این کلیسا با استخوان مردگان ساخته شده است+عکس

نیمه شب ها راهبی نیمه بینا، استخوان اجساد رو از گور درآورده تا سال ها بعد، سر در ورودی ها، سقف، جا شمعدانی و حتی لوسترهای این کلیسا همگی به رنگ سفید و زرد اسکلت درآیند.

این کلیسا با استخوان مردگان ساخته شده است+عکس

کوتنا هورا یکی از شهرهای کوچک پراگ در قرن دوازدهم میلادی، کلیسایی کوچک و معمولی داشت تا اینکه یکی از پیشوایان مذهبی شهر به نام پدر هنری به فرمان شاه آن زمان، به سرزمین مقدس جلجتا فرستاده شد تا جامی رو از خاک مقدس پر کند.

بعد از بازگشت، پدر هنری مقداری از خاک را به عنوان تبرک در گورستان کلیسا پاشید و همین موضوع باعث شد تا اینجا، به مکانی مقدس برای دفن مردگان در اروپای مرکزی تبدیل شود. از طرفی هم طاعون و جنگ های محلی در اروپا کشته های زیادی گرفت، بنابراین هزاران نفر در آن دوران به صورت دسته جمعی در گورستان کلیسا دفن شدند.

04091395100830

ساختمان با 30000 مرده محاصره شده بود و راهبان بهترین راه حل رو در آن دیدند که استخوان ها به داخل کلیسا آورده شود. راهبی نیمه بینا داوطلب شد و استخوان ها در سرداب کلیسا جمع آوری شدن. در نهایت در سال 1870، از یک هنرمند به نام " فرانتیسک رینت " کمک خواسته شد تا با استفاده از اسکلت مردگان کلیسا را تزئین کند.

این روزها هم، توریست های بسیاری از سر تا سر دنیا به تماشای این کلیسا می آیند. این کلیسا از بیرون دارای نمای طبیعیست اما از داخل با 40000 استخوان پوشیده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها