تاثیر شگفت‌انگیز ماه روی بدن/ عوامل شدت‌دهنده سکسکه/ تغییر فصل و زایمان چه رابطه‌ای دارند؟

اگر شما هم از سکسکه رنج می‌برید این مطلب را بخوانید تا راه حل‌های درمان آن را بدانید.

به گزارش خبرنگار  ما ،در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.


مگس‌ها فراتر از مرز افکار انسان‌ها هستند

مطالعات نشان داده است که مگس‌ها برخلاف ظاهرکوچکشان بسیار خطرناک هستند. می‌توانند عامل بسیاری از بیماری‌های عفونی باشند، زیرا باکتری‌های مضری را با خود حمل می‌کنند. بسیاری از این باکتری‌ها باعث انواع عفونت‌هایی همچون دستگاه گوارش، خون و ریه فرد می‌شوند. آزمایش‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که مگس‌ها می‌توانند باکتری‌های مضری را روی قسمت‌های مختلف پا و بال هایشان حمل کنند. تحقیقات نشان دهنده است مگس‌های خانگی که در همه جای جهان به فراوانی وجود دارند، حامل ۳۵۱ و لاشه مگس‌هایی که در آب و هوای گرمتر پیدا می‌شوند، می‌توانند ۳۱۶ نوع باکتری را با خود حمل کنند. افراد باید مراقب بهداشت فردی و مواد غذایی خود باشند، زیرا ممکن است این مگس‌ها قبلا در جا‌های نامطلوبی نشسته باشند و بعد روی مواد غذایی و گوشت‌ها کمین کنند.

اثرات مگس‌ها فراتر از مرز تفکرات انسان‌ها هستند/آیا ماه بر روی رفتار انسان‌ها تاثیر می‌گذارد/معضل خیلی افراد سکسه و راه‌های رهایی از آن


آیا ماه بر رفتارهای انسانی تاثیر دارد؟

بسیاری از پزشکان بر این باورند که این نوع تفکرات تا حدی درست نیست اما باور‌های قدیمی باعث شده اند تا افراد به این نوع تفکرات روی بیاورند. براساس برخی تحقیقات و پژوهش‌های جدید، ممکن است این نظریه تاحدی واقعیت داشته باشد. برخی افراد بر این باورند که چرخه‌های ماهانه و سالانه ماه، شباهت چشمگیری با الگو‌های نوسانات خلقی بیماران دارند. حتی شواهدی وجود دارد که کمبود خواب می‌تواند در زمینه‌ خارج کردن بیماران دوقطبی از حالت افسردگی مفید باشد. البته در دنیای مدرن امروزی افراد کمتر در معرض نور طبیعی قرار می‌گیرند که تغییرات نور ماه کمتر حس می‌کنند. پس بهتر است بیشتر در معرض نور‌های واقعی قرار بگیریم.

اثرات مگس‌ها فراتر از مرز تفکرات انسان‌ها هستند/آیا ماه بر روی رفتار انسان‌ها تاثیر می‌گذارد/معضل خیلی افراد سکسه و راه‌های رهایی از آن
سکسکه عارضه‌ای که همه جا دنبال افراد است

سکسکه می‌توانند موجب کلافگی شبانه روزی فرد شود. یک نوع عارضه است که نمی‌توان پنهانش کرد تمام کل روز و شب همراه فرد خواهد بود. عامل‌های مختلفی می‌تواند مسبب ایجاد سکسکه باشد. عواملی همچون استرس، پریدن‌های ناگهانی از خواب، ترس و اضطراب، استفاده از دارو‌های مختلف، مصرف نوشیدنی‌های گازدار و حتی سریع خوردن غذا می‌توانند در تشدید این نوع عارضه موثر باشند. گاهی اوقات تصورات افراد بر این اساس است که این نوع عارضه تنها حرکات اضافی بدن هستند و هیچ اثر بدی نخواهد داشت. ولی در حقیقت این است که نوعی التهابات باعث شده که دیافراگم نتواند کارش را به درستی انجام دهد.

دیافراگم در واقع عضله جداکننده ریه‎ها و معده است. وقتی هوا را به داخل ریه می‌کشیم، دیافراگم پایین می‌رود و به هوا اجازه می‌دهد وارد ریه‌ها شود. در زمان بازدم یا همان بیرون فرستادن هوا از ریه‎ها، دیافراگم آزاد می‌‎شود تا هوا از ریه‌ها بیرون برود و از راه دهان و بینی خارج شود. التهاب و گرفتگی عضله دیافراگم باعث می‌شود حنجره منقبض شود و تار‌های صوتی بسته و در نتیجه آن صدای معروف سکسکه ایجاد خواهد شد. فقط باید افراد حواسشان باشد که اگر سکسکه بیشتر از ۴۸ ساعت طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کنند.


اثرات مگس‌ها فراتر از مرز تفکرات انسان‌ها هستند/آیا ماه بر روی رفتار انسان‌ها تاثیر می‌گذارد/معضل خیلی افراد سکسه و راه‌های رهایی از آن

 

چرا افراد بعد از دیدن خواب ترسناک نمی توانند، جیغ بزنند؟

تمام افراد تجربه خواب ترسناک  را دارند و حتما نتوانسته اند برای رهایی بعد از خوابشان فریاد بزنند. زیرا حسی شبیه بسته شدن دهان و فکر در فرد ایجاد می شود. البته حتما نباید خواب فرد کابوس باشد بلکه  گاهی خواب های معمولی هم همراه  فریاد خواهد بود تا فرد انرژی خود را آزاد کند. این موضوع در واقع رویکرد بدن شما برای جلوگیری از این است که خواب و کابوس شما، به واکنشی واقعی در دنیای خارج از کابوس منجر شده است.

در واقع توصیه می شود که قبل از رفتن به رختخواب هر کاری که می توانید برای کاهش تنش و فشار خود انجام دهید تا به آرامش مطلوبی دست پیدا کنید. وسایل الکترونیکی خود را در اتاق دیگری شارژ کنید، کتاب بخوانید، به یک پادکست ملایم گوش دهید یا حتی مدیتیشن انجام دهید. با این کارها مغز شما هنگامی که به خواب می روید با موضوعات آشفته پر نخواهد شد. اگر روزهای هفته خود را به خوبی نگذرانده اید حتما دچار کابوس خواهید شد. برای رفع این مشکل بهتر است به پزشک مربوطه مراجعه شود.

اثرات مگس‌ها فراتر از مرز تفکرات انسان‌ها است/آیا ماه بر روی رفتار انسان‌ها تاثیر می‌گذارد/معضل خیلی افراد سکسه و راه‌های رهایی از آن
 

تاثیرات زایمان در فصول پاییز و زمستان

مطالعات دانشمندان بر این باور است که  مادرانی که در دو فصل پاییز و زمستان زایمان می‌کنند حتما در بزاق دهانی خود سطح بالاتری از هورمون کورتیزول که ارتباط با استرس است را ترشح می‌کنند. ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول در دوران بارداری خطر ابتلا به اختلالات روانی کودک در آینده را افزایش خواهد داد.البته  علاوه بر افسردگی،  احتمال ابتلا به اسکیزوفرنی در آنها زیاد خواهد بود. تحقیقات نشان داده است ترشح هورمون کورتیزول در بزاق دهانی زنانی که فرزندان خود را درفصل پاییز یا زمستان به دنیا می آورند ۲۰ درصد نسبت به زنانی که در بهار یا تابستان زایمان کرده اند، بیشتر است.

کورتیزول معروفترین گلوکوکورتیکوئید بدن است که از غده فوق کلیوی ترشح می‌شود. کورتیزول به وسیله هورمون آدرنوکورتیکوتروپیک، تولید شده توسط هیپوفیز در پاسخ به استرس، سنتز می‌شود.  نوزادانی که در پاییز و زمستان متولد می‌شوند، قبل از تولد در معرض مقادیر بالایی از کورتیزول هستند.کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی تولید می‌شود و غالباً به آن هورمون استرس گفته می‌شود زیرا با یک تهدید افزایش می‌یابد. در دوران بارداری، سطح کورتیزول به طور طبیعی افزایش می‌یابد. به طور کلی میزان ترشح کورتیزول به عواملی از جمله سن، جنس و قومیت بستگی دارد و میزان آن در بدن افراد متفاوت است. تأثیر فصل و هوا بر خلق و خو موضوع پیچیده‌ای است و به خوبی درک نشده است اما می دانیم با نبود نور کافی خورشید ویتامین D به اندازه کافی مادر جذب نمی کند و اثرات مخرب خود را دارد.

اثرات مگس‌ها فراتر از مرز تفکرات انسان‌ها است/آیا ماه بر روی رفتار انسان‌ها تاثیر می‌گذارد/معضل خیلی افراد سکسه و راه‌های رهایی از آن

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها