زنان بارداری که اضافه وزن دارند بخوانند !

دکتر پریچهر پورانصاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مادران باردار چاق در معرض ابتلا به دیابت بارداری و مسمومیت بارداری ناشی از فشار خون بالا هستند.

زنان بارداری که اضافه وزن دارند بخوانند !

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عوارض چاقی در زنان باردار گفت: فشار خون بالا در زنان باردار ممکن است سبب مرگ مادر شود.

دکتر پریچهر پورانصاری، فلوشیپ طب مادر و جنین دیروز صبح در حاشیه برگزاری سومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در سالن ابوریحان مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد: چاقی یکی از مشکلاتی است که ابتلا به آن برای مادران باردار و جنین عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد بنابراین پیشگیری از آن و درمان به موقع چاقی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مادران باردار چاق در معرض ابتلا به بیماری‌های دیگری همچون دیابت بارداری و مسمومیت بارداری ناشی از فشار خون بالا هستند به طوری که فشار خون بالا در بارداری می‌تواند منجر به مرگ مادر شود بنابراین پیشگیری از چاقی در زنان باردار و درمان آن بسیار ضرورت دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: افرادی که گرفتار بیماری چاقی هستند از اختلالات خواب و آپنه خواب نیز رنج می‌برند که این موضوع در بارداری تشدید می‌شود و می‌تواند عوارضی را برای مادر باردار و جنین به همراه داشته باشد.

دکتر پورانصاری خاطرنشان کرد: زنان باردار در معرض ابتلا به زایمان‌های زودرس ثانویه و خود به خودی هستند که زنان باردار چاق این وضعیت در آنها احتمال بیشتری را دارد و به نوعی برای زنان باردار و جنین آنها دردسرساز است.

مسئول پنل چاقی در سومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی زنان و نازایی گفت: جنین‌های مادران چاق می‌توانند دچار اختلال رشد مانند وزن بالای موقع تولد باشند که این می‌تواند پس از تولد باعث چاقی و افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی در آینده شود.

وی تاکید کرد: زنان چاقی که قصد بارداری دارند باید حتماً قبل از بارداری از مشاوره های لازم بهره‌مند شوند و وزن آنها بسته به سن و میزان چاقی شان   بر اساس  BMI یا توده بدنی اصلاح شود که این اصلاح در برخی از افراد تنها با رژیم غذایی یا ورزش و در برخی از افراد درصورتی که چاقی آنها از نوع مرضی باشد با عمل جراحی چاقی درمان و کنترل می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها