شفیعی کدکنی عواید فروش «تذکره الاولیا» را به یک خیریه اهدا کرد

استاد شفیعی کدکنی در سفر اخیر خود به مشهد، با حضور در یک خیریه عواید «تذکره الاولیا» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نمایشگاه کتاب را به آنها واگذار کرد.

شفیعی کدکنی عواید فروش «تذکره الاولیا» را به یک خیریه اهدا کرد

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: دکتر محمد رضا شفیعی کدکنی شاعر، نویسنده، پژوهشگر و استاد ادبیات و زبان فارسی است. تخلص وی م. سرشک است.

استاد شفیعی‌ کدکنی‌ با بهره‌ گیری‌ از پشتوانه‌ غنی‌ زبان‌ و ادبیات‌ فارسی‌ و عربی‌ وانس‌ با زبان‌ دری‌ (زبان‌ دیرین‌ مردم‌ خراسان‌) از چهره‌ های‌ سرشناس‌ شاعران‌ نوپردازمعاصر است‌ و در اشعار خود، جدای‌ از دیدگاه‌های‌ انسانی‌ و اجتماعی‌، پدیده‌های‌ زیبای‌جهان‌ شاعرانه‌ اش‌ را بصورتی‌ دلکش‌ و زیبا به‌ خوانندگان‌ عرضه‌ می‌ دارد.

شفیعی کدکنی با اینکه در اشعار خود شدیداً اجتماع گرا و نوع دوست هست ولی هرگز شعر و تحقیق را ابزاری برای اثبات و اظهار تمایلات سیاسی و حزبی نکرد.

تذکره‌الاولیا اثر عطار نیشابوری با مقدمه، تصحیح و توضیحات محمدرضا شفیعی‌کدکنی در نمایشگاه کتاب با فروشی حدود 400 میلیون تومان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های امسال بوده است.

شفیعی کدکنی در سفر اخیر خود به مشهد مقدس در یک خیریه که حامی کودکان بازمانده از تحصیل است شرکت کرد. او ضمن حضور در جشن موسسه خیریه دارالاکران، عواید فروش کتاب تذکره‌الاولیا را که حاصل 40 سال تلاش و کوشش او روی این اثر مهم عطار است، به کودکان این موسسه اهدا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها