چرا مسئولین تحمل کوچکترین اعتراضی را ندارند؟

 مردم ولی‌نعمت مسئولین هستند

تغییر قیمت ناگهانی بنزین شوک عجیبی به جامعه وارد کرد. مردمی که طی یک سال گذشته مشکلات و مصائب اقتصادی سفره کوچک آن‌ها را کوچکتر کرده بود آمادگی پذیرش چنین خبری را نداشتند و حتی برایشان متصور هم نبود.

 مستقل‌آنلاین_سرویس سیاسی/ علی بدیع

چرا که چند روز قبل از خبر سهمیه‌بندی بنزین، وزیر نفت با صراحت گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده و مجلس و مسئولان هم بر آن صحه گذاشته بودند.

خلاصه فردای اعلام خبر سهمیه‌بندی موجی از اعتراضات مردمی در اکثر نقاط کشور شکل گرفت. اعتراضات به حق مردمی در راستای گرانی و فشار اقتصادی و ترس از تبعات گرانی‌ها بود که در بستر یک اجتماع مدنی شروع شد. متاسفانه به موازات آن، گروه‌های ضدمردم و انقلاب و تجزیه‌طلب هم با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب و آمریکا و رژیم صهیونستی به میدان آمدند. ناخواسته در خیلی از شهرها تداخل معترضین و عوامل اجنبی ایجاد شد. این در حالی بود که بعضی از گروه‌های مردمی بدون اطلاع و خواست قبلی و قلبی خود، در زمین اغتشاش‌گران به بازی گرفته شدند و بیشترین این افراد را قشر جوان و محروم از منابع کشور تشکیل می‌دادند.

گروه‌های اغتشاش‌گر که از مدت‌ها قبل منتظر اعتراضات مردم بودند با علم و تدبیر در جهت منافع خود که همان تفرقه و فتنه بود، پا به میدان گذاشتند. نیت حضور هر دو گروه کاملا با یکدیگر متمایز بود، مسئله‌ای که مقام معظم رهبری در اولین سخنان حکیمانه خود پس از این حوادث به خوبی آنرا تبیین کردند و حتی در فرازی از فرمایشات خود از به دام افتادن ناخواسته عده‌ای جوان در تور عوامل خرابکار بخاطر شرایط حساس سنی و احساسی شدن آنان اشاره کردند. سرانجام این حرکت و برنامه اغتشاشی مانند سایر برنامه‌های استکبار در ۴۰ سال گذشته چیزی جز شکست و خواری نبود ولی خسارات مادی و معنوی بسیاری را بر جامعه تحمیل کرد که بالاترین این مصیبت کشته و شهید شدن عده‌ای از معترضین و نیروهای مردمی و بسیجی در راه آرامش و امنیت وطن بود.

حوادث اتفاق افتاده از زوایای مختلف می‌تواند مورد کاوش قرار گیرد ولی نکته‌ای که در اینجا قصد پردازش آنست خواسته‌های مردمی در قالب اعتراض به شرایط اقتصادی جامعه است که مورد تائید همه مسئولان خصوصا مقام معظم رهبری است.

سوال اینجاست که آیا مسئولان ارشد اجرایی، امنیتی و قضایی تاکنون خواسته و یا توانسته‌اند راه حلی را برای نحوه صحیح اعتراضات به حق مردمی در چارچوب قانون نهادینه کنند؟

در حوادث سال‌های ۷۸ و ۸۸ و امسال همه مسئولان و رسانه ملی و بعضا افراد عادی جامعه می‌گفتند اعتراضات باید با راه و روش درست و از معبر قانون باشد آیا اصولا تا به حال کسی راه قانونی آنرا به مردم گفته است؟

در روزهای اخیر که مسئولان قضایی از آزادی جمع بسیاری از نیروهای بازداشتی حوادث اخیر گفتند نشان از آن دارد که عده‌ای هم بی‌گناه دستگیر شده‌اند که البته جای تشکر از دستگاه قضا را دارد ولی واقعا مردم چطور و چگونه و کجا می‌توانند خواسته‌های به حق خود را مطرح کنند که هم برچسب اغتشاش‌گر نداشته باشند و هم از ورود خاطیان و اراذل و دشمنان مصون باشند؟

چرا بعضی از مسئولان تحمل کوچکترین تجمعات اعتراضی و حتی صنفی را ندارند؟ مردم ما به گواه دوست و دشمن بهترین مردمان هستند، مردمی که همواره پای انقلاب و ارزش‌های آن و از همه مهمتر خون پاک شهیدان ایستاده‌اند. مسئولان یادشان رفته وقتی آمریکا سپاه پاسداران را تحریم کرد همین مردم با هر تفکر و سلیقه، زن و مرد تا موافق و مخالف سیاست‌های داخلی نظام، و به قول غلط بعضی‌ها از باحجاب تا بدحجاب و بی‌حجاب همه یک صدا و واحد از سبزپوشان و مدافعان امنیت حمایت کرده و همه خود را پاسدار نامیدند. مسئولان یادشان رفته در جریان دستگیری ریگی و عوامل او و کشف اختلاس‌ها و باندهای فساد و غیره، همین مردم از سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و نیروی خدوم انتظامی با حمایت خود، قدرشناسی خود را نشان دادند. آیا مسئولان فراموش کرده‌اند همین مردم هر ساله با حضور در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس ضمن لبیک به رهبری و تجدید بیعت با ایشان، پوزه کثیف استکبار را به خاک مالیده‌اند؟

همچنین در روزهای اخیر در سراسر کشور و خصوصا در روز ۴ آذر در تهران، با تمام ناراحتی و اعتراضی که به سیاست‌های اقتصادی دولت داشتند ولی باز از نظام و رهبری و وفاق ملی حمایت کردند.

کجای دنیا چنین مردم باصفایی وجود دارند که در عین سختی معیشت از نظام خود دفاع کنند؟ این مردم با هر گرایشی بسیار قابل احترام و تکریم هستند، اینک با توجه به موارد گفته شده می‌توان با عنایت به شعارها و درخواست‌های مردمی سه تقاضای اصلی مردم از دولت و دستگاه قضا را تیتروار مورد اشاره قرار داد:

◼اول اینکه شرایط اقتصادی مردم بهبود پیدا کند. وعده‌های دولت مقطعی و زودگذر نباشد و در زندگی مردم خصوصا قشر متوسط و ضعیف گشایشی ایجاد شود.

◼دوم نیروهای مردمی که به ناحق و به اشتباه در بازداشت هستند حتی افرادی که تقصیرات ناچیز داشته ولی هیچ گونه خرابکاری انجام نداده‌اند در اسرع وقت آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند و بین معترضین و اغتشاش‌گران تفاوت حاصل شود.

◼ سوم اینکه مردم عاجزانه از دستگاه قضا و سیستم‌های امنیتی کشور انتظار دارند با دسترسی به دوربین‌های امنیتی و ترافیکی مستقر در خیابان‌ها و محلات، و فیلم‌های موجود از جوانب مختلف واقعه، تمامی افراد اغتشاش‌گر و منافق و صدمه‌زنندگان به اموال عمومی و خصوصی و کسانی که دستشان به خون بی‌گناهان آغشته شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و به اشد مجازات محکوم شوند.

انشااله که مسئولان صدای مردم و ولی‌نعمتان خود را بشنوند و درک کنند و در جهت رفع کمبودها و نقایص و مشکلات کمر همت ببندند. یاعلی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها