امیرآبادی: تاج مربی‌ای را به ایران آورد که سر نخواستنش دعوا بود؛

وقتی بازیکن سرمربی تیم را انتخاب می‌کند نتیجه‌اش عملکرد ضعیف آن‌ها در جام جهانی می‌شود.

امیرآبادی: تاج مربی‌ای را به ایران آورد که سر نخواستنش دعوا بود؛

مهدی امیرآبادی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 عملکرد خوشایندی نداشت و با اینکه در یک قدمی تاریخ سازی و صعود از گروه خود قرار گرفته بود، ثمره‌ای جز ناکامی نصیب ما نشد. با توجه به در پیش بودن جام ملت‌ها عده ای معتقدند از حالا با تغییر سرمربی صورت گیرد.

عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر را چطور ارزیابی کردید؟

تاج، مربی را به ایران آورد که سر نخواستنش دعوا بود؛ ویلموتس با یک قرارداد هنگفت به فوتبال ایران آمد و بعد از دو باخت چند میلیارد به جیب زد و بعد از آن هم رفت. پس از آن خسارت سنگینی که به فوتبال ایران وارد شد؛ به جای اینکه مقصران آن پرونده را محکوم کنند به تاج پاداش و دوباره ریاست فدراسیون را به او دادند! با بازگشت دوباره تاج به بهانه اینکه تیم ملی جام جهانی را پیش رو داریم کی‌روش را دوباره به ایران آورد.

در زمان اسکوچیچ بعضی بازیکنان با او اختلاف داشتند و حتی شایعه بود که از وزیر ورزش درخواست تغییر سرمربی داشتند!

فوتبال ایران هیچ پیشرفتی تا الان نداشته است؛ وقتی بازیکن سرمربی تیم را انتخاب می‌کند نتیجه‌اش عملکرد ضعیف آن‌ها در جام جهانی می‌شود. اگر ما انتظار داشتیم که تیم ملی با آن برنامه‌ریزی و در حالی که دو ماه مانده به جام جهانی بازیکنش سرمربی را انتخاب می‌کند و نتیجه بگیرد دور از انصاف است.

 در شرایطی که ما جام ملت های آسیا را پیش رو داریم، بحث قطع یا ادامه همکاری با کی روش پر رنگ شده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

چرا باید دوباره به این سرمربی ناموفق اعتماد کنیم؟  البته تصمیمات دست ما نیست و مسئولان فعلی فدراسیون دوباره کی‌روش را با عزت و احترام به تیم ملی دوباره دعوت می‌کنند و پول‌های بی‌زبان هم در جیب او می‌گذارند. هیچ کدام از مسئولان فدراسیون جرات نمی‌کنند به او بگویند چرا فلان کار را کرد یا فلان تصمیم را گرفت. الان نبی به عنوان مدیر تیم ملی یا رئیس فدراسیون به خاطر عمکرد ضعیف کی‌روش از او پاسخ می‌خواهند؟ قطعا خیر! متأسفانه فوتبال ما هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ ساختاری و فنی مشکلات زیادی دارد؛ اگر ما هم به دنبال پیشرفت فوتبال کشورمان هستیم باید مانند عربستان و ژاپن در خصوص همه مسائل از جمله شرایط بدنی بازیکنان برنامه‌ریزی داشته باشیم وگرنه وضع فوتبال همین آش و همین کاسه خواهد بود.

به نظر شما تنها تغییر سرمربی کافی است یا باید سراغ تغییر نسل بازیکنان هم برویم؟

در تیم ملی ما به جای اینکه سرمربی بازیکنان را انتخاب کند این بار برعکس شد! بازیکنان پا به سن گذاشته  سرمربی انتخاب کردند! آن وقت مربی خواه یا ناخواه مجبور است از آنها در ترکیب استفاده کند چرا که به نوعی مدیون آنها است. این است که ما نسبت به دو دوره قبلی تفاوت داریم. چرا بازیکن مُسنی در تیم باشگاهی‌ خود فیکس بازی نمی‌کند اما در تیم ملی به‌ عنوان بازیکن ثابت به میدان می‌رود. ما همه این مسائل را می‌دانیم و از همه چیز خبر داریم اما این مشکلات نشان می‌دهد فوتبال ما حساب و کتاب ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها