رهایی از بوی بد عرق زیر بغل + عکس

رهایی از بوی بد عرق زیر بغل + عکس

قبل از هرگونه توضیحی یادتان باشد که برای اینکه از بوی بد عرق زیربغل خلاص شوید بهتر است که بهداشتتان را همیشه رعایت کنید. حالا چگونه بهداشت را رعایت کنیم در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • استحمام روزانه:  زمانی که هوا گرم است و یا تمرین های ورزشی انجام می دهید بهتر است که روزانه دوش بگیرید تا با این کار از شر باکتری های زیر بغلتان هم خلاص شوید.

درمان بوی بد عرق زیر بغل

  • موهای زیر بغلتان را مرتب اصلاح کنید: موهای زیر بغل در رشد باکتری ها بسیار تأثیرگذار هستند و اگر دقت کرده باشید افرادی که زیر بغلشان مو دارند بیشتر از افرادی که مرتب موهای زیر بغلشان را اصلاح می کنند دچار بوی بد عرق می شوند.
  • زیر بغلتان را خشک نگه دارید: بهتر است هر زمان که عرق کردید زیر بغلتان را با یک دستمال مرطوب و تمیز خشک کنید. با اینکار به مبارزه با تکثیر باکتری های عامل عرق می روید.
  • لباس عرقی را نپوشید: هر چقدر هم که حمام بروید باز اگر لباسی که قبلاً پوشیده اید و عرق کرده اید را به تن کنید به مقاوم شدن باکتری ها کمک کرده اید و بوی بدتری از زیر بغلتان پس از عرق کردن ایجاد خواهد شد. پس بهتر است که از لباس تمیز و شسته شده استفاده کنید و با هر بار عرق کردن لباستان را عوض کنید و بشویید.
  • یُد بمالید:  برای این منظور قبل از استحمام کمی از یُد را زیر پوستتان بمالید بعد با یک قلم موی نرم زیر بغلتان را به آرامی و نرم بسایید. ۵ دقیقه اجازه دهید روی پوستتان بماند و بعد دوش بگیرید. طبق نتایجی که پزشکان از تأثیر یُد به دست آورده اند اگر مرتب از یُد استفاده شود دیگر نیازی به خوشبو کننده نیست.
  • از پراکسید هیدروژن استفاده کنید:  آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن در جنگ با باکتری های تکثیر عامل بوی بد بسیار مؤثر هستند. فقط کافی است که ۳ درصد از آب اکسیژنه را با حدود ۲۳۰ میلی لیتر آب رقیق کنید و زیر بغلتان را با آن پاک کنید.
  • حمام سرکه سیب:  اگر از بوی سرکه سیب بدنتان می آید اصلاً جای نگرانی نیست چون بعد از مدتی کوتاه این بو نیز از بین می رود. شما می توانید با خیال راحت پس از آنکه بعد از استحمامتان موهای زائد زیر بغلتان را اصلاح کردید کمی سرکه سیب به زیر بغلتان بپاشید اما حواستان باشد که به سرکه سیب حساسیت نداشته باشید.

درمان بوی بد عرق زیر بغل

  • جوش شیرین:  جوش شیرین را با روغن گیاهی اسطوخودوس و روغن گیاهی پرتقال ترکیب کرده و یک خمیر از آن به دست آورید. سپس خمیر را زیر بغلتان بمالید.. مدت زمانی اجازه دهید که زیر بغلتان بماند تا خشک شود سپس آن را بشویید.
  • از استرس دوری کنید:  شاید عجیب به نظر برسد ولی واقعیت دارد که استرس و اضطراب باعث تولید عرق در بدن می شوند.
  • روغن درخت چای: روغن درخت چای را با فندق افسونگر ترکیب کنید و روزانه ۴ تا ۵ بار زیر بغلتان را با آن پاک کنید تا از شر بوی بد عرق خلاص شوید. با این کار شما PH پوستتان را کاهش می دهید.
  • نشاسته ی ذرت: می توانید نشاسته ی ذرت را زیر بغلتان بمالید و سپس روزانه حمام کنید. جالب است بدانید که خاصیت نشاسته ی ذرت برای رفع بوی بد زیر بغل بیشتر از جوش شیرین است.
  • مکمل ویتامین مصرف کنید:  برای کاهش بوی بد بدن‌تان می‌توانید مکمل‌های ب-کمپلکس، روی، و منیزیوم مصرف کنید. با وجود این، پیش از مصرف این قبیل مکمل‌ها، حتما با پزشک‌تان مشورت نمایید؛ به خصوص اگر در حال مصرف برخی داروهای دیگر هستید.
  • آب لیمو: آب یک عدد لیموی تازه را گرفته و با کمی آب مخلوط کنید. سپس زیر بغلتان بزنید و اجازه دهید تا خشک شود تا PH پوستتان را تنظیم کند.
  • بوتاکس کنید: شاید تعجب کنید و فکر کنید که بوتاکس فقط برای پیشگیری و باز کردن چین و چروک ها مؤثر هستند. امروزه بسیاری از متخصصان زیبایی بوتاکس را زیر بغل تزریق می کنند تا تعریق را کاهش دهند. بوتاکس از رسیدن پیام‌ها مغزی به غده‌های عرق در زیر بغل جلوگیری می‌کنند. در نتیجه، این راه درمانی باعث کاهش تعریق در زیر بغل، و متعاقبا کاهش بوی بدن در آن ناحیه می‌شود. طبق آمار موجود، تاثیر درمانی بوتاکس برای رفع بوی بد زیر بغل ۲ تا ۸ ماه دوام می‌آورد، که بعد از پایان این مدت به انجام یک جلسه درمانی دیگر نیاز پیدا می‌کنید. معمولا این روش درمانی به درد کسانی می‌خورد که زیر بغل‌شان بیش از اندازه عرق می‌کند؛ به علاوه، کل هزینه‌ی این درمان را باید از جیب بپردازید زیرا بیمه‌های سلامت این روش درمانی را پوشش نمی‌دهند.
  • در خوردن غذاهای چرب و بودار تعادل ایجاد کنید: افرادی که غذاهای بودار مانند پیاز، سیر و کاری مصرف می کنند و یا از غذاهای چرب استفاده می کنند بیشتر از بقیه به بوی بد عرق زیر بغل دچار می شوند.
  • مکمل گیاهی مصرف کنید: مکمل های گیاهی با کلروفیل دار می تواند در از بین بردن بوی بد عرق زیر بغل به شما کمک کنند.
  • دئودورانت:  اکثر دئودورانت ها فقط بوی بد بدن را می پوشانند، اما دئودورانت هایی هستند که با این باکتری ها مقابله می کنند. موثرترین و بهترین دئودورانت ها حاوی آلومینیوم یا روی هستند، که هر دو این عناصر برای مقابله با باکتری های تولیدکننده بوی بد کارآمد هستند

    ضد تعرق ها نیز غدد ترشح کننده عرق را مسدود می کنند، و باکتری ها دیگر چیزی برای فعل و انفعال با آن ندارند. استفاده از صابون های آنتی باکتریال نیز در این مورد مفید است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها