مقابله با هوس خوردن

گرسنگی می تواند هوس خوردن غذاهای ناسالم را افزایش دهد! با خوردن میان وعده های سالم، جلوی گرسنگی و هوس خوردن غذاهای ناسالم را بگیرید.

مقابله با هوس خوردن

 

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

هر وقت هوس خوردن یک خوراکی به سرتان زد، توصیه های زیر را اجرا کنید.

 

در خودتان آرامش به وجود بیاورید. زنان به ویژه واکنش احساسی شناخته‌شده‌ای نسبت به موسیقی دارند. مجموعه‌ای از آهنگهایی را که دوست دارید گردآوری کنید تا هر وقت هوس خوردن چیزی کردید به آنها گوش دهید. موسیقی موجب رهایی احساسات منفی می‌شود.

 

صبر کنید. افراد تصور می‌کنند برای رفع یک هوس باید به آن گوش کرد تا از بین برود اما این درست نیست. هوس مانند موج است، به وجود می‌آید، بالا می‌رود و سپس ناپدید می‌شود. اگر سوار این موج شوید شانس بیشتری برای درهم شکستنش دارید.

 

حواستان را پرت کنید. هوس برای آن است که احساس بهتری پیدا کنید. به جای خوردن می‌توانید به یک دوست تلفن بزنید یا ورزش کنید. توجه داشته باشید که اگر احساس تنهایی می‌کنید پیاده قدم زدن به شما کمکی نمی‌کند. به خودتان بگویید "من احساس ...... می‌کنم چون......سپس فعالیتی را بیابید که آن احساس را از بین می‌برد. اگر استرس دارید می‌توانید آن را با انجام یک ورزش تخلیه کنید. اگر درباره یک موضوع کاری ناراحت هستید، به یک دوست تلفن بزنید و از وی راهنمایی بخواهید.

 

خودتان را از قید و بند رها سازید. طرحی بریزید که در آن از خوردن خوراکی‌های مورد علاقه‌تان "در اندازه کنترل شده" لذت ببرید. 

 

حذف عوامل محرک مانند بوئیدن، دیدن و شنیدن صدای مرتبط با یک خوراکی

  

تصویری سالم از خودتان بسازید. هر وقت فکر خوردن خوراکی به سرتان زد به خودتان بگویید " بس است" سپس تصویری از یک بدن متناسب در ذهنتان به وجود بیاورید.

 

نقطه تمرکزتان را تغییر دهید. پرت کردن حواس واقعاً به شما کم خواهد کرد. هر وقت هوس خوردن کردید به جایش به کاری مانند ایمیل زدن توجه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها