چرا مراجع و علمای قم اجازه ملاقات حضوری به احمدی‌نژاد ندادند؟

احمدی نژاد ۸ سالی که رئیس‌جمهور بود چه کار کرد که دوباره به‌دنبال ریاست‌جمهوری است؟

چند روز پیش احمدی نژاد رفت قم؛ مراجع تقلید به او اجازه دیدار ندادند. عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این باره گفت: احمدی ‌نژاد دست و پای بیهوده می زند.

احمدی نژاد ۸ سالی که رئیس‌جمهور بود چه کار کرد که دوباره به‌دنبال ریاست‌جمهوری است؟

آیت الله مسعودی خمینی، عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: 

آقای احمدی نژاد در حال دست و پا زدن بیهوده است. او در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود اقداماتی را انجام داد که بخشی از مردم را از خود رنجیده خاطر و حتی متنفر کرد. 

بنده به آقای احمدی نژاد پیشنهاد می‌کنم که به جای دست و پا زدن‌های بیهوده، در سالهای پایانی عمر در منزل بماند و ضمن راز و نیاز، کارهای خود را به خداوند متعال واگذار کند.

مرجعیت و روحانیون قم از سیاست دور نیستند، اما قائل به سیاست سالم، خداپسندانه و به نفع اسلام و قرآن هستند.

مراجع عظام تقلید و علما هر سیاستمداری را به حضور نمی‌پذیرند. آنها معتقدند باید با کسی ملاقات کنند که از این دیدارها سوء استفاده نکند.

علما و بزرگان قم نباید احمدی نژاد را به حضور بپذیرند زیرا او به دنبال بهره برداری شخصی و سیاسی است.

توصیه متفاوت عضو جامعه مدرسین به احمدی نژاد: پیشنهاد می‌کنم که به جای دست و پا زدن‌های بیهوده، در منزل بماند و ضمن راز و نیاز، کارهای خود را به خداوند متعال واگذار کند.

کریمی اصفهانی:رئیس جمهور ۱۴۰۰ باید منجی اقتصاد کشور باشد /مردم باید رئیس جمهور خود را مستمر رصد کنند

یک عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: احمدی نژاد چند روز پیش به قم رفته اما خدا را شکر بزرگان ما و مراجع ما هیچ کدام ایشان را راه نداده اند و فقط یکی از مراجع ایشان را پذیرفته است.

بازار کاندیداتوری برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ از هم اکنون داغ شده است و هر روز نام یک چهره وارد لیست کاندیداها می شود. محمود احمدی نژاد هم در این میان بیکار ننشسته و عزمش را برای کاندیداتوری جزم کرده است. او نه تنها بار سفر بسته وگاه و بیگاه در همین روزهای کرونایی به شهرهای کشور سرک می کشد که حتی دست به قلم شده و اخیرا نیز نامه ای به محمد بن سلمان ولیعهد جنجالی عربستان نوشته است.

احمد کریمی اصفهانی، چهره شاخص اصولگرا که در طیف سنتی تعریف می شود از خیانت ها و رویکردهای اشتباه احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری می گوید از اینکه باید محاکمه شود و البته خبر از نپذیرفتن او از سوی مراجع طی حضور اخیرش در قم می دهد.

او معتقد است رئیس جمهور ۱۴۰۰ باید اقتصاد کشور را نجات دهد و البته صداقت و راستگویی با مردم را نیز سرلوحه کارش بداند.

احمدی نژاد

آقای کریمی اصفهانی! در فاصله باقیمانده تا انتخابات ۱۴۰۰ بازار کاندیداتوری داغ شده و هر روز نام یک چهره به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح می شود، شما چه ویژگی هایی را برای رئیس جمهور ۱۴۰۰ قائل هستید و فکر می کنید چه کسی با چه ویژگی هایی قدرت جذب رأی مردم و ایجاد سونامی رأی را دارد؟

راس تمام ویژگی ها، مساله صداقت و راست گویی است. باید با مردم خیلی شفاف صحبت کرد. یک رئیس دولت باید بداند که همه مردم چه آنهایی که رای داده اند و چه آنهایی که رای نداده اند، ناظر باشند و به شکل آینه ای مسائل را رصد کنند. لذا اگر صداقت و شفافیت و راستگویی وجود داشته باشد می شود مسائل را با مردم در میان گذاشت و مردم یار و همراه رئیس جمهور می شوند.

در نظام ما آن چیزی که تا الآن مشکل ساز بوده است، عدم صداقت داشتن برخی مسئولان از راس کشور یعنی ریاست جمهوری گرفته تا پایین است و این باعث شده که فاصله ای بین ملت و مسؤلین به وجود آید. مهمترین خطر در کشور فاصله بین ملت و مسئؤلین است، چیزی که این فاصله را زیاد می کند عدم صداقت است و آن چیزی که این فاصله را کم می کند صداقت است. اگر این فاصله کم شد همراهی ملت با مسؤلین به وجود خواهد آمد.

 مساله بعدی این است که بالاخره در کشور ما از ابتدا انقلاب تا امروز یک موضوعی که همواره همراه ما بوده است دشمنی‌های برخی کشورها علیه ما به خصوص استکبار جهانی است. این مساله تا امروز از بین نرفته است و به نظر می رسد بعدها هم از بین نخواهد رفت. استکبارستیزی ما باید در وضعیتی باشد که آن چیزی که در ظاهر و پنهان رئیس جمهور و مسؤلین کار می کنند یکنواخت باشد، نه اینکه ظاهر استکبارستیزی باشد اما در باطن همراهی با استکبار باشد، چون این باعث می شود که دشمن طمع کند چون مردم، مسئؤلین را همراهی نمی کنند، لذا به آن هدفی که دولت توقع دارد نمی رسد.

رئیس جمهور باید در مقابل فساد بایستد

 نکته دیگری که وجود دارد این است که رئیس جمهور باید در مسائل معیشتی یک همرنگی با ملت داشته باشد، یعنی باید غم مردم را غم خودش بداند، نه اینکه خودش به دلیل فاصله و تبعیض، بین کسانی که در بالای نظام هستند با پایین نظام، تفاوت فاحش بگذارد، به نظر می رسد که امروز در مساله معیشتی ریاست جمهوری‌ها این ملاحظات را نداشتند و در حال حاضر یک فاصله فاحش بین مسؤلان و بقیه است.

 مطلب بعدی این است که باید کسی رئیس جمهور باشد که در مقابل فساد و مفسد بایستد، اگر او این کار را کرد آن وقت خیلی از امکانات کشور به هرز نخواهد رفت. ما امروز شاهد این هستیم که بعد ۴۰ سال که خیلی ها در این مملکت اموال کشور را چپاول کردند، امروز یک سیستم نظارتی آمده است که با آنها برخورد می کند اما چگونه است که انقدر زمان طول کشید و خیلی ها هزار هزار میلیارد از این کشور خارج کردند. متاسفانه گویی هیچ بستر کنترلی وجود نداشت اما امروز اگر بخواهید ۵ میلیون تومان بگیرید باید به ۱۰ جا پاسخگو باشید که البته کار بسیار خوبی است؛ من نسبت به امروز اعتراض ندارم، نسبت به این اعتراض دارم که اینها که توان این کار را داشتند چگونه تا دیروز که همه بردند، کسی کنترل نکرد.

ویژگی بعدی که رئیس جمهور باید داشته باشد این است که فاصله بین مردم و اقوام او نباید زیاد باشد، یعنی فرقی بین خانواده او و مردم وجود نداشته باشد. ما معمولا در خانواده های ریاست جمهوری ها شاهد این هستیم که اطرافیان او سوءاستفاده می کنند، چون ملاحظاتی که نسبت به مردم است، نسبت به آنها نیست، پس این موضوع باید حتما به صورتی باشد که در خانواده او رعایت شود؛ یکی از چیزهایی که باید رعایت شود این است که روسای جمهور به هیچ عنوان حق اینکه اجازه دهند اقوام درجه یک آنها، به آنها نزدیک شوند را ندارند و نباید اجازه هیچ نوع سوءاستفاده به آنها بدهند.

مسئله بعد این است که بالاخره یک رئیس جمهور در حد محدود می تواند تخصص داشته باشد، لذا باید به  استفاده از تخصص های کافی در مملکت که نگذارد ثروت ملی ما هرز برود، توجه کند. ما در طول تاریخ اسلام داریم که زمانی که حضرت رسول واقعیت ها را با مردم در میان گذاشته است به راحتی از بزرگترین معضلات و مشکلات جامعه خودشان عبور کرده اند. ما جنگ های مختلفی داشتیم که به دلیل تنگ دستی مسلمانان یک خرما را ۳ نفر با هم دیگر می مکیدند تا بتوانند از سختی ها عبور کنند.

فرهنگ کشور ما فرهنگی است که کاملا پذیرای این مسئله است و ما شک نداریم که مردم ما اگر ببینند که رعایت مسائل مختلف کمک می کند حتما در کنار مسؤلانشان خواهند بود.

روز اول ریاست جمهوری با روز آخر آن نباید تفاوت کند

مسئله بعدی این است که ممکن است در دوره اول خیلی مسائل برای یک رئیس جمهور طبیعی باشد اما در دوره دوم غیر طبیعی می شود و مشکلات زیادی می آفریند. شاید به این دلیل است که دور اول در تدارک رای گیری و حفظ رای است و چون می خواهد  رای خود را حفظ کند پس مراعات می کند، اما در دروه دوم رها است.

یک مصداق آن این است که اگر از تمام رئیس جمهورهای ما یک برنامه و یک آماری از کار آنها بگیرید معمولا در دور دومشان قیمت ارز چند برابر شده است و این به دلیل این است که رئیس جمهور در دور دوم متفاوت می شود. هیچ روزی از اولین روزی که این ۸ سال برای خدمت گذاری شروع می شود با آخرین روزی که این ۸ سال می خواهد خاتمه پیدا کند نباید هیچ تفاوتی کند چون اگر ما ریاست جمهوری را یک تکلیف و امانت الهی بدانیم، روزی نمی شود که این امانت تغییر کند.

هیچ کس احمدی نژاد را بخاطر خیانتش مؤاخذه نکرد

 امانت از همان روز اول امانت است و پایان دوره هم امانت است. ما امروز شاهد این هستیم که یک نابسامانی و از هم گسیختگی در کشور به دلیل همین بی ملاحظگی ها به وجود آمده است و این قابل جبران نیست و خیلی از فرصت ها از دست رفته است. یکی از فرصت های طلایی که در این ۴۰ سال بدست آمد، دوره طلایی ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که از نظر درآمد ارزی بالاترین درآمد را داشتیم و اگر ما در آن مقطع ارز را کنترل و حفظ کرده بودیم به اندازه تمام دوره ها درآمد نفتی آن دوره را داشتیم و میانگین فروش نفت ما ۱۱۰ دلار بود و بیشترین نفت را در آن مقطع ۸ ساله فروختیم.

هیچ کسی نیامده است و این شخصی که این همه خیانت کرد را مؤاخذه کند و این مسئله ای است که به نظر من در کنار قوه مجریه ، قوه قضاییه با دنبال کردن تخلف هایی که در ادوار مختلف ریاست جمهوری باید جلوی این خسران ها را بگیرد یا قوه مقننه با نظارت خود، می توانستند بهتر عمل کنند اما این فرصت ها از بین رفت. در صورتی که ما با آن پول می توانستیم مملکت را صدها سال بیمه کنیم، لذا در کنار این ویژگی هایی که رئیس جمهور باید داشته باشد حتما دو قوه دیگر هم باید در صحنه حضور داشته باشند و تعامل بین قوا برای هم افزایی رفع مشکلات باشد.

ظلم های دولت احمدی نژاد قابل مقایسه با هیچ رئیس جمهوری نیست

باز هم می‌گویم برخی روسای جمهور ما در دوره دومشان خوب عمل نکردند اما ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از روز اول تا پایان دوره ۸ ساله خراب بود. ظلم ها و جنایت هایی که احمدی نژاد کرد قابل مقایسه با هیچ رئیس جمهوری در مملکت نیست و با هیچ دوره ای قابل مقایسه نخواهد بود. من حاظرم در هر دادگاهی پاسخ بدهم ودر این باره مناظره کنم.

احمدی نژاد فکر می کرد لنگر زمین و آسمان است

با این وجود به نظر می رسد که احمدی نژاد بازهم به شکل جدی هوس پاستور را دارد و با رویکرد اپوزیسیونی در تلاش برای ورود به صحنه است. یا اخیرا اقداماتی مانند نامه نوشتن به گوترش یا بن سلمان را از سوی او شاهد بودیم که تلاش دارد یک چهره دیگراز خود در فضای داخلی و خارجی به نمایش بگذارد. فکر می کنید برای ۱۴۰۰ بیاید یا...

 آقای احمدی نژاد یکی از رئیس جمهورهایی بود که از اول دوره اش تا روز پایان کارش فرافکنی داشت و خودش را در نظام جمهوری اسلامی یک سر و گردن از کل مسؤلین بالاتر می دانست و یکی از اشتباهات بزرگ این بود که فکر می کرد لنگر زمین و آسمان است و هر مشکلی را می تواند حل کند و حتی داشت یک جای پا از رهبری هم بالاتر می گذاشت.

 تنها کسی که از رهبری اخطار کتبی گرفت آقای احمدی نژاد بود، اما او با همین ظاهر نمایی ها و فرافکنی ها بدون اینکه مردم کوچه و بازار بدانند چه خیانتی به خانواده های ایرانی کرده است و هیچ کسی هم تا الآن نیامده است و او را به چالش نکشیده است که همه بفهمند آقای احمدی نژاد چه کارهایی کرده است.

یکی از کارهایش پرداخت یارانه نقدی بود. ما برای یارانه پرداخت کردن در کشور قانون داشتیم اما قانون به درستی اجرا نشد. مساله بعدی افزایش قیمت حامل های انرژی در دستور کار بود و مجلس تصویب کرد که ۳۰ درصد درآمد آن را به تولید اختصاص دهد و ۷۰ درصد آن را به مردم اختصاص دهند اما درست انجام نشد او می توانست این ۷۰ درصد را به اضافه آن ۳۰ درصد کند و ۱۰۰ درصد شغل ایجاد کند تا خانواده ها از این بهره ببرند، آن مکانیزمی که احمدی نژاد پیش گرفت برای یک خانواده ۴ نفره در ماه ۲۰۰ هزار تومان یارانه بود اما اگر شغل ایجاد می کرد و ما برای شغل درآمد ۲ میلیونی در نظر بگیریم، برای یک خانواده ۴ نفره در ماه ۲ میلیون میشد، پس یعنی او ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از جیب ملت سرقت کرده است.

حتی اگر نصف شغل هم ایجاد می شد باز هم این خانواده ۴ نفره باید ۱ میلیون دریافت می کردند اما او ۲۰۰ هزار تومان یارانه داده است و ۸۰۰ هزار تومان از جیب مردم سرقت کرده است. حتی اگر به حداقل اکتفا کنیم که یک چهارم آن را با این امکانات به مردم هدیه می‌داد باز هم ۵۰۰ هزار تومان می شد اما او ۲۰۰ هزار تومان داده است و باز هم ۳۰۰ هزار تومان سرقت کرده است. این چیزی است که در دادگاه کشور و دستگاه قضا باید به آن رسیدگی کند و از آن طرف او باید جواب دهد. اینها مسائلی است که گذشته است اما مملکت را نابود کرده است.

بزرگان و مراجع قم احمدی نژاد را راه نداده اند

 در مملکت حتما باید تشویق و تنبیه باشد و زمانی که تشویق نباشد تنبیه هم نیست و آقای احمدی نژاد نباید جرات کند که امروز از منزل بیرون آید، ایشان چند روز پیش به قم رفته اند و ملاقاتی داشته اند اما خدا را شکر بزرگان ما و مراجع ما هیچ کدام ایشان را راه نداده اند و فقط یکی از مراجع ایشان را پذیرفته است. مراجع به دلیل اینکه از خباثت او خبر داشتند او را راه ندادند.

او یک تعدادی را به استخدام خود در آورده است و هر زمانی که جایی می رود مردم فکر می کنند که آنها طرفداران او هستند در صورتی که اینها کسانی هستند که احمدی نژاد به استخدام خود درآورده است تا دور او را شلوغ کنند. این کاری است که عمروعاص هم کرد. به نظر من می رسد که ما قبل از این که هزینه ای برای مملکت درست کنیم باید به مردم آگاهی بدهیم که هزینه جدید را برای ریاست جمهوری ندهیم و رئیس جمهوری که به مردم خیانت کرده است را به مردم نشان دهیم.

مردم باید بدانند چرا احمدی نژاد رد صلاحیت می شود

فکر می کنید زمانی برسد که محاکمه شود؟

به نظر من مثل خیلی از مسائل که در مملکت ما هنوز به آن رسیدگی نکرده اند این هم یکی از آن موارد است. به نظر من حتما باید مردم مطلع شوند. من فکر نمی کنم با خیانت هایی که برای ما مشخص است به هیچ عنوان او مورد تایید قرار گیرد، ولی در عین حال مردم باید بدانند که او چکارهایی کرده است تا هزینه شورای نگهبان و کسانی که تایید یا رد صلاحیت می کنند بالا نرود. حداقل آن این است که به دستگاه های نظارتی ما کمک کند تا مردم آگاه شوند و بدانند علت رد صلاحت او برای خیانت هایی است که در کشور انجام داده است.

رئیس جمهور ۱۴۰۰ باید منجی اقتصاد کشور باشد

آقای کریمی اصفهانی به نظر شما برای انتخابات بعدی بهتر است که رئیس جمهور یک چهره سیاسی باشد یا یک چهره اقتصادی؟

نمی شود سیاسی نباشد. حتما باید کسی باشد که از همین ویژگی هایی که گفتیم برخوردار باشد که اولین و راس همه آنها مساله اقتصادی است. یعنی مشکلات امروز مردم ما، مشکلات اقتصادی است و کسی که روی کار می آید باید منجی مسائل اقتصادی ما باشد و ما را از این مشکلات عبور دهد. او حتما باید در کنار مساله اقتصادی فردی متدین باشد و مساله فرهنگی ما را هم مد نظر داشته باشد.

به نظر شما مردم به چهره های تکراری علاقه مند هستند یا ترجیح می دهند چهره جدیدی روی کار بیاید؟

اگر کسی این ویژگی ها را داشته باشد، فرقی نمی کند. در حال حاضر من مصداق خاصی را در نظر ندارم، اما آنچه که به نظر می رسد باید کسی باشد که با برنامه وارد شود و مردم قبل از اینکه به آن چهره، چه چهره شناخته شده و چه چهره جدید باشد، باید به برنامه او رای دهند و از طرفی برنامه ها باید به صورتی باشد که نظام او را رصد کند.

اولا به چیزی که به او مربوط نیست وعده ندهد و آن چیزی که به او مربوط است را باید بتواند عملیاتی کند. اینکه مثلا من به عنوان رئیس جمهور بگویم فردا مملکت را گل و بلبل می کنم با توجه به مشکلاتی که در کشور است این حرف بی ربطی است، اگر فردا رئیس جمهور گفت که من با تمام دنیا ارتباط برقرار می کنم امکان ندارد که ما  بتوانیم با تمام کشورها روابط برقرار کنیم چون برخی از کشورها که در راس آنها امریکا و اسرائیل است خباثت دارند.

مردم باید رئیس جمهور خود را مستمر رصد کنند

پس رئیس جمهور باید حرف را در چهارچوب بزند و در همان چهارچوب باید پاسخگو باشد. مردم هم باید رئیس جمهور یا مجلسی که انتخاب می کنند را به صورت مستمر رصد کنند؛ اینکه رای دهند و بروند درست نیست و پرسشگری باید یکی از ویژگی های ملت ایران باشد. ملت از این به بعد باید بدانند که باید پرسشگری کنند و اینکه مقام معظم رهبری مرتب از پرسشگری حرف می زند برای این است که ما بدانیم که مسؤل نباید خلاف بگوید و اگر وعده ای می دهد باید به آن عمل کند. به نظر من ما باید یک تحولی هم در ریاست جمهوری ها و هم در مسؤلین  هم در مردم ایجاد کنیم.

خدارا شکر که ما از نظر امنیتی در دنیا وضعیتی داریم که دشمن ها نمی توانند طمع کنند. فکر نکنید که دشمن ها و استکبار از ما دست برداشته اند، اینطور نیست، بلکه به دلیل اقتدار و قدرت ما جرات طمع ندارند و این شعار نیست. همینطور که در مسائل امنیتی داریم به دنیا می گوییم و دنیا هم این را پذیرفته است که اگر یک شلیک به ما کند ما در جواب ۱۰۰ شلیک خواهیم کرد؛ در مسائل اقتصادی هم اگر به این وضعیت و این جایگاه رسیدیم که دنیا بفهمد ما توانسته ایم که قدرت نظام را بالا ببریم و رئیس جمهور باید در این وضعیت باشد./خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها