تغذیه بهتر، انرژی روزانه بیشتر

مشغله زیاد، استرس و نگرانی های فکری، عدم تحرک کافی و عادات نادرست غذایی، همگی باعث پایین آمدن سطح انرژی ما می شوند. یکی از راهکارهای موثر، تغذیه بهتر است.

تغذیه بهتر، انرژی روزانه بیشتر

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

این روزها همه انرژی کمی دارند و بی حوصله هستند.

علت این حالت به جامعه مدرن ما بر می گردد. مشغله زیاد، استرس و نگرانی های فکری، عدم تحرک کافی و عادات نادرست غذایی، همگی باعث پایین آمدن سطح انرژی ما می شوند. یکی از راهکارهای موثر، تغذیه بهتر است. 

این 5 استراتژی را به کار گیرید تا سطح انرژی خود را بالا ببرید.:

۱- تعداد وعده های خود را افزایش داده و حجم آن را کاهش دهید.

هر 3-4 ساعت یک وعده یا میان وعده غذایی مناسب میل نمایید، تا بدنتان همیشه سوخت کافی در اختیار داشته باشد. با این کار شما هم احساس ضعف و گرسنگی را از بین می برید وهم حجم عضلات خود را افزایش می دهید. توجه داشته باشید هرچه عضلات بیشتر باشند، چربی بیشتری خواهید سوزاند و بدن شما خوش فرم تر خواهد بود. اگر شما در طول روز فقط دو تا سه وعده غذایی دارید، باید خود را آماده بسیاری از آسیبها به جسم، روح و زندگی اجتماعی خود کنید.

۲- برای احساس سیری و گرسنگی خود ارزش قائل شوید و به آنها توجه کنید.

فقط به مقدار کافی غذا میل کنید نه آنقدر که معده پر شود و احساس سنگینی کنید. اگر شما آنقدر غذا می خورید که تا 5-6 ساعت احساس سیری دارید پس حجم غذای شما زیاد است و باید تا حدی غذا میل نمایید که هر 3-4 ساعت احساس گرسنگی خفیفی داشته باشید. 

۳- تنوع گروه های غذایی خود را در هر وعده حفظ کنید.

سعی کنید در هر وعده اصلی غذایی از غلات کامل، پروتئین با کیفیت و بدون چربی، میوه ها، سبزی ها، لبنیات کم چرب یا بدون چربی و مقدار کمی چربی های سالم استفاده کنید. 

 ۴- میان وعده ها را حتما میل کنید زیرا میان وعده ها پل های ارتباطی وعده ها هستند.

سعی کنید میان وعده ها را حذف نکنید و حتی با مواد غذایی ساده و مقدار اندک این پل ها را حفظ کنید. میان وعده ها باید شامل پروتئین و کربوهیدرات با فیبر بالا باشند تا انرژی شما را نگه دارند. یک عدد سیب، نصف فنجان از مغزها، پنیر و سبزیجات، ماست یونانی و توت های تازه مثالهایی از میان وعده های سالم هستند. به خاطر داشته باشید میان وعده ها فقط پل های ارتباطی وعده های اصلی هستند نه یک وعده کامل که در شما احساس سیری ایجاد کند.

۵- انرژی های کاذب را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نوشابه ها، قهوه شیرین شده و نوشیدنی های انرژی زا را حذف کنید. این محصولات فقط یک ساعت به شما احساس انرژی بالای کاذبی می دهند و در واقع سطح انرژی کلی شما را پائین می آورند. تشنگی خود را با نوشیدن آب، شیر کم چرب یا بدون چرب، آبمیوه طبیعی کم کالری و چایی شیرین نشده بدون قند رفع کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها