جدال کنگره و بایدن بر سر واکسن اجباری

مرگ نزدیک به یک هزار آمریکایی براثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

هم زمان با نزدیک شدن به پایان دومین سال همه گیری بیماری کووید – ۱۹ و با وجود تزریق گسترده چند نوع واکسن در آمریکا، نزدیک به یک هزار شهروند این کشور در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند.

مرگ نزدیک به یک هزار آمریکایی براثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

  به گزارش ایرنا از تارنمای ورلد میترز که آمار به روز بیماران و جان باختگان کرونا را منتشر می کند، شمار مبتلایان ایالات متحده با افزایش نزدیک به ۹۰ هزار نفری به بیش از ۴۷ میلیون مورد رسیده است.

بر اساس تازه ترین آمار؛ حدود ۶۷ درصد شهروندان واجد شرایط ایالات متحده به صورت کامل و بیش از ۷۸ درصد شهروندان دستکم یک واحد واکسن، دریافت کرده اند.   آمریکا با وجود واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ و داشتن بیش از ۴۷ میلیون  نفر مبتلا و بیش از ۷۸۰هزار جان باخته، همچنان در رتبه نخست میزان ابتلا به ویروس کرونا در جهان شناخته می شود.

هم زمان، جر و بحث و مجادله بر سر فرمان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در باره اجباری شدن تزریق واکسن برای شرکت های خصوصی دارای ۱۰۰ کارمند و کارگر یا بیشتر، ادامه یافته است.

  یک دادگاه فدرال آمریکا به دنبال واکنش شدید جمهوری‌خواهان به تصمیم دولت بایدن که ده‌ها میلیون آمریکایی را ملزم به واکسیناسیون در مقابل کرونا یا آزمایش هفتگی می‌کند، که قول داده بودند آن را لغو کنند، توقف اجرای این تصمیم را اعلام کرد. بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد که کارفرمایان با بیش از ۱۰۰ کارمند باید اطمینان حاصل کنند که کارگران آنها تا تاریخ چهار ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی) به طور کامل واکسینه شده یا هر هفته آزمایش می‌شوند، در غیر این صورت با جریمه‌های فدرال حدود ۱۴ هزار دلار به ازای هر تخلف مواجه می‌شوند. این تصمیم بیش از ۸۵ میلیون کارمند در شرکت‌های مختلف را در برمی گیرد.

  کاخ سفید همچنین از تمام کارکنان دولت فدرال خواسته است خود را در مقابل کرونا واکسینه کنند که شامل بیش از ۲.۵ میلیون کارمند دولت می شود.  

کاخ سفید، قانونگذاران دموکرات و بسیاری از مقامات عمومی بهداشت و سلامت،  واکسیناسیون اجباری را تنها راه برای خروج آمریکا از بحران همه‌گیری دانسته اند که در کمتر از ۲ سال بیش از ۷۵۰ هزار قربانی از شهروندان این کشور گرفته است

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها