50 حقیقت جذاب درباره زندگی شارلیز ترون + تصاویر

شارلیز ترون (متولد سال ۱۹۷۵) بازیگر و تهیه‌کننده آفریقای جنوبی-آمریکایی از جذاب‌ترین و مشهورترین بازیگران زن هالیوود است که زندگی شخصی و حرفه‌ای پرحاشیه و جذابی دارد.

شارلیز ترون 3

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: مروری داریم بر 50 نکته جالب درباره زندگی او که جالب است بدانید.

1- شارلیز ترون تنها فرزند خانواده گردا آلتا و چارلز جیکوبز ترون بود. او در ۷ اوت ۱۹۷۵ در بنونی آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او از سمت مادر دارای نژاد آلمانی و از سمت پدر دارای نژاد هلندی و فرانسوی است. والدین او کشاورز بوده و کارخانه جاده‌سازی داشتند. گردا ترون، مادر مصمم شارلیز این کارخانه را اداره می‌کرد.

شارلیز ترون در نوجوانی
شارلیز ترون در نوجوانی

کودکی شارلیز ترون

2- شارلیز کودکی‌اش را در مزرعه خانوادگی خود در بنونی، در نزدیکی ژوهانسبورگ که مدرسه ابتدایی‌اش در آنجا بود، گذراند. ارتباطش با کارگران بومی مزرعه که از نژادهای مختلف آفریقا بودند باعث شد که شارلیز زبان محلی و لهجه‌ها را یاد بگیرد. شارلیز به‌زودی توانست به زبان انگلیسی هم همانند زبان آفریقایی بومی مسلط شود.

3- ازآنجایی‌که مزرعه خانوادگی او در دل طبیعت بود بنابراین او از کودکی با حیوانات بزرگ شد و امروزه مدافع فعال حامی حقوق حیوانات است.

4- بعد از موفقیت در زمینه رقص، شارلیز ترون در مدلینگ نیز به فعالیت پرداخت. او در سال ۲۰۱۳ توانایی‌هایش را همراه با چنینگ تیتوم بازیگر و مدل آمریکایی به نمایش گذاشت.

5- شارلیز در سن ۱۶ سالگی به اصرار مادر در مسابقه مدلینگ شرکت کرد. سپس در مسابقه بین‌المللی مدلینگ ایتالیا در پوزیتانو شرکت کرد و پس از پیروزی با آژانس مدلینگ میلان قرارداد یک‌ساله بست. قد بلند او (۱۷۷ سانتی‌متر) آینده مدلینگ او را تضمین می‌کرد. در این زمان بود که تصمیم گرفت از همه جای اروپا دیدن کند. پس از اتمام این قرارداد به نیویورک رفت و مدت‌زمان طولانی در آنجا اقامت کرد.

شارلیز ترون 4

ماجرای بازیگر شدن شارلیز ترون

6- شارلیز ترون مدت کوتاهی بعدازآن‌که به لس‌آنجلس رفت، برای نقد کردن یک چک به بانک مراجعه کرد، اما وقتی متوجه شد که چک متعلق به این ایالت نیست و نمی‌توان آن را نقد کرد به‌شدت عصبانی شد. جان کراسبی بزرگ در آنجا حضور داشت و از ابتدا تا انتها ماجرا را دید. او استعداد شارلیز جوان را کشف کرد و کارتش را به او داد کمکش کرد تا در عرصه بازیگری اولین قدم‌های خود را بردارد. او ابتدا در چندین تست بازیگری شرکت کرد، سپس به کمک کراسبی به کلاس بازیگری رفت تا در آنجا از شر لهجه آفریقای جنوبی خود رها شود.

7- در فیلم «بازی گوزن‌ها» (Reindeer Games) بن افلک نقش مقابل شارلیز ترون را ایفا کرد. شارلیز باید برای بازی در این فیلم اکشن در صحنه‌های اروتیک برهنه ظاهر می‌شد. این فیلم با انتقاد منتقدین مواجه شد اما ترون این توانایی را داشت تا در ژانرهای مختلف بازی کند: او پیش از این بیشتر در فیلم‌های ملودرام حضور داشت.

8- در کارنامه بازیگری او تنها فیلم‌های موفق دیده نمی‌شود. پروژه «نوامبر شیرین» در کنار کیانو ریوز به یک شکست تبدیل شد، اگرچه از این فیلم انتظارات بالایی وجود داشت. شارلیز حتی برای این فیلم بازی در نقش اصلی فیلم برنده جایزه اسکار «پرل هاربر» را رد کرده بود؛ اما این پروژه ناموفق بود و شارلیز نامزد جایزه تمشک طلایی شد.

شارلیز ترون

جایزه اسکار شارلیز ترون

9- ترون در فیلم «هیولا» نقش یک قاتل سریالی را بازی کرد. او برای بازی در این نقش باید ۱۴ کیلو وزن اضافه کرده و به یک زن نازیبا تبدیل می‌شد؛ اما تلاش او بیهوده نبود، منتقدین بازی او در این فیلم را یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ سینما می‌دانستند. ترون برای این پروژه، در فوریه ۲۰۰۴ جایزه اسکار را دریافت کرد.

10- ترون در آستانه بازی در فیلم «دختران شو» بود، اما نقش را به الیزابت برکلی واگذار کرد. وی بعدها از این اتفاق ابراز خوشحالی کرد و گفت که انگار یک فرشته محافظ دارد.

11- برنده شدن او در اسکار به خاطر بازی در فیلم «هیولا»، باعث شده که وی نخستین زن متولد آفریقای جنوبی لقب بگیرد که توانسته این افتخار را به دست آورد.

12- او در سال ۲۰۰۷ پروژه توسعه شارلیز ترون را کلید زد تا به این شکل از کودکان آفریقایی در برابر ایدز محافظت کند.

13- علی‌رغم آن‌که او از سال ۱۹۹۵ میلادی در سینمای آمریکا حضور داشته، وی تا سال ۲۰۰۷ شهروند ایالات‌متحده به‌حساب نمی‌آمد.

14- شان پن و شارلیز ترون هر دو در یک سال موفق شدند اسکار را از آن خود کنند. این دو زمانی با یکدیگر رابطه داشتند.

شارلیز ترون به همراه پدر و مادرش
شارلیز ترون به همراه پدر و مادرش

ماجرای تراژیک مرگ پدر شارلیز ترون

15- وی در زندگی شخصی روزهای سخت نیز داشته است. خانم ترون در کودکی شاهد قتل پدرش توسط مادر خود بوده است. البته این کار به خاطر حمله‌ور شدن پدر او انجام گرفت و دفاع شخصی به‌حساب آمد.

16- شارلیز ترون می‌گوید از صحبت کردن درباره ماجرای کشته شدن پدرش با گلوله‌ای که مادرش شلیک کرد، خجالت نمی‌کشد. 1۵ ساله بود که پدر الکلی‌اش کشته شد. ترون که زاده آفریقای جنوبی است، آن روز را چنین به یاد می‌آورد: «پدرم بسیار مست بود و به‌سختی روی پایش ایستاده بود. من و مادرم در اتاقی پناه گرفته بودیم و او سعی می‌کرد به‌زور وارد اتاق شود. وقتی نتوانست در را باز کند. گامی به عقب برداشت و سه گلوله به در شلیک کرد. معجزه بود که گلوله‌ای به ما نخورد. اینجا بود که مادرم در دفاع از خود به ماجرا پایان داد. »

17- شارلیز ترون درباره تراژدی پدرش گفته است پس‌ازآن ماجرا باید انتخاب می‌کردم که شنا کنم یا غرق شوم.

18- او در مورد حادثه اتفاق افتاده برای پدرش گفته که من همیشه حامی مادرم بوده‌ام.

شارلیز ترون در فیلم مکس دیوانه
شارلیز ترون در فیلم مکس دیوانه

شارلیز ترون و فیلم مکس دیوانه

19- در سال ۲۰۱۵ فیلم استرالیایی «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) عرضه شد که دنباله سری‌های قبلی آن بود. این فیلم را می‌توان یک نسخه متفاوت دانست زیرا در این سری نقش مکس به‌جای مل گیبسون همانند سری‌های پیشین، توسط تام هاردی ایفا شد.

ترون نقش سرباز معروف فریوزا را ایفا کرد. او در این نقش متفاوت موهایش را تراشید و لباس‌های زبر و خشن به تن کرد. بازی زیبا و تأثیرگذار شارلیز توانست بازی نقش مکس را در سایه قرار دهد.

طبق گفته عوامل فیلم ضبط این پروژه کمی دشوار بود: زیرا در یک مکان دورافتاده و در زیر نور آفتاب ضبط انجام می‌شد و ترون و هاردی اغلب با هم مشکل داشتند؛ اما ارزشش را داشت زیرا این فیلم نامزد ده جایزه اسکار شد و شش جایزه را دریافت کرد. همچنین این فیلم چهار جایزه بافتا نیز به دست آورد.

20- لباس‌هایی که شارلیز ترون در مراسم اسکار یا گلدن گلوب به تن می‌کند معمولاً توسط گالیانوی معروف طراحی می‌شوند.

21- در اواسط دهه ۹۰ این بازیگر به مدت دو سال با کریگ بیرکوی بازیگر رابطه داشت. از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ نیز با استفان جنکینز موزیسین روابط نزدیکی داشت.

شارلیز ترون و شون پن
شارلیز ترون و شون پن

22- شارلیز ترون در فیلم «به دام افتاده» (Trapped) در سال ۲۰۰۲ با استوارت تاونسند آشنا شد. برای مدت‌زمان طولانی رابطه آن دو را یکی از بهترین و زیباترین روابط هالیوودی می‌دانستند؛ اما پس از تعطیلات کریسمس در مکزیک، شارلیز حلقه خود را درآورد. آن‌ها در ابتدای سال ۲۰۱۰ از هم جدا شدند. این بازیگر از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ با شان پن رابطه داشت اما مادرش این رابطه را نمی‌پذیرفت.

23- این بازیگر در مارس ۲۰۱۲ از کشور آفریقای جنوبی یک فرزند به سرپرستی گرفت و سپس در جولای ۲۰۱۵ نیز یک فرزند دیگر را. او در حال حاضر در لس‌آنجلس زندگی می‌کند. رسانه‌ها درباره رفتار او با فرزندانش کنجکاو هستند. او به پسر بزرگ‌ترش اجازه می‌دهد که دامن و پیراهن به تن کند، شبیه پرنسس‌های دیزنی باشد و حتی در پیاده‌روی‌ها کیف زنانه همراه داشته باشد. رسانه‌های روسی این حرکت او را باورهای آزادی‌خواهانه غربی می‌دانند، همچنین معتقد است که این باور او به این دلیل است که به‌تنهایی فرزندانش را بزرگ می‌کند.

شارلیز ترون 5

24- شارلیز ترون نژاد آلمانی، فرانسوی و هلندی دارد.

25- او درباره زندگی شخصی و روابطش با کسی صحبت نمی‌کند.

26- شارلیز ترون آرزویش این بود که باله برقصد اما به خاطر آسیب زانو نتوانست آن را ادامه دهد.

27- شارلیز ترون یک کمپانی تولید فیلم دارد.

28- شارلیز ترون دوست صمیمی جرمی رنر است.

29- او همچنین عضو سازمان حمایت از حقوق زنان است.

30- شارلیز ترون از اختلال شدید وسواسی رنج می‌برد به‌طوری‌که اگر برای بازی در فیلمی در هتلی مستقر شود باید تمام کمدهای آن را بگردد تا آرام بگیرد.

31- او یکی از سخت‌کوش‌ترین بازیگران هالیوود است.

32- شارلیز ترون زندگی ساده‌ای دارد و می‌گوید کمدهایم اندازه کمد سایر افراد است.

33- در زمان کودکی حیوان خانگی شارلیز ترون بز بوده است.

34- شارلیز ترون سفیر صلح سازمان ملل است.

35- او مانند دنیل بونژور در نوجوانی از افریقا به اروپا و سپس امریکا آمده، والدین هردو اروپایی هستند و هردو در حرفه‌شان از لهجه آمریکایی استفاده کردند.

شارلیز ترون 2

36- او برای بازی در فیلم ایان فلاکس (2005) موهایش را مشکی کرد.

37- شارلیز ترون در زمان نوجوانی با تماشای تلویزیون امریکا زبان انگلیسی را آموخت.

38- او برای ترک سیگار از هیپنوتیزم درمانی استفاده کرده است.

دیدار شارلیز ترون و نلسون ماندلا

39- پس از دریافت جایزه اسکار به زادگاهش بازگشت و با نلسون ماندلا دیدار کرد، ماندلا از وی به دلیل اینکه باعث دیده شدن کشورش شده بود تقدیر کرد.

40- او برای بازی در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم موهایش را تراشید.

41- او در سال 2017 هفتمین زن بازیگر پردرآمد هالیوود شد.

42- شارلیز ترون خیریه‌ای با نام خودش دارد که برای کاهش فراوانی بیماری ایدز و خشونت جنسی در بین جوانان آفریقایی فعالیت می‌کند.

43- او داری تابعیت دوگانه آفریقای جنوبی و امریکا است.

44- شارلیز ترون برای بازی در فیلم هیولا 30 پوند وزن اضافه کرد.

45- شارلیز ترون به ازدواج علاقه‌ای ندارد.

46- شارلیز ترون می‌گوید هیچ‌وقت مادرش از زیبایی‌اش تعریف نمی‌کرده و در عوض همیشه بابت کارهای خوبی که انجام می‌داده مورد تشویق قرار می‌گرفته است.

47- شارلیز ترون دو فرزندخوانده به نام‌های جکسون و آگوست ترون دارد.

شارلیز ترون و تام هنکس
شارلیز ترون و تام هنکس

48- بازیگر موردعلاقه او تام هنکس است.

49- اولین فیلمی که دید (Splash (1984 بود و دوست داشت که کاش به‌جای دریل هانا نقش مقابل تام هنکس بازی می‌کرد و عقیده داشت که بهتر از او می‌توانست بازی کند.

50- با زن‌ها رابطه عمیق‌تری نسبت به مردها دارد و اعتقاد دارد افرادی که زندگی‌اش را جلو می‌برند زن‌ها هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها