افتتاح چندین پروژه صنعتی در کرمان

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، افتتاح 6 پروژه عمرانی و 2 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جنوب استان کرمان به انجام رسید.

افتتاح چندین پروژه صنعتی در کرمان
نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب استان کرمان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی جنوب استان کرمان به منظور رفع مشکلات سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی این مناطق در جیرفت برگزار شد.

افتتاح پروژه های صنعتی در کرمان


به گزارش سرویس اقتصادی مستقل آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، پروژه خط انتقال برق ۲۰ کیلوولت با اعتبار ۹ میلیارد ریال و از محل اعتبارات عمرانی اولین پروژه‌ای بود که روز گذشته در سفر محسن صالحی‌نیا به شهرک صنعتی منوجان به بهره‌برداری رسید.

 
افتتاح پروژه زیرسازی و آسفالت معابر به مساحت ۴۵ هزار مترمربع با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در ناحیه صنعتی قلعه گنج نیز یکی دیگر از برنامه های اجرا شده بود.
 
به گزارش مستقل آنلاین پروژه شبکه ۲۰ کیلوولت و روشنایی معابر به طول ۴ کیلومتر و تعداد ۹۰ عدد چراغ با اعتبار 8.5 میلیارد ریال، در ناحیه صنعتی قلعه گنج با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.
 
با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، یک طرح صنعتی اقتصاد مقاومتی نیز در ناحیه صنعتی قلعه گنج افتتاح شد.
 
واحد صنعتی زیبو فنآور پارس که با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در ناحیه صنعتی قلعه گنج به بهره‌برداری رسیده، علاوه بر اشتغال ۲۶ نفر، سالانه قابلیت تولید ۱۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع کولر آبی و گازی دارد.
 
صالحی‌نیا همچنین در بازدید از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت عمومی شهرک‌های صنعتی منوجان و کهنوج و نواحی صنعتی قلعه گنج و رودبار، توصیه‌های فنی لازم را برای بهسازی و تجهیز منابع به مسئولان و متولیان اداره و نگهداری این مناطق ارائه کرد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه افتتاح پروژه روشنایی معابر و شبکه برق ۲۰ کیلوولت به طول ۵ کیلومتر و تعداد ۱۵۰ عدد چراغ LED را با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال را انجام داد.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی مستقل آنلاین واحد صنعتی پارس ستیا با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال، شامل ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه، بسته‌بندی میوه، سبزی و قارچ است که زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده است.
 
همچنین با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افتتاح پروژه تهیه مصالح و اجرای زیرسازی و آسفالت معابر شهرک صنعتی شماره 1 جیرفت به مساحت ۷۵ هزار مترمربع با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال نیز انجام شد.
 
پروژه روشنایی معابر شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت به طول ۱۳ کیلومتر و ۴۵۰ عدد چراغ LED با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور صالحی‌نیا در جنوب استان کرمان به بهره‌برداری رسید.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت عمومی شهرک‌های صنعتی جیرفت 1 و 2 و بافت و ناحیه صنعتی عنبر آباد نیز بازدید و دستورات لازم را برای حل مشکلات زیرساختی این مناطق صادر کرد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه سه‌شنبه نیز نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب استان کرمان حضور با اشاره  و به افتتاح پروژه های صنعتی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با حمایت‌های دولت تدبیر و امید، یک هزار واحد صنعتی به چرخه تولید کشور بازگشته‌اند.
 
محسن صالحی‌نیا افزود: بیش از 800 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور فعال است که ۴۴ هزار و ۹۰۰ واحد در آن‌ها فعالیت می‌کنند.
 
وی با اظهار موفقیت آمیز بودن افتتاح پروژه های صنعتی کرمان اضافه کرد: استان کرمان ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی دارد که ۴.۷ درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.
 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کرمان ۳۴ هزار و ۷۰۰ طرح، زمین در اختیار گرفته‌اند که این آمار بسیار خوبی برای این استان در سطح کشور است.
 
صالحی‌نیا یادآور شد: شاخص اشتغالزایی طرح‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کرمان در مقایس کشوری ۴ درصد است.

کمک به مناطق جنوب کرمان

وی با اشاره به این‌که از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به مناطق جنوب کرمان استفاده می‌کنیم، تأکید کرد: تسهیلات ویژه‌ای در زمینه ترغیب واحدهای تولیدی برای سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان ارائه می‌شود.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: متقاضیان سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان می‌توانند با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی، زمین مورد نظر خود را دریافت کرده و بانک‌های عامل نیز در ارائه تسهیلات با این متقاضیان همکاری کنند.
 
صالحی‌نیا با بیان این‌که مشکلی در تأمین زیرساخت‌ها و تسهیلات در منطقه جنوب کرمان وجود ندارد، اضافه کرد: این منطقه پتانسیل‌های زیادی دارد، لذا زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان فراهم است.
 
وی انجام هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد شهرک صنعتی در فاریاب را از جمله مصوبات مهم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب استان کرمان عنوان و بر رفع موانع پیشرفت کار پروژه تأکید کرد.
 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گازکشی به نواحی صنعتی، ارتقاء رده زیست محیطی شهرک‌های صنعتی، راه اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی و اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران را از دیگر مصوبات سفر به جنوب استان کرمان اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها