سقوط وحشتناک ارزهای دیجیتال

طی ۲ هفته گذشته قیمت ارزهای دیجیتال با کاهش ۳۵۰ میلیارد دلاری همراه بوده است.

سقوط وحشتناک ارزهای دیجیتال

به گزارش مستقل آنلاین،سی‌ان‌بی‌سی نوشت:

اگر حباب‌های گذشته کریپتو را غیر واقعی بدانیم، بیت‌کوین طی هفته‌های آینده احتمالا بسیار بیشتر سقوط می‌کند.

 این جمله به گفته یکی از استراتژیست‌های اقتصادی آمریکا بیان شده که هشدار می‌دهد ارز دیجیتال برتر جهان یعنی بیت‌کوین احتمالاً به قیمت 13000 دلار خواهد رسید - یعنی تقریباً 40 درصد کاهش نسبت به سطوح فعلی.

 ایان هارنت، یکی از بنیانگذاران و مدیر سرمایه گذاری Absolute Strategy Research، سه شنبه به CNBC گفت: «ما همچنان این نوع ارزهای دیجیتال را در این محیط می فروشیم.

این واقعاً یک بازی نقدینگی است.  آنچه ما دریافتیم این است که بیت‌کوین نه یک ارز است، نه یک کالا و مطمئناً سرمایه نیست.»

 هارنت در توضیح خود گفت که روند نوسانات ارزهای دیجیتال گذشته نشان می دهد که بیت کوین تقریباً 80 درصد از بالاترین سطح تاریخ سقوط می کند.  به عنوان مثال، در سال 2018، پس از رسیدن به اوج نزدیک به 20،000 دلار در اواخر سال 2017، این ارز دیجیتال نزدیک به 3000 دلار سقوط کرد.

 به گفته هارنت، چنین کاهشی در سال 2022 این ارز دیجیتال را به حدود 13000 دلار بازمی‌گرداند. بیت کوین در اوج جنون کریپتو در سال 2021 به رکورد 69000 دلار رسید.

 هارنت گفت: «در دنیایی که نقدینگی فراوان است، بیت کوین ها خوب عمل می کنند.  وقتی این نقدینگی از بین رفت - و این همان کاری است که بانک‌های مرکزی در حال حاضر انجام می‌دهند - آنگاه می‌بینید که آن بازارها تحت فشار شدید قرار می‌گیرند.»

دنیای کریپتو رو به پیشرفت است زیرا سرمایه‌گذاران با تأثیر نرخ‌های بهره بالاتر بر دارایی‌هایی که در عصر سیاست‌های پولی بسیار سست شکوفا شده‌اند دست به گریبان هستند.

 هفته گذشته، فدرال رزرو نرخ وام معیار خود را 75 واحد پایه افزایش داد که بزرگترین افزایش واحد از سال 1994 است. تصمیم فدرال رزرو با اقدامات مشابه بانک انگلستان و بانک ملی سوئیس دنبال شد.

 این امر بر دارایی های دیجیتال تأثیر گذاشته است.  ارزش مجموع همه ارزهای دیجیتال در دو هفته گذشته بیش از 350 میلیارد دلار سقوط کرد.  بیت کوین در روز سه شنبه با 5 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته با قیمت 20010 دلار معامله شد.  کریپتو شماره 1 جهان تا به امروز بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

 بازار کریپتو پیش از افزایش نرخ بهره در هفته گذشته فدرال رزرو در وضعیت متزلزلی قرار داشت و معامله گران از سقوط 60 میلیارد دلاری استیبل کوین محبوب terraUSD ناراحت بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها