ادعای یک رسانه صهیونیستی؛

آمریکا به ایران تعهد داد

آمریکا متعهد شده است تا در چند مرحله تمامی تحریم‌های وضع شده علیه ایران در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ را لغو و به صورت کتبی متعهد شود تا زمانی که بایدن رئیس‌جمهور آمریکا است، آمریکا از برجام خارج نخواهد شد.

آمریکا به ایران تعهد داد

به گزارش مستقل آنلاین؛ گزارش‌ها حاکی از این هستند که اختلافات موجود در جریان مذاکرات هسته‌ای به سطحی رسیده‌اند که تأثیری بر نهایی شدن توافق ندارند.

طبق نوشته ایلنا به نقل از هاآرتص؛ اگر در آخرین لحظات، مشکل خاصی پیش نیاید، انتظار می‌رود که ایران پاسخ‌های خود به آمریکا در رابطه با آخرین خواسته‌هایش ارائه کند.

بسیاری از قانون‌گذاران ایرانی احتمال داده‌اند که پاسخ آمریکا هیچ گزینه دیگری غیر از شرکت در دورهای بعدی گفت‌وگوها به منظور اعمال تغییرات نهایی در نسخه نهایی توافقنامه باقی نمی‌گذارد. فرضیه‌ای که وجود دارد این است که جنجال‌های باقی‌مانده هیچ تأثیری در امضای توافق نخواهد داشت.

امضای توافقنامه، منجر به منتفی شدن این نکته نمی‌شود که ایالات متحده و سایر کشورهای غربی باید دو استراتژی متضاد را مورد بررسی قرار بدهند. اولین استراتژی به نوع واکنش آن‌‌ها به ایران در صورتی که این کشور توافق را نقض کند و دومین استراتژی به چگونگی آمادگی این کشورها در برابر تأثیرات این توافق بر بازار نفت، اقتصاد جهانی و موازنه قدرت در خاورمیانه مربوط می‌شود. اگر پاسخ‌هایی به سؤالات بالا وجود داشته باشد، این پاسخ‌ها یا هنوز رسانه‌ای نشده‌اند یا هنوز پاسخ‌هایی برای این سؤالات تهیه نشده است.

اطلاعات درز کرده از مذاکرات در رابطه با پاسخ آمریکا و متن اصلی پیشنهاد اروپایی‌ها ناقص هستند، ولی اطلاعاتی که به دست رسیده است نشان دهنده این است که در جریان روندی پنج ماهه ایران تمامی اقداماتی که در مقابله با عدم اجرای توافقنامه اصلی انجام داده است را متوقف خواهد کرد، تمامی اورانیوم غنی شده خود را به کشورهای دیگر می‌فرستد و تمامی سانتریفیوژهایی که خارج از چهارچوب توافق در حال فعالیت هستند را از چرخه خارج و نابود می‌کند.

آمریکا هم متعهد شده است تا در چند مرحله تمامی تحریم‌های وضع شده علیه ایران در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ را لغو و به صورت کتبی متعهد شود تا زمانی که بایدن رئیس‌جمهور آمریکا است، آمریکا از برجام خارج نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها