خبر بد برای واکسن نزده ها؛در خانه زندانی می شوید!

افرادی که واکسینه نشده اند از این پس حق خروج از خانه را ندارند.

خبر بد برای واکسن نزده ها؛در خانه زندانی می شوید!

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

با نزدیک شدن به فصل زمستان و افزایش ابتلا در سراسر اروپا، اتریش روز دوشنبه برای افرادی که علیه ویروس کرونا واکسینه نشده بودند، قرنطینه شد و آلمان محدودیت‌های سخت‌تری را در نظر گرفت و بریتانیا برنامه تزریق دوز تقویتی خود را برای بزرگسالان جوان‌تر گسترش داد.

 اروپا دوباره به کانون همه‌گیری تبدیل شده است، و برخی کشورها را وادار کرد تا در آستانه کریسمس مجدداً محدودیت‌ها را اعمال کنند و بحث‌هایی را در مورد اینکه آیا واکسن‌ها به تنهایی برای مهار کووید-19 کافی هستند یا خیر را مججدا مطرح کرد.

این بیماری در ماه‌های زمستان که مردم در داخل خانه جمع می‌شوند راحت‌تر گسترش می‌یابد. بر اساس آمار رویترز، اروپا هفته گذشته بیش از نیمی از میانگین 7 روزه آلودگی در سطح جهان و حدود نیمی از آخرین مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است که بالاترین سطح از آوریل سال گذشته است، زمانی که ویروس در اوج اولیه خود در ایتالیا بود.

دولت‌ها و شرکت‌ها نگران هستند که این همه‌گیری طولانی‌مدت، بهبود شکننده اقتصادی را از مسیر خارج کند. دولت اتریش به رهبری محافظه‌کاران اعلام کرد که حدود دو میلیون نفر در این کشور تقریباً 9 میلیونی اکنون فقط به دلایل محدودی مانند سفر به محل کار یا خرید وسایل ضروری اجازه ترک خانه‌های خود را دارند.

 اما شک و تردید گسترده ای از جمله در میان محافظه کاران و پلیس در مورد چگونگی اجرای قرنطینه وجود دارد - برای مثال، بررسی اینکه آیا فردی که واکسن نزده مجاز است یا رفتن به خرید برای افراد غیرمجاز، دشوار خواهد بود. 

صدراعظم الکساندر شالنبرگ هنگام توضیح درباره قرنطینه که روز یکشنبه اعلام شد، به رادیو ORF گفت: "هدف من بسیار واضح است: وادار کردن افراد واکسینه نشده برای واکسینه شدن، نه حبس کردن افراد واکسینه نشده."

 هدف این است که با افزایش مبتلایان به سطوح بی سابقه ای مقابله شود که با نرخ کامل واکسیناسیون تنها در حدود 65 درصد از جمعیت، یکی از پایین ترین ها در اروپای غربی ایجاد می شود.

دولت فدرال آلمان و رهبران 16 ایالت آلمان قرار است در این هفته درباره موج جدید همه گیری بحث کنند. سه وزیر بهداشت ایالتی آلمان از طرف های مذاکره کننده برای تشکیل یک دولت جدید خواستند تا قدرت ایالت ها برای اجرای اقدامات سختگیرانه تر مانند قرنطینه یا تعطیلی مدارس را افزایش دهند زیرا نرخ هفت روزه شیوع کووید به بالاترین حد خود رسیده است.

 در اتریش، حزب راست افراطی آزادی، سومین حزب بزرگ پارلمان که در حال برنامه ریزی برای تظاهرات علیه سیاست های دولت کرونا در روز شنبه است، شک و تردید در مورد واکسن ها را تشویق می کند.

 رئیس حزب، هربرت کیکل، 53 ساله، در یک پست فیس بوک گفت که آزمایش کووید-19 او مثبت بوده است.  او علائم خفیف دارد و تب ندارد اما به دلیل شرایط قرنطینه نمی تواند در اعتراض روز شنبه شرکت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها