آیا جبهه پایداری با زدن قالیباف، به هیئت رئیسه مجلس می‌رسد؟

اگرچه به نظر می‌رسد پایداری به خوبی آگاه است که ریاست مجلس چیزی نیست که در کف صحن علنی مجلس انتخاب و رقم بخورد، اما آن‌ها عامدانه صندلی قالیباف را تکان می‌دهند تا حواسش را به رفتارهایش جمع‌تر کند.

آیا جبهه پایداری با زدن قالیباف، به هیئت رئیسه مجلس می‌رسد؟

 از مصاحبه آقاتهرانی با خانه ملت که در آن تاکید کرد: مجلس محل تحقق خواست مقام ولایت است، تا افطاری ۴ نفره قالیباف با روسای سابق مجلس، نشانه‌هایی از اختلافات جدی جبهه پایداری با رئیس مجلس مشاهده می‌شود.

این رقابت‌ها در نهایت منجر به حذف یا عقب‌نشینی یکی از جریان‌های قوی اصولگرا خواهد شد. حالا باید دید کدام جریان مغلوب و کدام جریان به انتخابات ریاست جمهوری خواهد رسید. گرچه نتیجه این رویارویی در وقایع و برخوردهای اجتماعی در کف جامعه خود را نشان خواهد داد.  

کاندیداهای جبهه پایداری در مجلس یازدهم

لیست جبهه پایداری برای مجلس یازدهم

امتداد در این رابطه نوشت: مرتضی آقا تهرانی در جلسه علنی روز دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور آغاز یک رقابت انتخاباتی در هیات رئیسه مجلس را کلید زد.

این روزها جبهه پایداری به قالیباف و نزدیکانش حمله می‌کنند و خواهان موضع‌گیری صریح قالیباف در مورد مساله قانون حجاب و فشارهای اخیر بر مردم هستند. جریان پایداری مستقیما خواهان همراهی جریان اصولگرا و قالیباف است و حتی از نامه مجتبی توانگر به مرتضی آقاتهرانی که رفتار آن‌ها را «انتخاباتی» خوانده بود، به شدت ناراضی است.

یادداشتی که سایت خبرنامه دانشجویان منتشر کرد (و سایت رجانیوز آن را بازنشر داد) به «سه بهاری» اشاره شده است که قالیباف بر کرسی ریاست مجلس نشسته است. گویی صندلی قالیباف برای سال چهارم را نشانه رفته‌اند.

رجانیوز و پایداری حالا قالیباف و اصولگرایان را متهم کردند به اینکه دست به «اختلاف افکنی» می‌زنند. در یادداشتی که رجانیوز بازنشر کرد آمده است: «به نظر می‌رسد جریانی که امروز مجتبی توانگر زبان منفصل و معتمد آن خطاب می‌شود، در سال منتهی به انتخابات دچار اشتباه راهبردی و تحلیلی شده است. کسانی که پیش از این مدعی وحدت بودند و اقدامات سایرین را اختلاف افکن و ضد وحدت می‌خواندند، امروز زبان منفصل و معتمدشان در سال منتهی به انتخابات اقدام به اختلاف افکنی کرده است.»

این مساله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که می‌بینیم مرتضی آقاتهرانی در نطق میان دستور خود در مجلس به تغییر در مدیریت مجلس اشاره می‌کند: «باید دید جایگاه چشم‌انداز گام دوم انقلاب رهبری کجاست که امروز مورد غفلت واقع شده است. شاید اگر مجلس گروهی برای مدیریت بهتر داشته باشد به جا باشد.»

اگرچه به نظر می‌رسد پایداری به خوبی آگاه است که ریاست مجلس چیزی نیست که در کف صحن علنی مجلس انتخاب و رقم بخورد، اما آن‌ها عامدانه صندلی قالیباف را تکان می‌دهند تا حواسش را به رفتارهایش جمع‌تر کند.

آنطرف اما قالیباف نشان می‌دهد که از تهدیدات پایداری دیگر هیچ واهمه‌ای ندارد و دندان حملات آن‌ها آنقدر کند شده است که دیگر به او کارگر نیست. از همین رو بدون واهمه‌ای از آن‌ها، برای شام افطاری مجلس از ناطق نوری و علی لاریجانی دعوت می‌کند تا به ساختمان پارلمان تشریف آورده و بر سر سفره افطار رئیس مجلس بنشینند.

تصاویر چهارنفره قالیباف با جریانی که آن‌ها را با عنوان راست سنتی و اصولگرایی می‌شناسیم، ضربه دوم به پایداری بود که حتما قالیباف به بازخوردهای آن اندیشیده است. اما نکته اینجاست که آیا پایداری توانایی جابه جایی محمدباقر قالیباف را از ریاست مجلس خواهد داشت؟ یا آنکه برای سال چهارم مجلس، به دنبال تغییر یکی از نواب رئیسی به نفع خود است تا آلترناتیو خود را برای مجلس آینده در کنار قالیباف بنشاند؟

اکانت جبهه پایداری در توئیتر

اکانت جبهه پایداری در توئیتر در حالیکه پایداری اصلی‌ترین حامی طرح صیانت است

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها