چرا جلالی به نورافکن ترجیح داده شد؟

قرار دادن نام ابوالفضل جلالی در لیست تیم ملی به بهای خط خوردن امید نورافکن بود.

چرا جلالی به نورافکن ترجیح داده شد؟

ابوالفضل جلالی وقتی جایگاه ثابت خود را در تیم استقلال از دست داد و جعفر سلمانی جای او را گرفت، اصلا پیش‌بینی نمی‌کرد که در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی جای بگیرد، اما این اتفاق خوب برای او رخ داد، اکنون می‌توان به او لقب خوشبخت‌ترین فوتبالیست حال حاضر تیم ملی را داد.

قرار دادن نام ابوالفضل جلالی در لیست تیم ملی به بهای خط خوردن امید نورافکن بود. بازیکنی که در زمان اسکوچیچ یکی از مهره‌های قابل اعتماد به شمار می‌رفت و حتی در پست دفاع میانی هم برای تیم ملی به میدان آمد. تصمیمی که انتقادات زیادی را از اسکوچیچ به همراه داشت. امید که در پست هافبک دفاعی هم شایسته بازی است در حالی از اردوی تیم ملی خط خورد که در بیشتر بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 در کنار تیم ملی بود. یکی از دلایل ترجیح ابوالفضل جلالی به امید نورافکن، سرعت این بازیکن است. در خیلی از تیم ها، بازیکنان سرعتی در کناره‌ها به خصوص در خط دفاع ترجیح داده می‌شوند، حتی اگر توانمندی آنها در سایر بخش‌ها خیلی بالا نباشد. سرعت بالا موجب می‌شود که این بازیکنان بتوانند هم در دفاع و هم در حمله شرکت کنند و تیمی که در حمله از مدافعان کناری خود بهره ببرد، حملات زهردارتری تدارک خواهد دید.

کارلوس کی روش در بازی با نیکاراگوئه هم از ابوالفضل جلالی در ترکیب ثابت تیم ملی بهره برد و اگر در بازی با تونس هم این کار را انجام دهد، هیچ بعید نیست این بازیکن به یکباره تبدیل به بازیکن فیکس تیم ملی در جام جهانی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها