موبایل عامل مهم نگرانی والدین

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تقریباً همه والدین فکر می‌کنند که نوجوانانشان زیاد با موبایل بازی می‌کنند و نگران هستند که عادت بازی با موبایل خواب، کار و مدرسه کودکان را مختل کند.

موبایل عامل مهم نگرانی والدین

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تقریباً همه والدین فکر می‌کنند که نوجوانانشان زیاد بازی می‌کنند و نگران هستند که عادت بازی با موبایل عادات خواب، کار  و مدرسه کودکان را مختل کند.

 

براساس داده‌های موجود، نیمی از والدین گفتند که بازی‌های ویدیویی در فعالیت‌های خانوادگی یا خواب نوجوانان اختلال ایجاد کرده است.

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تقریبا ۹۰ درصد والدین می‌گویند که نوجوانان وقت زیادی را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کنند.

بررسی که توسط کالج کینگز لندن صورت گرفته نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد از کودکان و نوجوانان انگلیسی به استفاده از گوشی‌های هوشمند معتاد هستند.

این بررسی با تجزیه و تحلیل ۴۱ مطالعه صورت گرفته که از سال ۲۰۱۱ به چاپ رسیده و موضوع آن‌ها استفاده از تلفن همراه و بهداشت روانی افراد زیر ۲۰ سال در انگلیس است.

محققان دانشگاه میشیگان تأکید کردند که والدین باید قوانینی را تنظیم کنند تا کودکان و نوجوانان در بازی با موبایل تعادل سالم داشته باشند تا این امر در زندگی روزمره آنها تداخل نداشته باشد.

خلاف تصور رایج، گزارش اخیر نشان داد که دختران بیش از پسران نوجوان بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند.

علاوه بر این ، تقریبا نیمی از مادران و پدران مورد بررسی گفته اند که بازی به شیوه فعالیت های خانوادگی و تعامل یا خواب است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد نوجوانانی که بازی های ویدئویی را با اعتدال انجام می‌دهند، در کلاس‌های ریاضی و علوم عملکرد بهتری دارند.

یک نظرسنجی تحقیق Pew نیز نشان داد که بازی نقش مهمی در ایجاد دوستی‌ها به ویژه برای پسران نوجوان بازی کرده است؛ محققان تأکید می‌کنند که ایجاد تعادل مهم‌ترین راه برای کنترل میزان استفاده نوجوانان از موبایل و گجت‌های هوشمند است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها