در نامه‌ای به رئیس جمهور مطرح شد: تبعات امنیتی مذاکرات هسته‌ای

در بحبوحه کشمکش‌های داخلی بر سر برجام یکی از سیاستمداران در نامه ای به رئیس جمهور در مورد تبعات امنیتی مذاکرات هسته‌ای ابراز نگرانی کرد.

در نامه‌ای به رئیس جمهور مطرح شد: تبعات امنیتی مذاکرات هسته‌ای

به گزارش مستقل آنلاین در آمریکا کشمکش‌های داخلی بر سر برجام ادامه دارد و سیاستمداران جمهوری‌خواه کماکان دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کشورشان از حزب رقیب دموکرات را هدف انتقاد قرار می‌دهند.

 

«مایکل مک‌کاول»، عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه نامه‌ای برای بایدن ارسال کرده و نوشته که کنگره به نحو مناسب در جریان پیشنهادات ارائه‌شده از سوی دولت در خصوص مذاکرات وین قرار داده نشده است.

 

مک‌کاول در آن نامه نوشته است: «اعضای کنگره نگرانی‌های وسیعی درباره تبعات امنیتی مذاکرات هسته‌ای، از جمله درباره توطئه‌های رژیم ایران علیه شهروندان آمریکایی در خاک کشورمان ابراز کرده‌اند.»

 

مک‌کاول در ادامه نامه خود به بایدن تأکید کرده که کنگره بایستی به موجب قانونی به نام «قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران» (اینارا) هر گونه توافق با ایران را مورد بررسی قرار دهد.

 

قانون موسوم به اینارا در ماه مه سال ۲۰۱۵ در بحبوحه اختلافات داخلی قانونگذاران آمریکایی با دولت «باراک اوباما» بر سر مفاد توافق هسته‌ای برجام به تصویب نهاد قانونگذار این کشور رسید. این قانون، در کل، به کنگره اجازه می‌داد توافقات حاصل‌شده میان ایران و گروه ۱+۵ را مورد بررسی قرار دهد.

در متن «اینارا» زمینه‌سازی‌هایی برای رد برجام و جلوگیری از رفع تحریم‌ها در صورت عدم پایبندی تهران به مفاد توافق هسته‌ای بر اساس ارزیابی‌های کنگره در نظر گرفته شده است./فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها