خانم ها به خواب بیشتری نیاز دارند یا آقایان؟

زنان نسبت به مردان به خواب بیشتری نیاز دارند. تحقیقات نشان می دهند که زن و مرد از نظر بیولوژیکی نیاز به مقادیر مختلف خواب دارند. زنان به طور متوسط در هر شبانه روز ​​به بیست تا سی دقیقه خواب بیشتری نسبت به مردان احتیاج دارند. در حالی که زنان به خواب بیشتری احتیاج دارند، تحقیقات همچنین نشان می دهند که بیشتر زنان خواب مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند.

خانم ها به خواب بیشتری نیاز دارند یا آقایان؟

خواب برای رفاه زن ضروری است. بنیاد ملی خواب توصیه می کند بزرگسالان جوان و در سنین 26 تا 64 سال بین 7 تا 9 ساعت خواب در روز داشته باشند. ​​بزرگسالان بالغ بیش از 64 سال نیز باید بین 7 تا 8 ساعت خواب در روز داشته باشند. نوجوانان به حدود 9 تا 10 ساعت نیاز دارند، در حالی که بچه های مدرسه و پیش دبستانی ها حتی به بیشتر از این میزان خواب نیاز دارند. جنسیت نیز می تواند برای تعیین میزان خواب کافی مهم باشد.

گفته می شود زنان به طور متوسط ​​20 دقیقه بیشتر از مردان به خواب نیاز دارند. اما چه چیزی باعث می شود، آن ها به زمان بیشتری برای خواب نیاز داشته باشند؟ در اینجا به برخی از این دلایل اشاره شده است.

1. زنان از انرژی ذهنی بیشتر استفاده می کنند

کارشناسان بنیاد ملی خواب می گویند که انرژی ذهنی اضافی که توسط زنان اعمال می شود، این خواب اضافی را ضروری می کند. به گفته آن ها، زنان  بیشتراز مغز خود استفاده می کنند. در نتیجه  انرژی ذهنی بیشتری مصرف می شود. در نتیجه، وقتی نوبت به جوان سازی مغز در هنگام خواب می رسد، بهبود بیشتری حاصل می شود.

2. زنان از کیفیت خواب کمتری برخوردارند

یکی دیگر از دلایلی که یک زن باید کمی بیشتر بخوابد، این است که اغلب آن ها از کیفیت خواب خوبی برخوردار نیستند. برخی از مراحل زندگی و تغییرات فیزیولوژیکی، زنان را مستعد خواب آرام تری می کند. گفته می شود که زنان در بزرگسالی بیشتر مستعد بی خوابی و خواب ضعیف هستند. در یک نظرسنجی که توسط بنیاد ملی خواب انجام گرفته، 63 درصد زن ها اعلام کردند که هر هفته نوعی بی خوابی را تجربه می کنند.

3. یائسگی

در طی دوره یائسگی، تخمدان های زنانه، به تدریج تولید استروژن و پروژسترون، هورمون تقویت کننده خواب را کاهش می دهند. تغییر نسبت هورمون ها می تواند یک روند نگران کننده باشد که گاهی اوقات به ناتوانی در خوابیدن کمک می کند. همچنین، کاهش سطح استروژن ممکن است فرد را مستعد ابتلا به سایرعوامل استرس زا نماید که در نهایت این عوامل می توانند، روند فرآیند خواب را مختل کرده و فرد را دچار بیخوابی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها