سازمان تیم‌های ملی فوتبال ایران منحل می‌شود؟

زمزمه‌هایی درباره انحلال سازمان تیم‌های ملی فوتبال ایران و قدرت گرفتن دپارتمان تیم‌های ملی مطرح است.

سازمان تیم‌های ملی فوتبال ایران منحل می‌شود؟

 از نیمه دوم سال ۱۳۹۵ و در ماه‌های ابتدایی روی کار آمدن مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، در فدراسون فوتبال سازمانی به نام سازمان تیم‌های ملی تشکیل شد و از همان ابتدا هم با نظر تاج یکی از نزدیک‌ترین افراد به او یعنی محمدرضا ساکت به عنوان رئیس این سازمان انتخاب شد.

نکته مهم این است که در هیچ یک از مواد و بند‌های اساسنامه فدراسیون فوتبال بحث تشکیل سازمان تیم‌های ملی به ثبت نرسیده است. در ماده ۵۹ که سازمان اداری فدراسیون تشریح شده، در بخش دپارتمان امور تیم‌های ملی قید شده که مسئول آن در چند سال اخیر مهدی خراطی بوده است. حال آنکه سازمان تعاریف ساختاری مربوط به خود را دارد.

البته پس از جدایی از سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال، نامه‌های اداری مربوط به سازمان تیم‌های ملی از سوی امضاء نمی‌شود و نامه‌ها را علی میرغفاری مسئول اداری سازمان تیم‌های ملی امضاء می‌زند. هرچند ساکت دست کم تا قبل از نوروز ۹۹ و پیش از ورود نبی به فدراسیون همه کاره این سازمان بود.

بسیاری از امور مربوط به تیم‌های ملی در سال‌های اخیر در اختیار سازمان تیم‌های ملی بوده و باید گفت کمیته‌هایی مانند کمیته جوانان که امور مربوط به تیم‌های ملی پایه را تا پیش از تشکیل این سازمان مدیریت می‌کرد و حتی در درجه‌ای بالاتر دپارتمان تیم‌های بالاتر کاملا تحت تاثیر این سازمان تازه تاسیس قرار گرفتند و ساکت به نوعی مرد همه کاره تمام تیم‌های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال ایران بود.

حال پس از روی کار آمدن مهدی نبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون، از راهرو‌های این فدراسیون اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه ساز و کار، قدرت و اختیارات این سازمان به شکل قابل قابل توجهی تغییر خواهد کرد و قرار است در چارچوب اساسنامه، کمیته جوانان بار دیگر اموری مانند تعیین سرپرست، سازماندهی اردو‌ها و ... را در تیم‌های پایه به عهده بگیرد و بسیاری از امور تیم ملی بزرگسالان هم طبق نظر مهدی خراطی، مدیر دپارتمان تیم‌های ملی انجام شود. البته کمیته‌ها و دپارتمان تیم‌های ملی باید زیرنظر دبیرکل فعالیت کنند.

این روز‌ها ساکت حضور کمرنگی در فدراسیون فوتبال و مجموعه مرکز ملی دارد و شنیده می‌شود به زودی با جدایی قطعی اش از سازمان تیم‌های ملی حتی احتمال انحلال این سازمان هم وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها