جهت مالکیت سهام عدالت خود اینجا کلیک کنید

رییس سازمان خصوصی‌سازی: سامانه سهام عدالت از فردا برای اعلام مالکیت مشمولان این سهام آماده‌به‌کار است و مشمولان با کد ملی می‌توانند وارد این سامانه شوند.

جهت مالکیت سهام عدالت خود اینجا کلیک کنید

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از صدا و سیما، علیرضا صالح رییس  سازمان خصوصی سازی  درباره آزادسازی سهام عدالت گفت: مردم از فردا می‌توانند برای مدیریت  سهام  عدالت خود با ورود به سایت و وارد کردن کد ملی خود نسبت به مدیریت  سهام عدالت  خود اعلام آمادگی کنند.

بدون دستور رهبری امکان آزادسازی سهام عدالت را نداشتیم و از امروز بادستوری ایشان با سرعت آزاد خواهیم کرد.

علیرضا صالح در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد ابلاغیه  مقام معظم رهبری  در مورد آزادسازی سهام عدالت گفت: اولین دستاورد این ابلاغیه آن است که مردم از فردا می‌توانند برای مدیریت سهام عدالت خود با ورود به سایت www.samanese.ir و وارد کردن کد ملی خود نسبت به مدیریت سهام شرکت‌های  سرمایه  پذیر سهام عدالت خود اعلام آمادگی کنند.

وی ادامه داد: ما هم به تناسب سهام مشمولین را به بورس اعلام می‌کنیم و سهام به نام خود مردم خواهد شد و متناسب با آن، مالکیت و مدیریت سهام برای خودشان است.

رییس سازمان  خصوصی سازی  تصریح کرد: اما خواهش بنده این است که همه مردم ورود نکنند و تنها کسانی که مایل و آمادگی مدیریت دارند وارد سامانه شوند.

توصیه می‌کنیم همگی به سامانه سهام عدالت ورود نکنند و از طرفی با ثبت سهام به نام خود اقدام به فروش آن نکنند چراکه وضعیت بازار بورس بسیار مطلوب است و درخشان‌تر هم خواهد شد.

ارزش کل پرتفوی سهام عدالت ۱۴ برابر شد

ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت در پی رشد شاخص و نمادهای معاملاتی در بازار سهام در حال حاضر به ۳۷۰۱ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال رسیده است.

تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آن‌ها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است.

بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به ۳۷۰۱ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال رسیده است.

در این خصوص نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد ۳۶ شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آن‌ها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آن‌ها به ۳۶۶۵ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال افزایش یافته است که حکایت از رشد بیش از ۱۴ درصدی ارزش اسمی سهام عدالت مشمولان دارد.

به علاوه اینکه در این پرتفوی، ۱۳ شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آن‌ها ۳۵ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال و ارزش روز آن‌ها همین مبلغ برآورد شده است. گفتنی است، ۳۷۰۱ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال اشاره شده، بیشترین افزایشی که ارزش کل پرتفوی سهام عدالت از سال ۸۵ (که طرح توزیع سهام عدالت در کشور اجرایی شده است) تاکنون داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها