اظهار نظر کاوه در مورد جوانگرایی درتیم‌های ملی کشتی

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: باید جوان‌گرایی انجام شده در هر دو تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی را به فال نیک بگیریم و مهم این است که به جوانان اعتماد کنیم تا نقطه قوتی برای تیم ملی باشند.

اظهار نظر کاوه در مورد جوانگرایی درتیم‌های ملی کشتی

محسن کاوه در حاشیه تمرینات تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی گفت: روزهای آخر تمرینات است و ملی‌پوشان ریکاوری قبل مسابقات را آغاز کرده‌اند و مرور تکنیک، تاکتیک و آنالیز حریفان نیز در دستور کار است.

وی در خصوص بازدید وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم‌های ملی افزود: حضور مسئولان به طور حتم از نظر روحی تاثیرگذار است، اما به شرطی که از ملی‌پوشان حمایت شود. با این وجود کشتی‌گیران تیم‌های ملی نشان داده‌اند که همیشه با حداقل‌ها به حداکثر رسیده‌اند و امیدوارم رقابت‌های جهانی قزاقستان را که آغازی برای المپیک 2020 توکیو است را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد تصریح کرد: اگر سهمیه‌های کشتی را به طور کامل بگیریم، فرصت خوبی داریم تا برای المپیک برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و اگر این مهم انجام نشود باید برنامه‎ریزی را تغییر دهیم و امیدوارم که کشتی بیشترین سهمیه را بگیرد تا فرصت کافی برای آماده‌سازی تا المپیک را داشته باشیم.

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی طی این مدت خوب کار کرده‌اند و یکی از قاعده‌ها و اصول ورزش جوانگرایی است که به طور حتم تاثیرگذار خواهند بود. باید جوان‌رایی انجام شده در هر دو تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی را به فال نیک بگیریم و مهم این است که به جوانان اعتماد کنیم تا نقطه قوتی برای تیم ملی باشند.

وی در خصوص مشکلات مالی کشتی‌گیران نیز گفت: کسی که وارد کشتی می‌شود همیشه با آن درگیر خواهد بود به طوری که شاید نتواند به درس، کار و زندگی برسد و از سوی دیگر فدراسیون نیز منابع مالی ندارد که بتواند حمایت لازم را از آنها داشته باشد. یکی از منابع مورد حمایت از کشتی‌گیران لیگ است که امسال وضعیت بهتری پیدا کرده و امیدوارم که در سال‌های آینده نیز بهتر شود.

کاوه تصریح کرد: باید فکری اساسی برای قهرمانان ورزشی کرد. زمان آن رسیده که مجلس شورای اسلامی قانونی را مصوب کند که اگر ورزشکاری در سطح جهانی یا المپیک مدال می‌گیرد، مزایا و حقوقی را برایش در نظر بگیرند و یا اینکه مانند گذشته در یکی از ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها استخدام شوند. کشتی‌گیران از قشر ضعیف جامعه هستند و حتی برخی از کشتی‌گیران جوان و یا نوجوانانی که به اردو دعوت می‌شوند برای رفتن به شهر یا روستای خود نیز کرایه ندارند.

 

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد درباره ارزیابی‌اش از نمایندگان کشتی آزاد در پیکارهای قهرمانی جهان گفت: باید بپذیریم با سرمایه‌گذاری که کشورهای مختلف جهان انجام داده‌اند، کار بسیار سختی داریم. یونس امامی با سال قبل تفاوت دارد و باید امسال حقش را از مسابقات جهانی بگیرد. جوانی مانند امیرمحمد یزدانی نیز از آزادکاران جوانی است که باید در میدان بزرگ خودش را نشان دهد. همچنین به رضا اطری و بهنام احسان‌پور امید زیادی داریم و حسن یزدانی نیز به عنوان برند کشتی ایران از امیدهای کسب مدال در رقابت‌‎های قهرمانی جهان است.

وی با تاکید بر اینکه کشورها نگاهشان فقط به المپیک است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها آزادکاری مانند دیوید تیلور را که آسیب دیده است را برای المپیک حفظ می‌کنند به دلیل آنکه المپیک برایشان مهمتر است. همه مدعیانی هم که امسال در مسابقه‌های جهانی حضور دارند، هدف و نگاهشان فقط المپیک است.

کاوه یادآور شد: کشتی ایران در یک سال گذشته سخت‌ترین شرایط را پشت سر گذاشت. استعفای رسول خادم و بعد از آن دوران سرپرستی و همچنین حاشیه‌ها و اختلافات قبل از برگزاری انتخابات سبب شد که برنامه ریزی خوبی انجام نشود. در حالی که رقابت‌های قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک در پیش است و کشتی باید با برنامه‌ریزی بهتری حضور یابد، اما رئیس فدراسیون کمتر از 2 ماه است که آمده و آن هم در شرایطی که با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

این مربی سازنده تهران در خصوص مشکلات داوری که ممکن است در پیکارهای جهانی قزاقستان، نمایندگان کشورمان را با مشکل مواجه سازد، گفت: قزاقستان با صرف هزینه‌های زیاد میزبانی جهانی قبل از المپیک را می‌گیرد و به طور حتم از این فرصت استفاده بهینه خواهد کرد. از سوی دیگر «تورلیخانف» همه کاره کشتی آسیا، ورزش قزاقستان و عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی است و همه این موارد دست به دست هم می‌دهد که از هم اکنون جدال نابرابری را داشته باشیم، اما ملی‌پوشان کشتی ایران باید کاری کنند که مسائل داوری مشکلی برایشان ایجاد نکند. به طور حتم کشورهای تازه استقلال یافته شوروی در کنار روسیه در چنین مسابقاتی در کنار هم قرار دارند و از یکدیگر حمایت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها