سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود

سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به اصل عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود.

سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود

مراسم باشکوه تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از ماندگارترین تصاویر ثبت شده در تاریخ معاصر ایران است. اتفاقی که در روز بدرقه پیکر سردار سلیمانی در تهران و سایر شهرهای کشور رخ داد، به لحاظ جامعه‌شناسی سیاسی آنقدر اهمیت دارد که شاید سالها بتوان آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

امروز نیز و پس از گذشت سه سال از شهادت این چهره برجسته سیاسی-نظامی، بسیاری از کارشناسان و نخبگان جامعه بر این باور هستند که می‌توان دوباره فضای ایجاد شده در زمان شهادت این فرمانده عالی‌رتبه را احیا کرد. فضایی که برای چند روز تمامی گروه‌ها و حتی عقاید کاملا متضاد سیاسی را گرد هم آورد، و بدون شک یکی از قاب‌های تاریخی پس از انقلاب سال ۵۷ را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

در همین رابطه حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با دیده‌بان ایران با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ارزش‌هایی که مردم در زندگی و وجود حاج قاسم سلیمانی دیدند، موجب حضور همه اقشار، گروه‌ها، تفکرات سیاسی و حتی ادیان و مذاهب مختلف در مراسم تشییع پیکر ایشان شد. بدون شک مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در آن روزها تبدیل به نماد همدلی و همبستگی در کل کشور شد.

وی تأکید کرد: مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی به نوعی از ارزش‌های وجودی این شهید بزرگوار تجلیل کردند، زیرا سردار سلیمانی حامل و عامل به ارزش‌های بسیار والایی بود.

انصاری با یادآوری اخلاق نیک شهید سلیمانی، بیان داشت: سردار سلیمانی انسانی افتاده حال و به قول عام، فردی بسیار خاکی بود. این شهید بزرگوار هرگز اهل ادعا و تظاهر و رفتن در پی منافع شخصی نبود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از ورود برخی از نظامی‌ها به عرصه سیاست، بیان داشت: گرچه اقتضا ذاتی تمامی نیروهای مسلح این است که وارد دسته‌های سیاسی و باندبازی‌های مرسوم نشوند، اما بخشی از نظامی‌ها این الزام عقلی، شرعی و قانونی را رعایت نکردند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به اصل عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها