوتی را در یکی از فیلم‌های این مجموعه بازی کند، اما با تهیه‌کنندگان فیلم به توافق نرسید و آن نقش را توبی مگوایر بازی کرد. نکته جالب ماجرا این است که آن دو از دوران کودکی با یکدیگر رفاقت دارند. توبی مگوایر برای مدتی هم مستأجر دی کاپریو بود.

11- اگرچه نقش دی کاپریو در فیلم بازمانده ساخته مارتین اسکورسیزی باعث شد این ستاره سینما جایزه اسکار بهترین بازیگر را به دست آورد، اما جالب است بدانید در هنگام فیلم‌برداری شرایط صحنه برای او بسیار سخت بود. بازی او در فیلم «بازگشته» حدوداً دو سال طول کشید و او به‌شدت در مدت ساخت فیلم لاغر شد.

 لئوناردو دی کاپریو و دل‌مشغولی‌های زیست‌محیطی

12- لئوناردو دی کاپریو باز فعالان سرسخت حقوق حیوانات و حفظ حیات‌وحش است و چند موسسه و صندوق‌ حمایت از حیوانات و محیط‌زیست را تأسیس کرده است. لئوناردو دی کاپریو تاکنون یک میلیون دلار برای حفاظت از ببر آسیایی خرج کرده است. او به‌ندرت در مصاحبه‌ها شرکت می‌کند و تنها برای صحبت درباره حقوق بشر و محیط‌زیست است که حاضر به مصاحبه می‌شود.

13- دی کاپریو در جایی گفته است که فیلم موردعلاقه‌اش فیلم راننده تاکسی ساخته اسکورسیزی با بازی رابرت دنیرو است.

14- در سال ۲۰۰۷ مستندی به نام ساعت یازدهم منتشر شد. لئوناردو دی کاپریو در نگارش و روایت فیلم همکاری کرد. این فیلم درباره وضعیت اسفناک محیط‌زیست امروز است و تلاش می‌کند راهکارهایی را نشان دهد که بشریت می‌تواند به نجات سیاره زمین کمک کند.

 

لئوناردو دی کاپریو و مارتین اسکورسیزی
لئوناردو دی کاپریو و مارتین اسکورسیزی

اسکورسیزی و لئوناردو دی کاپریو

15- مارتین اسکورسیزی از جمله کارگردانان مشهوری است که استعداد و هنر دی کاپریو را تحسین می‌کند. بیشترین کارگردانی که دی کاپریو به امروز با او همکاری داشته «مارتین اسکورسیزی » است. آن دو در چند فیلم موفق با یکدیگر همکاری کرده‌اند؛ به عبارت دیگر آن دو یکی از بهترین زوج کارگردان-بازیگر هستند که هالیوود تاکنون به خود دیده است. دی کاپریو درباره اسکورسیزی می‌گوید: «او ایده آل‌گراست و به‌جزئیات توجه خیلی زیادی دارد.»

16- لئوناردو دی کاپریو معمولاً در نقش شخصیت‌هایی بازی می‌کند که سرنوشت تلخ و تراژیکی برایشان رقم می‌خورد.

17- لئوناردو دی کاپریو در سال 2008 پس از بازی در فیلم جاده انقلابی (Revolutionary Road) همراه با کیت وینسلت، برای او یک حلقه به‌عنوان هدیه خرید.

18- لئوناردو دی کاپریو در جایی گفته: «مردم می‌خواهند دیوانه شوی، دوست دارند تا مانند آن‌ها بدبخت باشی. آن‌ها قهرمان نمی‌خواهند و فقط می‌خواهند تا سقوط کنی.»

19- لئوناردو دی کاپریو عاشق جمع‌کردن پوسترهای فیلم است و آن‌ها را حتی با قیمت بالا خریداری می‌کند و نگه می‌دارد.

20- لئوناردو دی کاپریو مالک کمپانی تولید فیلم به نام Appian Way Productions است.

21- ابتدا قرار بود لئوناردو دی کاپریو در فیلم کوئنتین تارانتینو با نام حرامزاده‌های لعنتی به‌جای کریستف والتز ایفای نقش کند اما این اتفاق نیفتاد.

 

لئوناردو دی کاپریو 2

نظر لئوناردو دی کاپریو درباره ازدواج

22- لئوناردو دی کاپریو: «نمی‌دانم که آیا هرگز ازدواج خواهم کرد یا خیر، من زمانی ازدواج می‌کنم که 10 یا 20 سال با کسی زندگی کرده باشم.»

23- از جمله دوستان صمیمی لئوناردو دی کاپریو به کیت وینسلت، تام هاردی، ماریون کوتیار و وینسنت گالو می‌توان اشاره کرد.

گرایش سیاسی لئوناردو دی کاپریو

24- لئوناردو دی کاپریو از نظر گرایش سیاسی یک لیبرال دموکرات و طرفدار سیاستمدارانی چون باراک اوباما است. او در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2004، از «جان کری» حمایت کرد. او برای تبلیغ به 11 ایالت رفت و حدود 20 سخنرانی با موضوع حفظ محیط‌زیست انجام داد. او در این سخنرانی‌ها اعلام کرد که «جورج بوش » رقیب جان کری در حال نابود کردن محیط‌زیست است.

لئوناردو دی کاپریو در فیلم جانگوی رهاشده
لئوناردو دی کاپریو در فیلم جانگوی رهاشده

25- نام مستعار او «لئو » و «لنی دی » است.

26- کیت وینسلت در مصاحبه‌ای گفته دی کاپریو یکی از بهترین بازیگران هم‌نسل اوست.

27- لئوناردو دی کاپریو: «همیشه با خودم می‌گفتم چطور می‌توانم بدون اینکه دنیا را دیده باشم بمیرم؟»

28- بسیاری از مجلات معتبر دنیا از جمله ورایتی، اکونومیست و آتلانتیک دی کاپریو را آخرین بازیگر واقعی آمریکایی می‌دانند زیرا قابل‌اعتماد بوده و در فیلم‌های درام که در مورد زندگی واقعی است بازی کرده و از ژانرهایی مانند ابرقهرمانی دوری می‌کند.

لئوناردو دی کاپریو و براد پیت
لئوناردو دی کاپریو و براد پیت

29- لئوناردو دی کاپریو: «در زمان مدرسه نمی‌توانستم بنشینم و تکالیفم را انجام دهم بنابراین معمولاً در کنار افراد باهوش می‌نشستم و از روی آن‌ها تقلب می‌کردم.»

30- لئوناردو دی کاپریو در دوران دبیرستان ترک تحصیل کرد. بااین‌حال بعداً دیپلمش را گرفت.

31- دی کاپریو در سال 2005 جزیره‌ای در بلیز خرید تا آن را به مبدل تفریحگاهی با منابع انرژی تجدید پذیر کند.

32- لئوناردو دی کاپریو از سال 2005 تا 2011 با «بار رافائلی» در رابطه عاشقانه بود.

33- گفته می‌شود لئوناردو دی کاپریو در کودکی دچار وسواس فکری- عملی بوده و موقع بازی در فیلم «هوانورد» در سال 2004 این بیماری دوباره در او عود کرد.

34- دی کاپریو در سال 2003 برای پیدا کردن دوربین گمشده‌اش هزاران پوند مژدگانی تعیین کرد.

35- لئوناردو دی کاپریو از طرفداران پروپاقرص انیمه‌های ژاپنی است.

لئوناردو دی کاپریو 3

36- لئوناردو دی کاپریو: «حسن بازیگری در این است که خودم را در قالب شخص دیگری رها می‌کنم و هرروز تغییر می‌کنم.»

37- دی کاپریو، وینسلت و جیمز کامرون پس از اینکه متوجه شدند بازمانده ماجرای کشتی تایتانیک برای گذران زندگی‌اش مجبور به فروش یادگاری‌هایش شده است به او کمک مالی کردند و هزینه‌های او را متقبل شدند.

38- لئوناردو دی کاپریو به‌خوبی به زبان آلمانی صحبت می‌کند.

39- در سال 2007 مجله امپایر لئوناردو دی کاپریو را در لیست 100 مرد جذاب سال قرار داد.

 

لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت
لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت

رابطه دی کاپریو و کیت وینسلت

40- لئوناردو دی کاپریو در فیلم تایتانیک همبازی کیت وینسلت بود. بین این زوج سینمایی پس از تایتانیک رابطه دوستی عمیقی ایجاد شد کردند که به گفته خودشان هیچ‌وقت عاشقانه نبوده است. دومین فیلم مشترک آن‌ها در سال 2008 و فیلم جاده انقلابی بود. در این فیلم کیت و لئو در نقش یک زن و شوهر ظاهر شدند. کارگردان فیلم سام مندس در آن زمان همسر کیت وینسلت بود.

41- او در سال 1995 برای بازی در نقش رابین در فیلم «بتمن برای همیشه » تست بازیگری داد اما درنهایت بازی او در فیلم منتفی شد.

42- در سال 2001 لئوناردو دی کاپریو به‌عنوان بازیگر نقش آلن ینسن در فیلم «مرد هارواردی » در نظر گرفته شد اما تهیه‌کننده پول کافی برای پرداخت دستمزد او را نداشت، به همین خاطر او از پروژه کنار کشید و «آدریان گرنیر » جای او را گرفت.

43- در سال 2005 هنگامی‌که دی کاپریو در حال ترک محل برگزاری یک جشن خصوصی بود، توسط یک مدل کانادایی با بطری موردحمله قرار گرفت که در این حادثه به‌طور سطحی مجروح شد.

44- دی کاپریو به خاطر مشغله کاری بازی در فیلم «روانی آمریکایی » را نپذیرفت و «کریستین بیل» جایگزین او شد.

45- در سال 1996 او قرار بود در یک فیلم نقش «جیمز دین » فقید را بازی کند اما اعلام کرد که برای حضور در چنین نقشی تجربه کافی ندارد و به همین خاطر از پروژه انصراف داد.

46- دی کاپریو پیش از این ۶ بار نامزد اسکار شده بود اما به‌جز ۳ جایزه گلدن گلوب، هیچ‌وقت جایزه مهم‌تری نبرده بود. تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۶ به خاطر بازی در فیلم «بازگشته»  توانست جایزه را اسکار را دریافت کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها