جک فروت بزرگترین میوه درختی جهان

شاید تا به حال اسم میوه جک فروت را نشنیده باشید. جک فروت نه تنها عنوان بزرگترین میوه درختی جهان را به خود اختصاص داده، بلکه حاوی مواد غذایی شامل ویتامین C، ویتامین B6، منیزیم و بسیاری از آنتی اکسیدان ها است. همچنین از نظر کربوهیدرات مقدار این ماده کم است و طعم گوشتی آن باعث شده تا گزینه مناسبی برای افرادی باشد که رژیم های کم کالری و گیاهی دارند. می توان آن را به طور خام، بو داده، خشک شده یا در سوپ ها و سالادها استفاده کرد.

جک فروت بزرگترین میوه درختی جهان

اجازه ندهید که پوست بیرونی سبز تند آن شما را بترساند. داخل میوه بسیار شیرین و خامه ای است. لیستی از تمام مزایای سلامتی باورنکردنی که می توانید از خوردن جکفروت به دست آورید، در زیر آورده شده است.

1. سطح قند خون سالم را حفظ می کند

این میوه، برای کسانی که نگران قند خون بالا هستند مناسب است. این به لطف فیبر بالای آن است که به آرامی هضم می شود و بنابراین مانع از افزایش قند خون می شود. رژیم های غذایی حاوی مقادیر زیادی مواد سبک و زود هضم برای تقویت کنترل قند خون مفید هستند.

2. کاهش خطر بیماری قلبی عروقی

بیماری های قلبی و عروقی به عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان شناخته شده اند. جک فروت می تواند ویتامین B6 ضروری را برای بدن تأمین کند.

یک کارآزمایی بالینی بین بیش از 5،500 شرکت کننده را که مکمل های ویتامین B6، B12 و اسید فولیک مصرف کرده بودند، مورد بررسی قرار داده شد. نتایج حاکی از آن است که خوردن این میوه به مدت  پنج سال سطح هموسیستئین را کاهش می دهد که این موجب کاهش 25 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی است.

3. به مبارزه با سرطان کمک می کند

این میوه سرشار از گیاهان دارویی ضد سرطانی است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کنند، این خاصیت به مبارزه با برخی از انواع سرطان کمک می کند و یک پشتیبانی به سیستم ایمنی بدن است.

4. سیستم هضم بهتر

اگر فردی هستید که به طور مکرر مشکلات گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست یا اسهال را تجربه می کنید، به خوردن این میوه ادامه دهید. دانه ها حاوی قسمت خوبی از فیبر در رژیم غذایی هستند و غذاهای پر فیبر بسیار عالی هستند، زیرا آن ها نه تنها به یبوست کمک می کنند بلکه باعث احساس سیری نیز می شوند.

5. منبع عالی منیزیم

جک فروت منبع باورنکردنی منیزیم است که یک ماده مغذی حیاتی برای ساختار استخوان ها است. یک وعده جکفروت 15٪ از توصیه های روزانه منیزیم را شامل می شود.

6. مبارزه با چین و چروک

می توانید این میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به دلیل داشتن ویتامین C زیاد در مقابل مشکلات پوستی مانند چروک و خشکی به شما کمک می کند.

دانه های جکفروت را در شیر و عسل خیس کرده و برای ماسک های مرطوب کننده و نرم کننده پوست مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید.

7. پیشگیری از بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی

برای تقویت کلی و ایمنی سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است. کم کالری و پر از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند بدن رادر برابر انواع بیماری ها و عفونت ها محافظت کنند. آنتی اکسیدان ها سلول ها را از استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت می کنند که به دلیل آسیب ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد ایجاد می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها