در صورت احیای برجام چه می شود؟/ ادعای جدید منابع غربی

یک منبع غربی مدعی شد: در صورت احیای برجام، هزاران سانتریفیوژ ایران که در حال کار است متوقف و حذف می‌شوند و انباشت و ذخیره اورانیوم ۲۰ و ۶۰ درصدی هم متوقف می‌شود.

در صورت احیای برجام چه می شود؟/ ادعای جدید منابع غربی

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از انتخاب، لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی نوشت: یک مقام ارشد دولت ایالات متحده گفت، در صورت احیای توافق برجام هزاران سانتریفیوژ ایران که در حال کار است متوقف و حذف می‌شوند.

این مقام ارشد دولت ایالات متحده گفت، در صورت احیای توافق برجام: 1. ایران مجاز نخواهد بود که هیچ یک از اورانیوم های 20 و 60 درصدی را که امروز ذخیره می‌کند، داشته باشد.

2. هزاران سانتریفیوژ پیشرفته ای که امروز در حال کار است، متوقف و حذف خواهند شد، از جمله تمام سانتریفیوژهایی که در تاسیسات زیرزمینی مستحکم در فردو غنی می شوند. محدودیت های شدید در مورد غنی سازی ایران به این معنی است که [زمان گریز حداقل] 6 ماه خواهد بود.

3. حرکت ایران به سمت سمت سلاح هسته‌ای مبتنی بر پلوتونیوم نیز به دلیل ممنوعیت بازفرآوری و طراحی مجدد راکتوری مسدود خواهد شد، در غیر این صورت می‌تواند برای تولید پلوتونیوم با درجه لازم برای تسلیحات مورد استفاده قرار گیرد.

4. علاوه بر محدودیت‌های هسته‌ای، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوباره می‌تواند جامع‌ترین رژیم بازرسی‌هایی را که تا به حال مذاکره شده است، اجرا کند و به آن اجازه می‌دهد تا هرگونه تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را به طور مخفیانه شناسایی کند.

بخش اعظم این نظارت بین المللی برای مدت نامحدودی باقی می ماند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها