خاتمی با بعضی از نماینده‌های مجلس دعوا کرده است!

کروبی معتقد است فضای مجلس تند و غیرقابل‌ کنترل است. خاتمی با بعضی از نماینده‌های مجلس دعوا کرده.

خاتمی با بعضی از نماینده‌های مجلس دعوا کرده است!

رهبری چند مورد خطر عمده از جمله مسائل بعد از ماجرای کوی دانشگاه را از خاتمی رفع کرده‌اند

خاطرات هاشمی رفسنجانی

٣١ خرداد ١٣٧٩

آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس]، از وضع مجلس ابراز نگرانی کرد و گفت، با مجلس‌های گذشته، تفاوت عمده دارد و فضای تند غیرقابل‌کنترلی دارد و نمونه آن همین تخلف صریح از دستور رهبری است.

رهبری از طریق ایشان و آقای بهزاد نبوی، به نمایندگان پیغام داده بودند که از طرح اصلاح قانون مطبوعات منصرف شوند، ولی نمایندگان نپذیرفته‌اند و گفته‌اند دوفوریتی را تبدیل به یک فوریت می‌کنند که رهبری گفته‌اند، فرقی ندارد.

 آقای کروبی گفت که خودش به فوریت رأی نداده و مورد اعتراض بعضی از نمایندگان قرار گرفته. آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] گفت، با بعضی از آنها دعوا کرده، ولی فایده‌ای نداشته است.

آقای خاتمی، برنامه سفرش به چین را توضیح داد و گفت، کپسول آرام‌بخش را قطع کرده‌ام.

آقای [محمدتقی] مؤید [سفیر ایران در یونان] در صحبت‌هایش گفت، بهتر است رهبری، آقای خاتمی را جذب کنند. همان‌گونه که در مورد آقای [حسین] مظفر، وزیر آموزش‌وپرورش عمل کردند. مثلاً ایشان را هم جزو ائمه جمعه تهران قرار بدهند و امتیازات دیگری از این نوع.

 گفتم، رهبری با اینکه از اول تمایلی به آقای خاتمی نداشتند، کم‌کم روابط‌شان خوب شده و چند مورد، خطر عمده را از آقای خاتمی رفع کرده‌اند؛ یکی در مورد حوادث کوی دانشگاه که پس از حضور وسیع مردم در صحنه، خطر جدی برای دولت آقای خاتمی پیش آمد. دوم، در قضیه نشریه موج که نزدیک بود مردم با کفن به خیابان‌ها بریزند. سوم، در انتخابات تهران که شورای نگهبان، انتخابات را باطل کرد، رهبری با استفاده اختیارات ولایی آن را برگرداندند.

آقای حسین مرعشی [نماینده کرمان] هم گفت، مجلس تند و غیرقابل‌کنترل است و نمونه‌اش همین قانون مطبوعات و اعتبارنامه آقای [غلامعلی] حدادعادل [نماینده تهران] است که علی‌رغم توصیه آقای خاتمی و دیگران، در شعبه رد شده؛ ولی دکتر [حسن] حبیبی [معاون اول رئیس‌جمهور]، احتمال داده، توصیه آقای خاتمی جدی نبوده، چون رئیس شعبه آقای [محمدرضا] تابش [نماینده اردکان]، خویشاوند آقای خاتمی است.

آقای مرعشی اضافه کرد که اختلاف بین دوم خردادی‌ها در مجلس زیاد شده و توقعات سُنی‌ها و کُردها و افراد دیگر برای داشتن موقعیتی در کمیسیون‌های مهم، یا هیئت‌رئیسه برآورده‌ نشده و آنها زده شده‌اند و به‌ علاوه مجمع روحانیون و مشارکتی‌ها اختلاف نظر دارند و رأی ندادن آقای کروبی به فوریت اصلاحیه قانون مطبوعات، نمودی از آن است و به اختلافات دامن می‌زند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها