تورم به بالاترین حد تاریخ رسید

تورم در اتحادیه اروپا به بالاترین نرخ در تاریخ رسید و دولت ها را با بحران مواجه کرد.

تورم به بالاترین حد تاریخ رسید

به گزارش مستقل آنلاین دویچه وله نوشت:

آخرین داده ها نشان می دهد که تورم در سراسر اتحادیه اروپا به طور متوسط ​​به 10.9 درصد افزایش یافته است.  این ارقام در حالی است که تورم در بریتانیا به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است.

 یورواستات، دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد بر اساس آخرین آمار منتشر شده در روز چهارشنبه، تورم در سراسر این بلوک 27 عضوی در ماه سپتامبر به طور متوسط ​​به 10.9 درصد رسیده این رقم در ماه اوت به 10.1 درصد رسید.

 نرخ تورم سالانه در منطقه یورو در ماه سپتامبر 9.9 درصد بود که از 9.1 درصد در ماه اوت جهش داشت.

 در همین حال در بریتانیا، آخرین آمار نشان می دهد که تورم در ماه سپتامبر به 10.1 درصد رسیده است.  این رقم با بالاترین رقم 40 سال گذشته مطابقت دارد که در ماه جولای به ثبت رسیده بود.

 افزایش هزینه ها در بریتانیا بر بانک مرکزی انگلستان فشار آورد تا نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد.  جرمی هانت، وزیر جدید اقتصاد گفته است که دولت "کمک به آسیب پذیرترین افراد را در اولویت قرار خواهد داد و در عین حال ثبات اقتصادی گسترده تری را ایجاد خواهد کرد."

 جنگ روسیه با اوکراین به تورم بالا و بحران انرژی در اتحادیه اروپا و بریتانیا دامن زده و اقتصادها را ویران کرده است.

کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه ۴۰ میلیارد یورو (۳۹.۲ میلیارد دلار) کمک برای کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و «مقابله با فقر انرژی از طریق حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر» پیشنهاد کرد.

 رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه برای بررسی این بسته و آخرین وقایع در مورد جنگ اوکراین ملاقات خواهند کرد.  این تهاجم، عرضه گاز روسیه به کشورهای اروپایی را مختل کرده و باعث افزایش سرسام آور قیمت انرژی شده است.

 آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، از طرحی 200 میلیارد یورویی برای مقابله با بحران انرژی و هزینه های سرسام آور رونمایی کرده است. این بسته شامل اقدامات امدادی شامل سقف قیمت گاز و مالیات بر سودهای بادآورده شرکت‌های انرژی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها