لرزش دست‌ها نشان دهنده کدام بیماری است؟

لرزش دست‌ها اغلب نشانه بیماری خطرناکی نیست، اما می‌تواند باعث اختلال در فعالیت‌های روزمره افراد شود.

لرزش دست‌ها نشان دهنده کدام بیماری است؟

لرزش دست یا ترمور یکی از انواع بیماری های مغز و اعصاب بوده که در ابتدا هیچ نشانه ای ندارد و با گذشت زمان علائم آن ظاهر می شود. لرزش دست‌ها اغلب نشانه بیماری خطرناکی نیست، اما می‌تواند باعث اختلال در فعالیت‌های روزمره افراد شود یا هشداری در خصوص بروز بیماری‌های حرکتی مغز و اعصاب باشد. 

مصرف برخی دارو‌ها

با وجود اینکه عقاید مختلفی در خصوص استفاده یا عدم استفاده از دارو‌های شیمیایی وجود دارد، اما از نظر متخصصان پزشکی یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای درمان مشکلات روانی و جسمانی انسان‌ها مصرف دارو است. مصرف مداوم دارو‌ها به منظور کاهش درد شاید در کوتاه مدت به بهبود بیماری فرد کمک کند، اما در بلند مدت باعث بروز بیماری‌های گوناگونی خواهد شد که شایع‌ترین آن عارضه لرزش دست هاست.

خستگی و کمبود خواب

خواب کمتر از ۸ ساعت در شبانه روز با کاهش عملکرد مغز و تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان می‌تواند یک روز کسل کننده را به همراه خستگی و لرزش دست در افراد به وجود آورد. از دیگر عوارض خطرناک بی خوابی می‌توان به تغییر هورمون‌های بدن، اختلال در بینایی، پرخاشگری، حمله قلبی و مغزی، پر اشتهایی، افزایش فشار خون و ریزش موی شدید اشاره کرد.

مصرف بیش از حد کافئین

یکی از پرفروش‌ترین و متداول‌ترین دارو‌ها در جهان با نام «کافئین» شناخته شده است. بسیاری از افراد شاغل و دانشجویان به منظور رفع خستگی، هشیاری و بیداری طولانی مدت از کافئین استفاده می‌کنند. اما از نظر متخصصان علم پزشکی مصرف بیش از حد کافئین با بروز بیماری‌های گوناگون مانند: کاهش وزن، آلزایمر، پارکینسون، افزایش سطح قند خون، بی خوابی، سردر، افسردگی، عارضه لرزش دستان و در بیماران باردار با از دست دادن و تاخیر در رشد جنین و ریتم غیرطبیعی قلب جنین خود را نشان می‌دهد.

استرس

استرس می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد در واقع بروز یک حادثه ممکن است برای فردی استرس آور و برای فردی دیگر بدون هیچ استرسی همراه باشد. اما استرس‌های طولانی مدت و مکرر بعد‌ها ممکن است با عوارض خطرناکی مانند: اختلال در سیستم مغزی، آلزایمر و لرزش دست‌ها خود را نشان بدهد.

بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مخرب اعصاب است که نخستین بار یک دانشمند بریتانیایی به نام جیمز پارکینسون این بیماری را در سال ۱۸۱۷ کشف کرد و این دانشمند بعد‌ها بیماری پارکینسون را فلج لرزان نامید در واقع یکی از نشانه‌های بیماری پارکینسون می‌تواند لرزش دست ها و کندی حرکت در فرد باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها