اهدا نشان عالی «هنر برای صلح» به لوریس چکناواریان/ تقدیر جشنواره هنر برای صلح از شفیعی کدکنی

هفتمین جشنواره بین المللی هنر برای صلح با تقدیر و تشکر از سه پیشکسوت در عرصه هنر به کار خود پایان داد.

اهدا نشان عالی «هنر برای صلح» به لوریس چکناواریان/ تقدیر جشنواره هنر برای صلح از شفیعی کدکنی

سرویس فرهنگی مستقل آنلاینجشنواره بین‌المللی هنر برای صلح جشنواره‌ای است که بدون حمایت دولتی هر سال با موضوع اصلی «صلح»، آثار هنرمندان را معرفی و در جهت ترویج این آثار در زمینهٔ صلح فعالیت می‌کند و به پیشکسوتان فرهنگ و هنر و فعالین در زمینهٔ صلح و فعالیت‌های بشردوستانه، نشان عالی هنر برای صلح را اهدا می‌کند. تا کنون ۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین دورهٔ آن به کار خود پایان داد.

خبرآنلاین از مراسم پایانی هفتمین دوره این جشنواره نوشت: 

مراسم پایانی هفتمین دوره جشنواره هنر برای صلح در گالری باروک به کار خود خاتمه داد.

 در این مراسم هنرمندانی چون حسین و سعید محجوبی، عباس مشهدی زاده، محمد فرنود، کامبیز درمبخش، تاها بهبهانی، امیر اسفندیاری، مونا زندی، اسماعیل میهن دوست حضور داشتند.

فریدون فربود دبیر جشنواره هنر برای صلح در ابتدای این مراسم از همکاری علیرضا تابش و همراهی بنیاد سینمای فارابی و اعضای هیات انتخاب بخش سینما تشکر کرد و برگزاری موفق و باشکوه هفتمین دوره جشنواره را حاصل دسترنج و حمایت همه هنرمندان و همراهان فرهنگی هنر برای صلح خواند.

 در ادامه این مراسم ایرج میرزا علیخانی دبیر بخش گرافیک جشنواره در مورد بخش موشن پوستر که امسال برای اولین بار به جشنواره اضافه شده بود مطالبی را مطرح کرد و پیام پیوت کونتسه طراح پوستر جشنواره را برای حاضرین قرائت کرد.

محمد فرنود عکاس خبری هم در ادامه این نشست از عدم حضور مسئولان فرهنگی در این رویداد بزرگ فرهنگی سال که در مراسم افتتاحیه اش بیش از ۵ هزار نفر حضور داشته اند ابراز تاسف کرد و گفت امیدوار است با همراهی و حمایت بیشتر هنرمندان این جشنواره بین المللی بتواند در سال های آتی با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

در این مراسم پس از اهدای امضای یادبود یانی موسیقیدان برجسته یونانی به جشنواره هنر برای صلح که توسط کاوه افرایی صورت گرفت.

همچنین از برگزیدگان بخش سینما که عمدتا هنرمندان خارجی بودند و ملیحه غلامزاده تنها کارگردان ایرانی برگزیده آن تقدیر شد.

در بخش پایانی مراسم پس مرور نشان های صلح دوره های قبل، نشان عالی «هنر برای صلح» سال ۹۸ به لوریس چکناواریان به پاس نیم قرن تلاش برای موسیقی، امیر نادری سینماگر پیشکسوت برای روایتگری عاشقانه در سینما و محمد رضا شفیعی کدکنی برای بیش از نیم قرن تلاش در اعتلای فرهنگ و ادب پارسی اهدا شد.

لوریس چکناواریان که نشان خود را از دست حسین محجوبی، عباس مشهدی زاده و تاها بهبهانی پیشکسوتان هنرهای تجسمی دریافت کرده بود، گفت: شب خاطره انگیز و بیادماندنی بود و برای مدال پر ارزش شما سپاسگزارم و امیدوارم در راه صلح با هنرم  به ایران عزیز خدمت کنم.

نادر سماواتی یکی از عکاسان جشنواره هنر برای صلح و از دوستان امیر نادری که در سالن حضور داشت، نشان «هنر برای صلح» نادری را به نمایندگی از ایشان از امیر اسفندیاری، محمد مهدی گورنگی و مونا زندی دریافت و ابراز تاسف کرد که امیر نادری در ایران حضور ندارد تا این صحنه را ببیند اما خیلی زود این نشان را به آقای نادری خواهد رساند و به او خواهد گفت که همه در ایران به یادش هستند. نشان عالی «هنر برای صلح» محمد رضا شفیعی کدکنی را فریدون فربود دبیر جشنواره دریافت کرد و اذعان داشت در روز سه شنبه در دانشگاه تهران به استاد تحویل خواهد داد.

در پایان مراسم هم پس از گرفتن عکس یادگاری هنرمندان پرچم جشنواره را امضا کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها