شمارش معکوس آغاز جنگ گسترده در منطقه

آسوشیتد پرس در گزارشی از حمله رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و هشدار داد در صورت تداوم حمله،جنگ گسترده در منطقه شکل می گیرد.

شمارش معکوس آغاز جنگ گسترده در منطقه

به گزارش مستقل آنلاین، آسوشیتد پرس نوشت:

اسرائیل در بمباران شدید جمعه شب اینترنت و ارتباطات در نوار غزه را قطع کرد و تا حد زیادی ارتباط 2.3 میلیون نفر از مردم فلسطین با یکدیگر و دنیای خارج قطع شد . قطع ارتباط با جهان خارج، همانطور که ارتش رژیم صهیونیستی گفت نتیجه در حال "گسترش" عملیات زمینی در غزه است.

اعلام ارتش رژیم صهیونیستی نشان داد که در حال نزدیک‌تر شدن به تهاجم همه جانبه به غزه است، جایی که به زعم خود متعهد شده است که گروه شبه‌نظامی حاکم حماس را پس از تهاجم خونین سه هفته پیش به جنوب اسرائیل سرکوب کند.

انفجارهای ناشی از حملات هوایی مداوم، آسمان شهر غزه را ساعت ها پس از شب روشن کرد. شرکت مخابراتی فلسطینی، پالتل، گفت که این بمباران باعث "اختلال کامل" اینترنت، خدمات تلفن همراه و ثابت شده است. قطع به این معنی بود که تلفات ناشی از اعتصابات و جزئیات تهاجمات زمینی را نمی توان فوراً مشخص کرد اما برخی از تلفن های ماهواره ای به کار خود ادامه دادند.

فلسطینی‌ها که پیش از این پس از قطع شدن بیشتر برق هفته‌ها پیش در تاریکی فرو رفته بودند، در انزوا قرار گرفتند و در خانه‌ها و پناهگاه‌ها جمع شدند و ذخایر آب و غذا تمام شد.

افراد خارج از غزه پس از اینکه راه های پیام رسانی آنها با خانواده های داخل غزه ناگهان از بین رفت و تماس ها متوقف شد، وحشت کردند.

وفا عبدالرحمن، مدیر یک سازمان فمینیستی مستقر در شهر رام الله در کرانه باختری، گفت: «من خیلی می ترسیدم که این اتفاق بیفتد. او گفت که ساعت ها از خانواده در مرکز غزه خبری نداشت.»

او با اشاره به صحنه هایی از خانواده هایی که طی هفته های گذشته در خانه ها در اثر حملات هوایی ویران شده اند، گفت:

"ما این چیزهای وحشتناک و قتل عام را زمانی که از تلویزیون پخش می شود مشاهده کرده ایم، پس اکنون چه اتفاقی می افتد که خاموشی کامل باشد؟"

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که نیروهای زمینی در عصر روز جمعه در غزه «فعالیت خود را گسترش می‌دهند» و «با نیروی زیادی برای دستیابی به اهداف جنگ وارد عمل می‌شوند». اسرائیل می گوید حملاتش نیروها و زیرساخت های حماس را هدف قرار می دهد .

مرکز رسانه ای حماس از درگیری شدید شبانه با نیروهای اسرائیلی در چندین مکان، از جمله تهاجم اسرائیل به شرق اردوگاه آوارگان بوریج در مرکز نوار غزه خبر داد. در پاسخ به سوالی درباره این گزارش، ارتش اسرائیل اوایل روز شنبه تکرار کرد که حملات هدفمند و حملات گسترده ای را با هدف "آماده کردن زمینه برای مراحل آتی عملیات" انجام داده است.

اسرائیل صدها هزار نیرو در امتداد مرزها پیش از حمله زمینی مورد انتظار جمع آوری کرده است. اوایل روز جمعه ارتش اعلام کرد که نیروهای زمینی دومین تهاجم یک ساعته خود را در داخل غزه طی چند روز انجام دادند و ده ها هدف شبه نظامیان را در 24 ساعت گذشته هدف قرار دادند.

 

به گفته وزارت بهداشت غزه، تعداد کشته‌شدگان فلسطینی در غزه به بیش از 7300 نفر رسیده است که بیش از 60 درصد آنها زیر سن قانونی و زن هستند. محاصره غزه به معنای کاهش ذخایر بوده است و سازمان ملل هشدار داد که عملیات کمک رسانی خود به صدها هزار نفر در میان سوخت تقریباً تمام شده در حال فروپاشی است.

به گفته دولت اسرائیل، بیش از 1400 نفر در جریان حمله حماس در 7 اکتبر در اسرائیل کشته شدند و حداقل 229 گروگان در غزه گرفته شدند.

ارتش اسرائیل اسامی 310 سرباز کشته شده در حمله اولیه حماس و پیامدهای آن را منتشر کرد. به گفته ارتش، اکثریت قریب به اتفاق نیروهای آنها در 7 اکتبر کشته شدند. سربازان کشته شده بخشی از تلفات کلی در اسرائیل هستند.

تعداد کل کشته ها بسیار بیشتر از مجموع تعداد چهار جنگ قبلی اسرائیل و حماس است که حدود 4000 نفر تخمین زده می شود.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی یوآو گالانت گفت اسرائیل انتظار دارد به زودی یک حمله زمینی طولانی و دشوار به غزه انجام دهد. وی گفت که از بین بردن شبکه گسترده تونل های حماس "زمان زیادی طول خواهد کشید" و افزود که انتظار دارد یک مرحله طولانی از نبردهای کم شدت وجود داشته باشد زیرا اسرائیل "جیب های مقاومت" را نابود می کند.

اسرائیل گفته است که قصد دارد حاکمیت حماس در غزه و توانایی آن برای تهدید اسرائیل را سرکوب کند. اما اینکه چگونه شکست حماس اندازه گیری می شود و پایان بازی یک حمله مشخص نیست. اسرائیل می‌گوید که قصد ندارد بر این سرزمین کوچک حکومت کند.

در واشنگتن، پنتاگون گفت که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با گالانت گفت و گو کرد و "بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان در طول عملیات نیروهای دفاعی اسرائیل و تمرکز بر فوریت ارسال کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان در غزه تاکید کرد." پنتاگون گفت آستین همچنین "نیاز حماس برای آزادی همه گروگان ها" را مطرح کرد.

این درگیری تهدیدی برای شعله ور شدن جنگ گسترده تری در سراسر منطقه است. کشورهای عربی - از جمله متحدان ایالات متحده و کشورهایی که به توافق‌های صلح یا عادی‌سازی روابط با اسرائیل رسیده‌اند - هشدار فزاینده‌ای را نسبت به تهاجم زمینی احتمالی به صدا درآورده‌اند که احتمالاً تلفات بیشتری را در بحبوحه درگیری‌های شهری به همراه خواهد داشت.

 

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن، در شبکه X هشدار داد که "نتیجه یک فاجعه انسانی با ابعاد حماسی برای سال های آینده خواهد بود."

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها