سقوط وحشتناک بیت‌کوین؛صرافی ها مختل شدند

در پی سقوط بیت کوین به زیر ۲۳ هزار دلار،صرافی های ارز دیجیتال فروش بیت‌کوین را تعطیل کردند.

سقوط وحشتناک بیت‌کوین؛صرافی ها مختل شدند

به گزارش مستقل آنلاین سی‌ان‌ان نوشت:

 بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال روز دوشنبه سقوط کردند و ۲ شرکت از بزرگترین پلتفرم‌های ارائه دهنده ارزهای دیجیتال جهان فعالیت خود را با ادامه رکود بازار محدود کردند.

 شبکه سلسیوس که 1.7 میلیون مشتری دارد، گفت که "شرایط شدید بازار" آن را مجبور کرده است تا به طور موقت تمام برداشت‌ها، مبادلات رمزنگاری و نقل و انتقالات بین حساب‌ها را متوقف کند.

 این شرکت گفت: "ما این اقدام لازم را به نفع کل جامعه خود انجام می دهیم تا نقدینگی و عملیات را تثبیت کنیم و در عین حال اقداماتی را برای حفظ و محافظت از دارایی ها انجام می دهیم."

 طبق اطلاعات وب سایت این شرکت ثبت شده در بریتانیا حدود 3.7 میلیارد دلار دارایی دارد و به سپرده‌های ارز دیجیتال سود می‌پردازد و به آنها وام می‌دهد تا بازدهی داشته باشند.

 بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، روز دوشنبه برداشت از شبکه بیت کوین خود را برای چند ساعت به حالت تعلیق درآورد.

 این شرکت گفت که این تصمیم را به این دلیل گرفته است که برخی از تراکنش‌ها "گیر" کرده بودند و باعث عقب ماندم از روند بازار می‌شدند.

 این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما هنوز در حال کار برای پردازش برداشت‌های معلق شبکه بیت‌کوین (BTC) هستیم و تخمین زده می‌شود که این کار در چند ساعت آینده تکمیل شود.»

 بازار ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر پس از اینکه رونق شدید آن به رکود تبدیل شد، ضربه خورده است.  از آنجایی که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان نرخ‌های بهره را برای مهار تورم افزایش داده‌اند، معامله‌گران برای کنار گذاشتن سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر از جمله دارایی‌های کریپتو نوسان خود عجله کرده‌اند.

 بیت‌کوین، با ارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ درصد از دست داده است که بر اساس داده‌های Coinbase، حدود ۶۶ درصد کمتر از بالاترین قیمت خود در نوامبر سال گذشته، زمانی که حدود ۶۹۰۰۰ دلار معامله شد، قرار دارد.  بیت کوین دوشنبه به زیر ۲۳۰۰۰ دلار سقوط کرد و ارزش خود را به پایین ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۰ رساند.

 اتر، دومین ارز دیجیتال با ارزش، ۱۷ درصد سقوط کرد و اکنون از نوامبر حدود ۷۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

 تتر، یک ارز دیجیتال محبوب، پیوند خود را با دلار آمریکا در ماه مه شکست و این دیدگاه را که می‌تواند به عنوان پوششی در برابر نوسانات عمل کند، خنثی کرد.

 در همین حال، دولت‌ها پیامدهای سقوط کریپتو را از نزدیک تماشا می‌کنند و می‌توانند برای محافظت از سرمایه‌گذاران حرکت کنند.

 جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده ماه گذشته در مجلس سنا گفت: «خطرات زیادی در ارتباط با ارزهای دیجیتال وجود دارد.  او گفت که شرکت او قرار است گزارشی در این مورد منتشر کند.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها