مسئولیت پیگیری قتل‌ها از سوی رهبری، به رییس‌ جمهور و رییس قوه‌ قضاییه واگذار شده

مسئولیت پیگیری قتل‌ها از سوی رهبری، به رییس‌ جمهور و رییس قوه‌ قضاییه واگذار شده، ولی وزیر کشور مطلب او را رد کرده و گفته آقای خاتمی دخالتی ندارد. (بخشی از خاطرات هاشمی رفسنجانی)

مسئولیت پیگیری قتل‌ها از سوی رهبری، به رییس‌ جمهور و رییس قوه‌ قضاییه واگذار شده

برای آقای ناطق نوری استدلال کردم نامزد مجلس شود، نپذیرفت و برعکس، او از من خواست 

خاطرات هاشمی رفسنجانی

۱۴ آذر ۱۳۷۸

___________________

آقای [علی‌اکبر] ناطق‌نوری، رییس‌ مجلس آمد. خودم او را برای مذاکره درباره باز نامزد شدنش برای مجلس، دعوت کرده بودم؛ با استدلال‌ های من قانع نشد. می گوید، اولاً خسته است و پس از پنج دوره حضور در مجلس، دیگر جاذبه برایش ندارد و ثانیاً پیش‌بینی می‌شود که در مجلس آینده، اکثریت رأی را نداشته باشد و مناسب نیست، بعد از دو دوره ریاست مجلس، نماینده معمولی باشد.

مسأله برعکس شد و ایشان فشار زیادی برای نامزد شدن من آورد و گفت، شما می توانید نقش سرنوشت‌ ساز در مجلس و در کشور داشته باشید و نیروهای مستقل، دور شما جمع می شوند، ولی دور من جمع نمی شوند؛ حرف‌هایش بی تأثیر نبود. در مصاحبه دیروزش هم برضرورت حضور من در مجلس تأکید کرده است.

ضمناً آقای ناطق از حکم دادگاه ویژه در مورد آقای [عبدالله] نوری دفاع کرده و گفته است، مسئولیت پیگیری قتلها از سوی رهبری، به رییس‌ جمهور و رییس قوه‌ قضاییه واگذار  شده، ولی وزیر کشور مطلب او را رد کرده و گفته آقای خاتمی دخالتی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها