زمان آزاد سازی سهام عدالت مشخص شد

زمان تقریبی آزادسازی و امکان خرید و فروش سهام عدالت اواخر خرداد ۹۹ اعلام شد.

زمان آزاد سازی سهام عدالت مشخص شد

زمان تقریبی آزادسازی سهام عدالت و امکان خرید و فروش آن اواخر خرداد ۹۹ اعلام شد.

حسین فهیمی سخنگوی آزادسازی سهام عدالت و مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی  با بیان اینکه "به‌زودی شاهد ورود 49 میلیون نفر دیگر از اشخاص حقیقی به باشگاه بزرگ سرمایه‌ای کشور خواهیم بود"، گفت: از این تعداد دو و نیم میلیون نفر فوت کردند که سهام عدالت آنها به وراث‌شان منتقل می‌شود.

وی افزود: از  46 و نیم میلیون نفر باقی‌مانده مشمول سهام عدالت 36 میلیون نفر دارای کد بورسی هستند که یک و نیم میلیون نفر احراز هویت در بازار سرمایه داشتند.

فهیمی گفت: بر اساس آخرین تصمیمات فرعی شورای‌عالی بورس اگر افراد احراز هویت در نظام بانکی شده باشند نیاز به احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی فعال نخواهند داشت، لذا توصیه ما به افراد این است که با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی و وارد کردن شماره شبا از احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی معاف شوند.

به‌گفته وی، مسیر ورود به بازار سرمایه همان سامانه سجام است، اما اگر افرادی قصد فروش یا نگهداری سهام دارند، باید به سایت خصوصی‌سازی مراجعه و اطلاعات هویتی خود به‌ویژه تلفن‌همراه خود را بِروزآوری کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اضافه کرد: تعداد مراکز احراز هویت به 2 هزار مرکز ارتقا یافته است و دیگر تجمع انبوه مراجعه‌کنندگان را مقابل بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولتی نمی‌بینیم. حدود 5 میلیون نفر روش مستقیم آزاد‌سازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند که باید از دانش کافی برخوردار باشند.

فهیمی گفت: حدوداً در تاریخ 8 خردادماه سال جاری بعد از مشخص شدن تعداد واقعی سهامدارانی که روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، در اطلاعیه‌ای تاریخ مراجعه افراد به سامانه‌ها برای فروش سهام عدالت اعلام خواهد شد.  بعد از این تاریخ زمان قطعی که خیلی طولانی هم نخواهد بود (شاید حدود 10 روز) امکان خرید و فروش سهام عدالت ایجاد خواهد شد.

 

منبع : تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها