هشدار/کلاهبرداری با رسیدهای بانکی جعلی

دو متهم که با رسیدهای بانکی جعلی کلاهبرداری می کردند دستگیر شدند.

هشدار/کلاهبرداری با رسیدهای بانکی جعلی

سرهنگ قدرت الوانی بیان کرد: مرد میان‌سالی با مراجعه به پلیس فتا استان خراسان جنوبی مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر اظهارات نامبرده مدتی پیش پس از درج آگهی فروش یک دستگاه تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، فردی ناشناس در خصوص خرید تلفن همراه تماس گرفته و پس از مدتی به خانه شاکی مراجعه و با جلب اعتماد و نشان دادن یک رسید بانکی جعلی مدعی پرداخت وجه شده بود که کالا را دریافت کرد و پس از گذشت چند ساعت مشخص شد که پولی به حسابش واریز نشده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: مأموران با انجام کار اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی، دو کلاهبردار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نامبردگان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند که در بازرسی از محل، تعدادی گوشی همراه کشف شد.

وی بیان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شدند ولی با حضور شاکی و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع‌آوری شده لب به اعتراف گشود و به تعداد چهار فقره کلاهبرداری نیز اعتراف کردند.

سرهنگ الوانی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر مطمئن شوند و پس از دریافت پیامک، موجودی حساب خود را از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند./رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها