فروش سهام عدالت چگونه است

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مالک سهام عدالت یک باره نمی‌تواند همه سهام خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بفروشد، بلکه طبق دستورالعمل شورای عالی بورس می‌تواند درصدی از سهام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در یک مقطع زمانی خاص معامله کند.

فروش سهام عدالت چگونه است

سهام عدالت هیچ نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک برای دریافت کد بورسی ندارند.علیرضا صالح رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر اعلام کرد: بعد از این که ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت در روز چهارشنبه هفته پیش اعلام شد، گفتیم از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه یک ماه فرصت وجود دارد تا سهامداران عدالت که می‌خواهند مدیریت سهام عدالت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عهده بگیرند، وارد سامانه سهام عدالت به نشانی https://www.samanese.ir/ شوند و گزینه روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کنند که اگر کسی این گزینه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرد، دیگر امکان برگشت برای مدیریت غیر مستقیم یعنی توسط شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نخواهد داشت.

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از برنا وی تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند مالکیت سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند، اما مدیریت آن به صورت غیر مستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشد، اصلاً نیازی به ورود به سامانه سهام عدالت نیست و عدم ورود به این سامانه به منزله انتخاب مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت است.یعنی سهام عدالت همچنان در مالکیت آنها خواهد بود، اما مدیریت سهام با شرکت‌های سرمایه گذاری سهام استانی خواهد بود و سود این سهام سالانه به صورت مرتب برای صاحبان سهام واریز می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب می‌کنند ، فعلا نیازی به کد بورسی ندارند، بلکه بعد از مهلت یک ماهه فهرست این افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سمات، می‌فرستیم و در آنجا برای سهامداران عدالت کد معاملاتی بورسی در نظر گرفته می‌شود و سهام به نام فرد می‌شود، اما فعلا نیازی به کد بورسی نیست.

وی گفت: بعدا سهامداران عدالت برای یک بار به سامانه سجام،‌سامانه جامع اطلاعات مشتریان مراجعه کنند و احراز هویت شوند.

وی تأکید کرد: سهامداران فعلا فقط وارد، سامانه سهام عدالت شوند و گزینه مالکیت و مدیریت مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأیید کنند.

صالح در مورد این که چه زمانی اجازه خرید و فروش سهام عدالت صادر می‌شود، گفت: فعلا تا یک ماه فرصت وجود دارد که سهامداران عدالت روش مدیریت مستقیم و یا غیر مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کنند و بعد برای کسانی که روش مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده‌اند، از طریق شرکت سپرده‌گذرای هم سهام به نام آنها می‌شود و هم کد بورسی به آنها تخصیص می‌شود و می‌توانند بر اساس دستورالعمل و ضوابطی که شورای عالی بورس در آینده نزدیک تصویب و ابلاغ می‌کند، به معامله سهام بپردازند.

وی مجدد تأکید کرد: هر کسی که در این یک ماه به سامانه سهام عدالت مراجعه نکند، یعنی گزینه دوم که عبارت است از مالکیت و مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده و نیازی به ورود به سامانه هم ندارد. خودمان مستقیما سهامشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شرکت‌های سهام عدالت استانی منتقل می‌کنیم.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی هم چنین گفت: شورای عالی بورس تصمیم گیری می‌کند که سهامداران عدالت با چه محدودیت زمانی و چگونه وارد بورس شوند تا ورود یکباره موجب گرفتاری بورس نشود و در آنجا تصمیم می‌گیرد درصد خاصی از سهام عدالت در مقطع زمانی خاصی قابلیت معامله پیدا کند و این تصمیم گیری با شورای عالی بورس است.

وی تأکید کرد: فردی که مالک سهام عدالت است یک باره نمی‌تواند همه سهام خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بفروشد، بلکه طبق دستورالعمل شورای عالی بورس می‌تواند درصدی از سهام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در یک مقطع زمانی خاص معامله کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها