قرارداد ویلموتس بدتر از ترکمنچای/ عبدلیان‌پور: یک بچه قرارداد می‌بست بهتر از این می‌شد

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه گفت: قرارداد ویلموتس را دیده‌ام، در آن نوشته شده اگر از ایران هم برود تا زمانی که تیم نداشته باشد باید به او پول بدهند، یعنی ترکمنچای هم این شکل بسته نشده است.

 قرارداد ویلموتس بدتر از ترکمنچای/ عبدلیان‌پور: یک بچه قرارداد می‌بست بهتر از این می‌شد

نشست خبری رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از ساعت 10:30 در محل مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار شد.

حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در این نشست خبری نخستین المپیاد ورزشی وکلا و کارشناسان مرکز اظهار داشت: المپیادهای صنفی ورزشی از سالیان قبل در رشته‌های مختلف سابقه داشته اما در جامعه حقوقی تاکنون رخ نداده و این اولین‌بار است که با حضور بانوان و آقایان وکیل، کارشناس و کارمندان مرکز و قوه برگزار می‌شود. شغل وکالت و کارشناسی از مسائل سخت است و حجم بسیار زیادی از پرونده‌های قضایی در این شغل وجود دارند.

وی افزود: مدل افراد مرکز ما این‌گونه است و کار سختی هم هست. یک وکیل با باری از داشته‌های این‌چنینی به خانه برمی‌گردد. برای پر کردن اوقات فراغت، آموزش و مطلع‌سازی، شناسایی نخبگان و ترویج منش پهلوانی و عدالت در ورزش هدف‌گذاری این المپیاد را کرده‌ایم. همین که کارشناسان برای مدتی از این فضای سخت قضایی دور شوند و وارد فضای ورزشی شوند، هدف مهم ماست تا توسعه دیپلماسی ورزشی را هم در ادامه داشته باشیم.

عبدلیان‌پور درباره رویداد ورزشی وکلا که به صورت المپیاد برگزار خواهد شد گفت: در سال آینده به شکل ملی و در سطح تمام نهادهای حقوقی و کارشناسی این مسابقه را برگزار خواهیم کرد. در سال آینده می‌خواهیم به سمت بین‌المللی شدن این المپیاد برویم چون ورزش باعث نزدیک‌تر شدن اقوام و ملت‌ها می‌شود. 

در ادامه این نشست خبری عباس هادی‌زاده، سرپرست کمیسیون ورزش مرکز نیز درباره جزئیات این المپیاد عنوان داشت: مسابقات ما چند سالی برگزار شده اما فقط در بحث فوتبال و فوتسال بوده. امسال تصمیم بر اهمیت بیش‌تر شده و طی مدت کوتاهی برنامه‌ریزی کوتاه و بلندمدت داشتیم. فوتسال، والیبال، پینگ‌پنگ، دارت و شطرنج را برای مسابقات داخل سالن در همین زمستان و برنامه ریزی کردیم در شهر مشهد و در سالن شهید بهشتی برگزار کنیم. ۲۵ استان برای این مسابقات اعلام آمادگی کردند و برای نخستین بار شاهد شرکت خانواده‌ها هم هستیم که از مجموع ۶۰۰ شرکت‌کننده، ۱۵۰ زن در مسابقات هستند. از ۶ بهمن این مسابقات برگزار خواهد شد و در سال آتی برنامه مسابقات بومی-محلی برای استعدادیابی استانی داریم. فوتبال، شنا، تیراندازی، کاراته و کشتی را برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ به بحث بین‌المللی برسیم.

وی تصریح کرد: چون اولین المپیاد ماست و باید استارت داشته باشیم و این که مشغله وکلا زیاد است، این رشته‌ها را انتخاب کردیم تا برای شروع ورزش با رشته‌های سبک و پراستقبال پیش برویم. عمومیت داشتن این رشته‌ها مدنظر ما بوده و به‌خاطر سرما می‌بایست در سالن مسابقات را برگزار کنیم. این نیست وکلا فارغ از ورزش باشند، ما مقام‌ها و فعالیت‌ها داریم. ما یک تیم فوتبال استانی به مسابقات جهانی وکلا اعزام کرده‌ایم و می‌خواهیم این پیش‌رفت‌ها را بیش‌تر کنیم. 

عبدلیان‌پور در پاسخ مبنی بر این که برآورد هزینه مرکز برای المپیاد چه بوده، تصریح داشت: هر چه به امر ورزش و تن‌درستی جامعه بپردازیم، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. با توجه به این که از امکانات قوه قضائیه مثل هتل‌ها و سالن‌های آستان قدس رضوی در مشهد استفاده می‌کنیم، بخشی از هزینه‌ها را هم خود اعضا پرداخت می‌کنند و هزینه‌ها در حدی نیست که نگران‌کننده باشند. با مبالغ خیلی کمی این کار را انجام داده‌ایم تا با حداقل هزینه، حداکثر برداشت را داشته باشیم.

وی پیرامون الزام به برگزاری این المپیاد عنوان کرد: یکی از کارهایی که در دوران توسعه مرکز ما رخ داده، بحث برنامه‌محوری بوده و مدیریت‌محور نیستیم. این المپیاد چه من باشم و چه نباشم، حتما برگزار خواهد شد و ادامه خواهد یافت. هم وکلا و هم کارشناسان ما اقشار آسیب‌پذیر مالی نیستند ولی باید وضعیت جسمانی را هم درنظر بگیریم. درصدد ورزش حرفه‌ای نیستیم و می‌خواهیم ورزش صنفی را برای نشاط جامعه داشته باشیم. دنبال گردهمایی خانوادگی هستیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص رابطه همکاری مرکز با وزارت ورزش و جوانان برای ورود به پرونده هایی مانند ویلموتس گفت: قرارداد مارک ویلموتس را خودم دیده‌ام، در این قرار نوشته اند، اگر از ایران هم برود تا زمانی که تیم نداشته باشد باید به او پول بدهند. یعنی ترکمنچای هم این شکل بسته نشده! یک بچه قرارداد می‌بست از این بهتر می‌شد. 

وی افزود: فردا با سجادی وزیر ورزش جلسه دارم و باید رشته تخصصی وکالت ورزشی را داشته باشیم. سال آینده اولین گروه فارغ‌التحصیلان این رشته را داریم. متاسفانه خارجی‌ها مبالغ هنگفتی از تیم‌های ما می‌گیرند و ما از این به بعد می‌توانیم تمام قراردادها را رصد کنیم و وکلا را اختصاص بدهیم. وکیل باشگاه بزرگ استقلال که من هم خیلی دوستش دارم، از وکلای ماست. با ورزش بیگانه نیستیم و تعامل خیلی خوبی داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها